پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

هدف‌گذاری ایران برای تولید نفت چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۴۷۱۵۵
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
هدف‌گذاری ایران برای تولید نفت چقدر است؟
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مجوز ۵۰۰ میلیون دلاری شورای اقتصاد برای احیای چاه‌های کم‌بازده، گفت: تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن خجسته مهر در مراسم در آیین انعقاد نخستین قرارداد طرح احیاء چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی، با اشاره به اینکه این کار جدیدی است و پیچیدگی خاصی دارد، افزود: از آنجا که نهادینه نشده مشکلات زیادی دارد.

وی ادامه داد: نمی‌توانستیم طرح‌هایی را ارائه کنیم که فاقد توجیه اقتصادی و فنی باشد.

خجسته مهر با اشاره به اینکه ۷۵۰ حلقه چاه از ۶ هزار حلقه چاه در شرکت ملی نفت ایران انتخاب شد، تاکید کرد: تلاش کردیم چاه‌های آسان را انتخاب کنیم.

وی گفت: این کار وارد فرآیند اخذ مجوز از شورای اقتصاد شده و به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای آن مصوب شده است.

معاون وزیر نفت بیان کرد: بعد از آن شرکت‌های مختلف را ارزیابی کردیم و این کار بر عهده پارک فناوری گذاشته شد.

خجسته مهر با بیان اینکه هر شرکت دانش بنیان می‌تواند تا سقف ۵ حلقه چاه را در اختیار بگیرد، ادامه داد: امروز یکی از این قرارداد‌ها امضا خواهد شد که این کار طولانی بود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنایع بزرگ قرار بگیرند و شرکت ملی نفت ایران در این زمینه پیش‌قدم بوده است. این بزرگ‌ترین رویداد فناورانه در این بخش است و تا رسیدن به چشم‌انداز راه طولانی در پیش داریم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: یکی دیگر از موفقیت‌هایی که به ثمر نشست، فرهنگ استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بود که شرکت‌های دانش بنیان این توان را دارند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: باید طول عمر چاه‌ها را افزایش دهیم تا برداشت از یک مخزن نفتی در مدت بیشتری ادامه داشته باشد. برای نگهداشت توان تولید باید طول عمر چاه‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در رفع موانع تولید از مخازن نفتی را حل کنند و وظیفه ما این است که این چالش‌ها را به موارد فناورانه تبدیل کنیم. شرکت‌های دانش بنیان برای انجام یک ماموریت بزرگ انتخاب شده‌اند.

خجسته تاکید کرد: تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد که بخشی نگهداشت توان تولید فعلی کشور است که قرار است برای مدتی ادامه داشته باشد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار بشکه مربوط به روش‌های ازدیاد برداشت خواهد بود، گفت: بخشی از این افزایش تولید نیز مربوط به حفاری و اکتشافات جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کار‌های مهم دیگر مشروط نکردن اقدامات به مسائل دیگر است، افزود: با رفع موانعی مانند تحریم یا برجام می‌توانیم کار را سریع‌تر به انجام برسانیم.

خجسته مهر تاکید کرد: در مسیر افزایش تولید مراحلی قرار دارد که حلقه اول اکتشاف، حلقه دوم حفاری، حلقه سوم تولید و بهره‌برداری و حلقه چهارم فرآورش است که چالش‌ها در هر حلقه شناسایی شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۱۶ مخزن عمیق در مناطق نفتخیز جنوب با فشار بالا داریم که تا کنون توسعه پیدا نکرده است، گفت: تاج سرچاهی ۱۵ هزار برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شد و از مرحله پایلوت گذشته و برای شرکت ملی نفت ایران تولید صنعتی می‌کند و دومین تاج سرچاهی در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث فشار افزایی در پارس جنوبی تحول اساسی صورت گرفته است، افزود: فشار افزایی سر چاه در میدان گازی پارس جنوبی در سمت قطر در مرحله طراحی است، اما در ایران کار طراحی و مطالعات پایه به اتمام رسیده و تولید ۲ کمپرسور در بخش خشکی با پیشرفت ۸۴ درصد و بخش ددیایی ۳۰ درصد پیشرفت دارد و سال آینده اجرا خواهد شد.

خجسته مهر ادامه داد: با اجرای این کار، در طولانی‌مدت تولید از پارس جنوبی را ادامه دهیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->