پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی: تا صنعتی شدن فاصله داریم | لزوم تمرکز بر ماشین سازی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۴۹۶۵۲
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی: تا صنعتی شدن فاصله داریم | لزوم تمرکز بر ماشین سازی در خراسان رضوی
معاون امور هماهنگی اقتصادی خراسان رضوی گفت: این ظرفیت در خراسان رضوی وجود دارد که از مجموعه‌هایی که احساس می‌کنند توانمندند را تقویت و رشد دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل چمندی با حضور در نمایشگاه و نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه بازار محصولات دانش بنیان در حوزه آب و انرژی که امروز ۲۰ بهمن ماه برگزار شد گفت: کشور و  خراسان رضوی در ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد در مرحله کارخانه داری قرار داریم و هنوز صنعتی نشدیم و تا صنعتی شدن فاصله داریم.
وی گفت: عمدتت از ظرفیت ماشین آلات مجموعه‌های تولیدی مختلف در خراسان رضوی کشور‌های خارجی بهره بردند. پس فعلا ما کارخانه داران خوبی هستیم. صنعتی شدن فرایندی است که به تولید فناوری و ساخت ماشین آلات مورد نیاز برای تولید آن هم در مرز‌های جدید فناوری ورود پیدا کند می باشد. اگر این اتفاق نیافتد قدرت رقابت ما همچنان پایین خواهد بود.

چمندی افزود: در صنعت فرش ماشینی که خراسان رضوی جزء قطب‌های آن به حساب می‌آید کارخانه داران ما کلکسیونی از ماشین آلات منسوخ شده خود را در کارخانه دارند. ماشین الاتی که از کشور‌های دیگر وارد می‌شود و همراه با هزینه است. اما بعضی از مجموعه‌های ما هستند که در امر ساخت ماشین الات و تولید فناوری که از ارکان مهم قدرت در دنیای جهانی است پیشگام هستند.
معاون هماهنگنی امور اقتصادی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی و حوزه اقتصادی استانداری تمرکز خود را در حوزه ماشین سازی قرار داده است. اگر این اتفاق نیافتد قابلیت رقابت و صادرات به وجود نمی‌اید. بعد از گذر از ۴۴ سال از انقلاب اسلامی روحیه توانمندی و خود اتکایی و خودباوری در جوانان کشور موج می‌زند.

به گفته چمندی، خوشبختانه در حوزه فراوری صنایع معدنی کمتر از ۵ درصد از خام فروشی معادن در استان جلوگیری کنیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ آن را به صفر نزدیک کنیم که قطعا به همت بخش خصوصی نیاز دارد. صنایع بزرگ ما به شدت به ساخت ماشین الات نیاز دارند.
وی ادامه داد: ما این ظرفیت را در خراسان رضوی داریم که از مجموعه‌هایی که احساس می‌کنند توانمندی را دارند تقویت کنیم و رشد دهیم. در این رابطه با ایجاد پردیس‌های متعدد هزینه‌های زیادی کردیم که تزریق فناوری به صنایع مختلف داشته باشیم تا کشور را یک جهش اساسی در حوزه‌های مختلف بدهیم
 وی تاکید کرد: خراسان رضوی را ویژه ببینیم، ما هم به حوزه دانش و فناوری ویژه نگاه میکنیم و امیدواریم در این حوزه شاهد جهش باشیم. ما در حوزه فناوری اطلاعات خراسان رضوی به عنوان پایلوت به عنوان اقتصاد دیجیتال است. به دنبال این هستیم که اولین شهر نانو با بایو را در خراسان رضوی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->