گفت وگو با داوران جشنواره ملی عکس «نسل امید» | برنامه ریزی سالانه برای جشنواره ها، کیفیت را ارتقا می دهد بازگشایی مراکز هنری مشهد؛ حمایت مدیران، پویایی هنرمندان آموزش داستان نویسی | سه گام اژد‌ها (بخش نهم) زبان روز و داستان‌های جذاب نیاز کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات دینی اولین تیزر «لاک‌پشت و حلزون» منتشر شد رقابت «جیرفت» و «آتل» در جشنواره «کارتون کلاب» ایتالیا فراخوان «کتاب سال» منتشر شد درخواست نویسندگان از ناشران برای محدودکردن هوش مصنوعی درگذشت جمال اجلالی، بازیگر فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» + علت فوت عادل تبریزی: آرزو دارم در مشهد فیلم بسازم | «اجل معلق» نقطه عطف کارنامه کاری من است ثبت‌نام در پانزدهمین دوره جوایز ایسفا تمدید شد فاطمه شکری، بازیگر تلویزیون، در بیمارستان بستری شد همدردی «برد پیت» بازیگر مطرح هالیوود، با مردم ایران جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسیا به سریال «در انتهای شب» رسید آغاز اکران آنلاین ۱۳ فیلم و فیلم‌تئاتر کانون پرورش فکری در فیلم نت صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۸ تیر ۱۴۰۴ نگاهی به سریال‌های جدید تلویزیون ویژه محرم ۱۴۰۴ نماهنگ «رفیق شهیدم» منتشر شد+ فیلم پویش «ایستاده برای ایران» آغاز شد
سرخط خبرها

فروش یک میلیارد دلاری سینمای چین در ۷ روز

  • کد خبر: ۱۴۸۰۳۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
فروش یک میلیارد دلاری سینمای چین در ۷ روز
در طول یک هفته تعطیلات سال نوی چینی فروش سینمای چین در ۷ روز به یک میلیارد دلار در گیشه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های دولتی از فروش یک میلیارد دلاری (۶.۷۶ میلیارد یوان) از ۲۱ تا ۲۷ ژانویه و همزمان با تعطیلات سال نوی چینی خبر دادند و این در حالی است که سال گذشته که سینما‌های چین به طور عادی کار می‌کردند و این کشور از آمریکای شمالی به عنوان بزرگترین بازار سینمای جهان پیشی گرفت، فروش سال نوی میلادی در این کشور آسیایی به ۷.۸۲ میلیارد یوان رسیده بود.

کمدی اکشن تاریخی «رودخانه تمام سرخ» ساخته «ژانگ ییمو» بیشترین فروش را در این بازه زمانی ثبت کرده و تنها در هشت روز ۳.۱۶ میلیارد یوان یا ۴۶۵ میلیون دلار کسب کرده است و در همین بازه زمانی دنباله علمی تخیلی «زمین سرگردان ۲» ساخته «فرانت گو» ۲.۵۷ میلیارد یوان یا ۳۷۸ میلیون دلار فروخته است.

همچنین مجموعه فیلم‌های انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: کد نگهبان»، که قسمت جدیدی از آن هر سال و همزمان با تعطیلات سال نوی قمری منتشر می‌شود، در هشت روز افتتاحیه خود ۹۲۴ میلیون یوان یا ۱۳۶ میلیون دلار به دست آورده است.

گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته میلادی با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.

گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.

بازار سینمای چین در طول سال گذشته میلادی به شدت تحت تأثیر مسائل مربوط به کووید قرار گرفت، از جمله قرنطینه‌های طولانی در شهر‌های مختلف و کاهش چشمگیر فعالیت سالن‌های نمایش فیلم. چین اخیراً سیاست‌های سختگیرانه کووید-صفر را لغو کرده که منجر به بروز مجموعه‌ای از مشکلات با افزایش شمار موارد ابتلا و نگرانی مخاطبان از ترک خانه‌های خود شده است.

در میان ۵ فیلم پرفروش سینمای چین در سال ۲۰۲۲، همگی از تولیدات داخلی بودند و «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و پس از آن کمدی علمی-تخیلی «مرد ماه»، کمدی «خیلی عالی برای کشتن»، درام خانوادگی «روشن کردن ستاره‌ها» و فیلم هیجانی «بازگشت به خانه»، رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

فیلم «آواتار: راه آب» یکی از اولین فیلم‌های هالیوودی است که سال ۲۰۱۹ در چین اکران شده است و تاکنون چین با ۲۳۷ میلیون دلار، بهترین بازار خارجی ساخته «جیمز کامرون» بوده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->