گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید
سرخط خبرها

گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۴۸۵۳۶
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ رونمایی شد
سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی S23 در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - گوشی‌های سری گلکسی S23 با بهره‌مندی از یک سری قابلیت جذاب در مقایسه با نسل گذشته، از بهترین پرچم‌دارانی محسوب می‌شوند که سامسونگ تاکنون رونمایی و راهی بازار کرده است. روی کاغذ، مشخصات فنی این گوشی‌ها استثنائی است و به احتمال زیاد در عمل هم باید انتظار کیفیت بالایی را داشته باشیم. این گوشی‌ها درست مثل سال گذشته در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی شده‌اند که در ادامه به بررسی جزئی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی S۲۳ و S۲۳ پلاس

مثل دفعات قبل، فرق بین مدل استاندارد و پلاس به اندازه‌ی نمایشگر و در نتیجه ظرفیت باتری محدود می‌شود. به جز این دو مورد تفاوت خاصی را بین دو محصول شاهد نیستیم. سامسونگ برای مدل استاندارد از این سری از نمایشگری ۶٫۱ اینچی استفاده کرده که وضوح آن به +FHD و رفرش‌ریت هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر است و از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز بسته به نوع محتوا جابجا می‌شود. به عنوان محافظ صفحه هم برچسب گوریلا گلس ویکتوس ۲ را شاهد هستیم که جدیدترین برچسب محافظ ساخت شرکت کورنینگ است.

گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ رونمایی شد
سامسونگ بار دیگر تصمیم گرفته کیفیت ساخت مدل استاندارد را افزایش دهد، بدین ترتیب در ساخت آن از ترکیب شیشه (پنل پشتی) و آلومینیوم (فریم‌ها) استفاده کرده است. آلومینیوم به کار رفته در ساخت این گوشی هم بسیار با کیفیت بوده و در برابر ضربه و خط و خش عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. وزن گلکسی S۲۳ هم به ۱۶۷ گرم می‌رسد.

به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری پیش‌فرض، One UI ۵.۱ را سوار بر اندروید ۱۳ شاهد هستیم که طبق سیاست نرم‌افزاری جدید سامسونگ تا ۴ سال از آن به صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شود. به عنوان قلب تپنده، پردازنده‌ی فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در این گوشی ایفای نقش می‌کند که از یک هسته‌ی Cortex-X۳ با فرکانس ارتقا یافته از ۳٫۲ به ۳٫۳۶، دو هسته‌ی Cortex-A۷۱۵ با فرکانس ۲٫۸، دو هسته از نوع Cortex-A۷۱۰ با فرکانس ۲٫۸ و سه هسته از نوع Cortex-A۵۱۰ با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده و از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۷۴۰ هم برای انجام وظایف گرافیکی بهره می‌برد که فرکانس آن از ۶۸۰ در نسخه‌ی معمولی به ۷۱۹ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است. این پردازنده به طور اختصاصی برای گوشی‌های سامسونگ طراحی شده و حتی نام Snapdragon for Galaxy برای آن انتخاب شده است. از اصلی‌ترین تفاوت آن با مدل معمولی که در گوشی‌های سایر برند‌ها استفاده می‌شود می‌توان به پردازشگر هوش مصنوعی ۶ هسته‌ای آن اشاره کرد که در انجام وظایف مربوط به این حیطه عملکرد حیرت‌انگیزی از خود به نمایش می‌گذارد. تأثیر این ارتقا را به احتمال زیاد باید در پردازش تصاویر به وضوح شاهد باشیم.

این گوشی قرار است در سه مدل با ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ و ۵۱۲/۸ گیگابایت راهی بازار شود که در این بین فقط مدل ۱۲۸/۸ آن از حافظه‌ی داخلی با فناوری UFS ۳.۱ بهره می‌برد. دو مدل دیگر به حافظه‌ی داخلی پرسرعت UFS ۴.۰ مجهز شده‌اند که سرعت به مراتب بالاتری دارد. پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی هم در این گوشی دیده نمی‌شود.

در بخش دوربین مشخصات نسبتا مشابهی را در مقایسه با قبل شاهد هستیم. یعنی همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ و اندازه‌ی سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچ با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال که یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان زوم ۳ برابری اپتیکال و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با لرزشگیر Super Steady در حالت ویدیو و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای آن را همراهی می‌کنند. این دوربین امکان ضبط ویدیو با کیفیت ۸ K@۲۴/۳۰ را به کاربران می‌دهد. دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسلی است و در وضوح ۴ K@۳۰/۶۰ قادر به فیلم‌برداری است. این دوربین همچنین از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد.

به عنوان منبع تغذیه شاهد یک باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی هستیم که از شارژر ۲۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند، اما این شارژر درون جعبه در دسترس قرار ندارد و برای خرید آن باید سوا از پول خود گوشی، مبلغ دیگری را هزینه کنید. از جمله سایر امکانات گلکسی S۲۳ می‌توان به پشتیبانی از شارژر بی‌سیم با سرعت ۱۰ وات، شارژر معکوس با سرعت ۴٫۵ وات، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک، بلندگو‌های استریو تنظیم شده توسط شرکت AKG، حواشی بسیار کم اطراف بدنه، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP۶۸ و پشتیبانی از دو سیم‌کارت اشاره کرد.

گلکسی S۲۳ پلاس دقیقا از همین مشخصات بهره می‌برد با این تفاوت که نمایشگر آن ۶٫۶ اینچی است، وزن آن به ۱۹۵ گرم می‌رسد، در دو مدل با ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۸ و ۵۱۲/۸ گیگابایت به فروش می‌رسد که در هر دو مدل فناوری حافظه‌ی داخلی UFS ۴.۰ است، ظرفیت باتری آن به ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد و از شارژر ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در غیر این صورت از پردازنده گرفته تا دوربین، استاندارد مقاومتی، کیفیت نمایشگر، امکانات نرم‌افزاری و… تفاوتی بین این مدل و مدل استاندارد وجود ندارد.

این دو گوشی در رنگ‌های سبز، مشکی، لاوندر و کرم و با قیمت پایه‌ی ۸۰۰ دلار و ۱۰۰۰ دلار در آمریکا و ۹۵۰ یورو و ۱۲۰۰ یورو در بازار اروپا به فروش خواهند رسید.

S۲۳ اولترا

اما می‌رسیم به گل سر سبد این مجموعه یعنی گلکسی S۲۳ اولترا. محصولی که قرار است پرچم‌دار اصلی سامسونگ در سال ۲۰۲۳ باشد و در نتیجه انتظار می‌رود امکانات و قابلیت‌های آن به مراتب از دو گوشی دیگر و همچنین در مقایسه با نسل قبل بیشتر باشد. این گوشی از لحاظ کیفیت ساخت تفاوتی با دو مدل دیگر ندارد و در ساخت آن از آلومینیوم برای فریم‌های کناری و شیشه برای پنل پشتی استفاده شده است، اما به واسطه‌ی اندازه‌ی بزرگی که دارد، وزن آن به ۲۳۳ گرم می‌رسد.

گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ رونمایی شد

کیفیت پنل نمایشگر این گوشی +QHD یا همان ۱۴۴۰ × ۳۰۸۸ پیکسل است که حداکثر میزان روشنایی در آن به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر ۶٫۸ اینچی از رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی هم بهره می‌برد که در مواقع غیر ضروری تا ۱ هرتز هم کاهش پیدا می‌کند. سیستم‌عامل و سخت‌افزار هم مثل کیفیت ساخت، از جمله مواردی است که گلکسی S۲۳ در آن با دو مدل دیگر تفاوتی ندارد. یعنی اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI ۵.۱ و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در اینجا هم شاهد هستیم، اما به لطف اندازه‌ی بزرگ این گوشی، این فرصت فراهم شده تا سامسونگ خنک‌کننده‌ی به مراتب پیشرفته‌تری را در این گوشی تعبیه کند تا به راحتی بتواند از پس پردازنده‌ی قدری، چون اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برآید. این گوشی در چهار مدل با ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲، ۱۲ گیگابایت و ۱ T/۱۲ گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت که در تمامی مدل‌های آن نوع حافظه‌ی داخلی UFS ۴.۰ خواهد بود.

البته یک تفاوت جزئی در پنل جلویی این گوشی با دو مدل دیگر وجود دارد که آن، نسبت نمایشگر به بدنه است. در دو مدل استاندارد و پلاس میزان حواشی اندکی بیشتر است و باعث شده نسبت نمایشگر به بدنه به ۸۸٫۹٪ برسد. این در حالی است که در گلکسی S۲۳ اولترا سامسونگ تلاش کرده تا میزان حواشی را به حداقل برساند. در نتیجه نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به ۸۹٫۵٪ رسیده که در مقایسه با دو مدل دیگر خیلی محسوس نیست. همچنین از لحاظ ظاهر کلی، گلکسی S۲۳ اولترا به شکل تخت طراحی شده، ولی دو گوشی دیگر زوایای منحنی شکل دارند.

اما در بخش دوربین، به خصوص دوربین اصلی، تفاوت به اوج می‌رسد. در این جا به جای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی که چندین نسل با پرچم‌داران سامسونگ همراه شد، شاهد یک سنسور ۱/۱٫۳ اینچی هستیم که وضوح آن به ۲۰۰ مگاپیکسل می‌رسد. این سنسور قدرتمند از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد و و یک سنسور لیزری فوکوس خودکار هم به آن در فوکوس کردن روی سوژه‌ها کمک می‌کند. این دوربین در نور شب عملکرد حیرت‌انگیزی دارد و می‌تواند در سخت‌ترین شرایط نوری هم تصاویر واضح و روشنی ثبت کند.

در کنار این دوربین از دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده شده که قادر به زوم اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری هستند. همچنین دوربین فوق عریض هم ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت پیکسل دوتایی فوکوس خودکار است و ۱۲۰ درجه را هم تحت پوشش خود می‌گیرد. دوربین سلفی این گوشی، اما برخلاف نسل قبل ۱۲ مگاپیکسلی و مشابه دوربین سلفی دو مدل استاندارد و پلاس است و از قابلیت‌هایی نظیر +HDR۱۰ و تماس ویدیویی دوگانه پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ برای گلکسی S۲۳ اولترا مثل سه نسل قبل از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که از شارژر سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود این شارژر می‌تواند گلکسی S۲۳ اولترا را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۶۵٪ شارژ کند. اما این شارژر درون جعبه در دسترس قرار ندارد. از جمله سایر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم S-Pen با زمان تأخیر ۲٫۸ میلی‌ثانیه، بلندگو‌های استریو، شارژ بی‌سیم با سرعت ۱۰ وات، شارژ معکوس با سرعت ۴٫۵ وات و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک اشاره کرد.

گلکسی S۲۳ اولترا در سه رنگ سبز، لاوندر، کرم و مشکی و با قیمت ۱۴۰۰ یورو در اروپا و ۱۲۰۰ دلار در تاریخ ۱۷ فوریه (۱۶ روز دیگر) در آمریکا به فروش خواهد رسید.

منبع: دیجی کالا مگ

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->