ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

پیشنهاد ایلان ماسک برای فعال‌سازی استارلینک در مناطق زلزله‌زده ترکیه رد شد!

  • کد خبر: ۱۴۹۰۹۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
پیشنهاد ایلان ماسک برای فعال‌سازی استارلینک در مناطق زلزله‌زده ترکیه رد شد!
با وقوع زلزله‌ای بزرگ در ترکیه، ایلان ماسک اعلام کرد که اسپیس‌ایکس حاضر است در سریع‌ترین زمان ممکن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور فعال کند، اما یکی از مقامات ارشد دولت ترکیه پیشنهاد مدیرعامل اسپیس‌ایکس را رد کرد!

به گزارش شهرآرانیوز - بامداد روز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر ترکیه و سوریه را لرزاند که تا به این لحظه صد‌ها کشته به‌جا گذاشته است. در همین راستا، کاربری از ایلان ماسک پرسیده که آیا احتمال کمک به ترکیه و کشور‌های اطرافش از طریق استارلینک وجود دارد یا خیر. ایلان ماسک گفته است به‌محض تأیید دولت ترکیه، استارلینک فعال می‌شود.

این کاربر به این موضوع اشاره کرده است که با توجه به زلزله بزرگ، حالا آسیب به تجهیزات مخابراتی باعث اختلال در ارتباطات شده. ماسک در پاسخ به این کاربر گفته است که استارلینک هنوز موردتأیید دولت ترکیه قرار نگرفته، اما هر زمان دولت ترکیه آن را تأیید کند، سریعاً اسپیس‌ایکس آن را فعال می‌کند.

با وجود چنین پیشنهادی، یکی از مقامات ارشد ترکیه که نخواسته است نامش فاش شود، در گفتگو با بلومبرگ با تشکر از مدیرعامل اسپیس‌ایکس، این پیشنهاد را رد کرده است. این مقام گفته که ترکیه به‌اندازه کافی ظرفیت ماهواره‌ای دارد. او همچنین گفته است تجهیزات آن‌ها درحال‌حاضر با باتری کار می‌کنند!

درحالی این مقام ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک را رد کرده است که اسپیس‌ایکس در فصل اول سال جاری میلادی اولین ماهواره ارتباطی ترکیه، Turksat ۶A را روانه فضا می‌کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->