استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات

  • کد خبر: ۱۴۹۴۴۶
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات
آئین الحاق ۷۰ فروند شناور تندروی پیشرفته به مرزبانی انتظامی کل کشور با حضور وزیر دفاع، فرمانده کل انتظامی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم ۶۰ فروند شناور ۲۳ فوتی کلاس خلیج فارس، ۶ فروند شناور HSC اروند و ۴ فروند شناور ۶۰ فوتی کلاس حیدر، ساختِ متخصصان و دانشمندان صنایع دریایی وزارت دفاع به ناوگان مرزبانی فرماندهی انتظامی الحاق شد.

گفتنی است ماموریت این شناورها، گشت زنی در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر و حفظ حراست از مرز‌های آبی ایران اسلامی است.

شناور حیدر قادر به دریامانی در دریای مواج با ارتفاع موج بیش از ۸ متر بوده و دارای قابلیت برگشت پذیری پس از واژگونی جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور در زوایای رول بالا (۱۸۰ درجه) است.

این شناور با رویکرد دستیابی به سرعت بالا، برد دریانوردی مناسب، قابلیت حرکت در موج و نیز فضای زیست کافی جهت خدمه طراحی و ساخته شده است.

ماموریت اصلی شناور انجام عملیات جستجو و نجات، گشت و کنترل و بازرسی دریایی، تامین امنیت مرز‌های دریایی، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر است.

سامانه محرکه این شناور شامل دو دستگاه موتور دیزل دریایی با توان حداکثر هر کدام ۱۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده که با کوپل شدن به دو دستگاه سامانه واترجت بومی، نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می‌کند.

شناور خلیج فارس نیز شناوری با جنس بدنه کامپوزیت می‌باشد. این شناور قادر به دریابانی دریای مواج تا ارتفاع موج ۱ متر است.

سامانه محرکه شناور از دو دستگاه موتور بنزینی برون نصب با توان حداکثر هر کدام ۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده که نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می‌کند.

عملیات گشت‌زنی، کنترل و بازرسی دریایی، تامین امنیت مرز‌های دریایی، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر از ماموریت‌های اصلی این شناور است.

شناور اروند نیز دارای حداکثر ۶۵ گره دریایی و برد دریانوردی ۳۰۰ مایل با مخزن سوخت بنزینی ضد انفجار یکپارچه از مانور پذیری و چابکی بالا برخوردار است.

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا+ عکس و مشخصات

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->