آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سفیر ایران در کابل: داعش همان نقش آمریکا را در افغانستان ایفا می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۹۵۶۰
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
  • ۳
سفیر ایران در کابل: داعش همان نقش آمریکا را در افغانستان ایفا می‌کند
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت کشورمان در کابل با تاکید بر این که امروز داعش دشمن ملت افغانستان و ملت های منطقه است، گفت: باید با مساله داعش به عنوان یکی از ابزارهای بی ثباتی و ناامنی که خواسته آمریکایی هاست، مقابله کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت کشورمان در کابل در حاشیه پنجمین نشست امنیت منطقه ای در مسکو درباره این که «با به قدرت رسیدن طالبان وضعیت داعش در افغانستان چگونه است؟ آیا قدرت بیشتری گرفته اند یا خیر»، گفت: تقویت حضور گروه تکفیری و تروریستی داعش در افغانستان همزمان با خروج نظامی های آمریکا، نقشی که در افغانستان ایفا می کنند همان نقشی است که نظامی های آمریکا در این کشور به بهانه کمک به دولت، ایجاد بحران و علیه بی ثباتی ایفا می کردند.

وی تصریح کرد: امروز داعش مورد حمایت آمریکا و متحدین آمریکا است و آن چیزی که در افغانستان خود را نشان می دهد، شاهد گسترش حرکت های تروریستی و افکارهای تروریستی از حمله داعش هستیم؛ البته داعش خراسان هم مورد حمایت آمریکا هستند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان افزود: نظامی های آمریکا از افغانستان طراحی شده خارج شدند، البته آمریکا قطعا شکست خورد، اما دست از شرارت برنداشته و  در حالت ایستایی هم مداخله گری می کند آن هم در تداوم سیاست هایشان که به دنبال ناامنی و بی ثبات سازی است.

کاظمی قمی ادامه داد: آمریکایی ها فرار نکردند که امروز این کشور را به صاحبان واقعی این مرز و بوم تسلیم کنند تا به سمت سازندگی و تعامل با همسایگان خود برود، امروز داعش به طور قطع مورد حمایت آمریکا و هم پیمانان آنان است و در این مساله انگلیسی ها نیز ذی نقش  هستند.

سرپرست سفارت کشورمان در کابل همچنین اظهار کرد: این مساله داعش خراسان هم یکی  از نگرانی ها و دغدغه کشورهای آسیای مرکزی است، در حقیقت سیاستی است که آمریکایی ها دنبال می کنند و یکی از اهدافشان به بهانه این که خطر تروریسم وجود دارد، البته هم وجود دارد، اما خودشان ذی نفع هستند از این مسیر می خواهند کشورهای آسیای مرکزی را برای ایجاد پایگاه نظامی متقاعد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: حضور نظامی های آمریکا دراین مناطق می تواند بر حجم بحران های این منطقه بیافزاید، این حرکتی است که آمریکایی ها برای روس ها و چینی ها هم به منظور داشتن حضور نظامی، خواب دیدند تا همان کاری را انجام دهند که در افغانستان انجام دادند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: یک واقعیت وجود دارد این که امروز داعش دشمن ملت افغانستان و ملت های  منطقه است، امروز حکمرانان افغانستان در مقابله با داعش  تلاش می کنند، جمهوری اسلامی ایران در کمک به امنیت افغانستان هم تلاش می کند و ما باید با مساله داعش به عنوان یکی از ابزار های بی ثباتی و ناامنی که خواسته آمریکایی هاست، مقابله کنیم. آمریکایی ها دنبال ایجاد جنگ های طایفه ای و قومی هستند.

کاظمی قمی تصریح کرد: همانطور که می بینید آمریکایی ها با بردن بخشی از نیروهای نظامی به آمریکا در حال طراحی و سازماندهی برنامه جدید هستند. امروز اجلاسی که در مسکو شکل گرفته درحقیقت پرداختن به نگرانی ها و دغدغه های امنیتی است که ناشی از سیاست های آمریکاست و همگی در این زمینه متفق هستند.

وی اظهار داشت: نمایندگان و دبیران شورای عالی امنیت ملی کشورها که شامل 9 نماینده از کشورها هستند در این اجلاس فرمت مسکو جمع شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه باید به ایجاد ثبات، امنیت و سازندگی افغانستان کمک کنیم و با پدیده تروریسم از جمله داعش به صورت دسته جمعی مقابله کنیم. معتقدم ابتکار همکاری های منطقه ای در کمک به حکمرانان افغانستان که در حوزه سیاسی تشویق آن ها به ایجاد دولتی است که نماینده همه مردم بوده و باعت ثبات در افغانستان و تاثیر آن در منطقه باشد، می‌تواند موثر واقع شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
طالبان میتوانستند با دعوت از همه اقوام کار حکومت داری را با رضایت مردم و با ارا و نظر مردم بهترین حکومت مردمی ایجاد کنند به نظرت چرا نکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
چرا طالبان فرصت های طلایی حکومت داری را از دست داند کدام احمقی چنین فرصت ها را از دست میدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
طالب همان برادر داعش،است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->