معاون وزیر ارشاد: به روزنامه نگاری مبتنی بر مسئولیت اجتماعی نیاز داریم مشهد؛ «قلب ایران» آماده استقبال از زائران نوروزی است اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات خراسان رضوی برگزار شد افتخارآفرینی ۱۴ خبرنگار موسسه شهرآرا در دومین جشنواره مطبوعات خراسان رضوی اعضای هیات داوران دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی» معرفی شدند انیمیشن «در سایه سرو» در شرایط تحریم پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است ویدئو| قیمت جدید بلیت سینما‌ها اعلام شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اولین تصویر از «بُت» حمید نعمت‌الله منتشر شد مدیر دوبلاژ تلویزیون: از هنرمندان پیشکسوت حمایت شود سعید آقاخانی با یک سریال معمایی به نمایش خانگی می‌آید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هنر مقوله‌ای سیاست‌پذیر نیست یادی از مرحوم حسن لاهوتی، مترجم و مولوی‌پژوه | همراز عیاران جهان قند است «پاتریک ویلسن» و «خاویر باردم» در فیلم تنگه وحشت سفر علمی جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های هند به مشهد مریم سعادت مهمان برنامه ۱۰۰۱ محسن کیایی می‌شود مروری بر سریال‌های نوستالژیک پرمخاطب تلویزیون فیلم جیمز باند جدید ساخته می‌شود؟ رکوردشکنی تماشاخانه مایان با اجرای دو نمایش در سال ۱۴۰۳ زمان پخش مسابقه مردان آهنین از شبکه‌های سیما
سرخط خبرها

فروش یک میلیارد دلاری سینمای چین در ۷ روز

  • کد خبر: ۱۴۸۰۳۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
فروش یک میلیارد دلاری سینمای چین در ۷ روز
در طول یک هفته تعطیلات سال نوی چینی فروش سینمای چین در ۷ روز به یک میلیارد دلار در گیشه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های دولتی از فروش یک میلیارد دلاری (۶.۷۶ میلیارد یوان) از ۲۱ تا ۲۷ ژانویه و همزمان با تعطیلات سال نوی چینی خبر دادند و این در حالی است که سال گذشته که سینما‌های چین به طور عادی کار می‌کردند و این کشور از آمریکای شمالی به عنوان بزرگترین بازار سینمای جهان پیشی گرفت، فروش سال نوی میلادی در این کشور آسیایی به ۷.۸۲ میلیارد یوان رسیده بود.

کمدی اکشن تاریخی «رودخانه تمام سرخ» ساخته «ژانگ ییمو» بیشترین فروش را در این بازه زمانی ثبت کرده و تنها در هشت روز ۳.۱۶ میلیارد یوان یا ۴۶۵ میلیون دلار کسب کرده است و در همین بازه زمانی دنباله علمی تخیلی «زمین سرگردان ۲» ساخته «فرانت گو» ۲.۵۷ میلیارد یوان یا ۳۷۸ میلیون دلار فروخته است.

همچنین مجموعه فیلم‌های انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: کد نگهبان»، که قسمت جدیدی از آن هر سال و همزمان با تعطیلات سال نوی قمری منتشر می‌شود، در هشت روز افتتاحیه خود ۹۲۴ میلیون یوان یا ۱۳۶ میلیون دلار به دست آورده است.

گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته میلادی با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.

گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.

بازار سینمای چین در طول سال گذشته میلادی به شدت تحت تأثیر مسائل مربوط به کووید قرار گرفت، از جمله قرنطینه‌های طولانی در شهر‌های مختلف و کاهش چشمگیر فعالیت سالن‌های نمایش فیلم. چین اخیراً سیاست‌های سختگیرانه کووید-صفر را لغو کرده که منجر به بروز مجموعه‌ای از مشکلات با افزایش شمار موارد ابتلا و نگرانی مخاطبان از ترک خانه‌های خود شده است.

در میان ۵ فیلم پرفروش سینمای چین در سال ۲۰۲۲، همگی از تولیدات داخلی بودند و «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و پس از آن کمدی علمی-تخیلی «مرد ماه»، کمدی «خیلی عالی برای کشتن»، درام خانوادگی «روشن کردن ستاره‌ها» و فیلم هیجانی «بازگشت به خانه»، رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

فیلم «آواتار: راه آب» یکی از اولین فیلم‌های هالیوودی است که سال ۲۰۱۹ در چین اکران شده است و تاکنون چین با ۲۳۷ میلیون دلار، بهترین بازار خارجی ساخته «جیمز کامرون» بوده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->