استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور کرواسی: جنگ، اوکراین را بی‌مَرد خواهد کرد

  • کد خبر: ۱۴۸۱۴۰
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
رئیس‌جمهور کرواسی: جنگ، اوکراین را بی‌مَرد خواهد کرد
رئیس جمهور کرواسی گفت: نتیجه جنگ اوکراین این است که این کشور به کشوری بدون جمعیت مردان تبدیل خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز،  «زوران میلانوویچ» رئیس جمهور کرواسی روز دوشنبه موضع جمعی کشور‌های غربی در خصوص درگیری در اوکراین را غیر اخلاقی توصیف کرد و گفت که در نتیجه این جنگ، اوکراین به کشوری بدون جمعیت مردان تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «روسیه از سال ۲۰۱۴ به درگیری مسلحانه تحریک شده است».

رئیس جمهور کرواسی با توصیف نبرد در اوکراین به جنگ آخر الزمانی گفت: «هدف کشور‌های غربی در مشارکت در جنگ نامشخص است، چون روسیه شش هزار کلاهک هسته‌ای دارد».

وی با انتقاد شدید از کمک کشور‌های غربی به اوکراین گفت: «سوال این است که چقدر بیشتر می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم. این کمک نیست این عذاب است».

میلانوییچ با هشدار درباره احتمال مرگ ده‌ها هزار اوکراینی در این جنگ گفت: «هنگامی که به این جنگ نگاه می‌کنم قلبم درد می‌کند واقعیت این است کسانی که اوکراینی‌ها را مجبور به جنگ می‌کنند در حال نظاره کردن آن‌ها از شهر‌هایی هستند که در حال جنگ نیست. آن‌ها می‌دانند که ایمن بوده و شهرهایشان آتش نمیگیرد. این آرماگدون است».

رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که غرب در حال رفتن به جنگ با روسیه است و گفت: «اروپا در حال وارد شدن به جنگ با یک ابرقدرت هسته‌ای است».

میلانوویچ گفت: «من دارم می‌بینم چه اتفاقی در حال افتادن است و چگونه احساسات دیوانه در حال پیشبرد اروپا به چیزی است که قابلت مقابله با آن را ندارد».

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای با تأکید بر نقش ایالات متحده آمریکا بر دامن زدن به بحران اوکراین، خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف شد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با انتقاد از مواضع ایالات متحده آمریکا در قبال جنگ اوکراین اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین آغازکننده بحران اوکراین است. اگر واقعاً به مردم اوکراین اهمیت می‌دهند، باید عرضه تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند».

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->