رسالت خبرنگار؛ صدای مردم در عصر پیچیدگی ویدئو | حمید هیراد از روی تخت بیمارستان برای مخاطبانش نواخت «پیرپسر» دومین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۴ شد | رکورد جدید برای سینمای اجتماعی «دزدان دریایی کارائیب ۶» با جانی دپ ساخته می‌شود «ترنج» روی صحنه تئاتر در مشهد | روایتی چندلایه از ایمان و تردید و عشق به امام رضا(ع) بعد از «تاسیان»، تینا پاکروان با «ماهدخت» به نمایش خانگی می‌آید آخرین اخبار از جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی | مدرسه‌ای به گستره ایران زمین پیاده‌روی جهانی اربعین با روایت ایرانیان خارج از کشور + فراخوان فراخوان بخش عکس جشنواره «سینما حقیقت» منتشر شد ویدئو | علی اوجی: هیچ‌وقت سر مزار پدرم نمی‌روم! ویدئو | تهیه‌کننده سووشون: رقص در «سووشون» عبور از خط قرمز نبود! روایتی از گروهک «فرقان» در شبکه مستند شبکه امید با شعار «انا علی العهد» به استقبال اربعین حسینی رفت «من حسین (ع) را دوست دارم»‌ به شبکه نسیم آمد ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرد + عکس همه چیز درباره سریال آتش و شبنم + خلاصه داستان و زمان بازپخش کدام فیلم ایرانی به اسکار می رود؟ اجرای ارکستر سمفونیک تهران با «نامیرا» در تالار وحدت + جزئیات سارا بهرامی و بهاره کیان افشار با سریال «بِرِتا» در شبکه خانگی هوتن شکیبا جای نویدمحمدزاده را در «الیور توئیست» گرفت
سرخط خبرها

مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند

  • کد خبر: ۱۴۹۱۶۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند
«مهدی آب بر» مستندساز مشهدی معتقد است فیلم اولی بودن به معنای ساخت فیلم‌های بی کیفیت نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، این مستندساز مشهدی در حاشیه برگزاری نخستین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد، درباره فیلم «در آغوش درخت» که اولین فیلم اکران شده جشنواره فیلم فجر در مشهد بود، خاطرنشان کرد: با وجود این که از یک کارگردان فیلم اولی توقع می رود فیلم خوبی داشته باشد و مسیر آینده خود را بتواند هموار کند، فیلم اصلا خوب نبود.

وی افزود: متاسفانه جوانان ما غالبا غرور دارند. چند کار دستیاری و فیلم کوتاه انجام داده اند و فکر می کنند می توانند فیلمی در اندازه جشنواره بسازند و هر فیلمی که بسازند هم خوب است. اما اینگونه نیست.

آب بر در ادامه گفت: فیلم قصه خوبی نداشت و آخر آن بیشتر به فیلم فارسی شباهت داشت. مدتی است که از سینمای بومی صحبت می شود. اما بسیاری هنوز معنای سینمای بومی را متوجه نمی شوند. سینمای بومی را با سینمای محلی اشتباه می گیرند. در فیلم بومی باید از همه ظرفیت های بومی استفاده کرد. فیلم بومی در همه جهان معیارهای خودش را دارد و اتفاقا فیلم بومی است که می تواند تماشاگر را با خود همراه کند.

وی در ادامه افزود: یکی از حسن های این جشنواره این است که فیلم اولی ها در آن زیاد هستند. فرصت خوبی است که افرادی که نتوانسته اند با فیلم خود مخاطب را همراه کنند، تلاش کنند تا فیلم بهتری بسازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->