نظر مخاطبان پردیس سینمایی هویزه درباره فیلم «هوک» + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۰۳۷
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
نظر مخاطبان پردیس سینمایی هویزه درباره فیلم «هوک» + فیلم
پایان بخش اکران های روز هفتم جشنواره فجر مشهد در پردیس سینمایی هویزه، فیلم «هوک» بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سومین اکران از هفتمین روز برگزاری بیستمین جشنواره فیلم فجر در مشهد، به فیلم «هوک» اختصاص یافت. دومین فیلم بلند «حسین ریگی» کارگردانی از خطه سیستان و بلوچستان که پیش از این، با فیلم «لیپار» در سال ۱۳۹۹ در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود. برای ریگی، توجه به منطقه محل تولد و زیست او، اولویت مهمی برای فیلمسازی به حساب می‌آید و دومین فیلم او نیز در همان زیست بوم می‌گذرد. روایت دو برادر ورزشکار بلوچ که برای رسیدن به آرزو‌های خود تلاش می‌کنند.

ارائه یک اثر بومی موفق مبتنی بر زیست بوم منطقه سیستان و بلوچستان

یکی از مخاطبان اعتقاد دارد که پرداختن به سوژه‌های بومی در سینمای ایران باید در اولویت و دستور کار فیلمسازان باشد و اتفاقا کارگردان فیلم «هوک» که خود نیز از خطه سیستان و بلوچستان است، توانسته است یک سوژه بومی را به مخاطب عرضه کند و در این زمینه موفق هم بوده است.
مخاطب دیگری اعتقاد دارد که بهتر بود در انتخاب بازیگران و توجه به فیزیک بدنی و لهجه آن‌ها بیشتر توجه شود تا فضای بومی فیلم تحت تاثیر قرار نگیرد. حضور امیر جعفری اصلا مناسب فضای این فیلم نبود و در نگاه مخاطب تاثیر منفی داشت.

نمایش تصاویر زیبا از منطقه سیستان و بلوچستان

مخاطب دیگری اعتقاد دارد که فیلم، رنگ بندی‌ها و قاب بندی‌های خوبی داشت. انتخاب این تصاویر در فیلم توانسته بود حس خوبی در مخاطب ایجاد کند و فضای منطقه ساخت فیلم را به گونه‌ای ترسیم کند که مخاطب برای دیدن آن منطقه از نزدیک نیز اقبال پیدا کند. ضمن این که توانسته بود خلق و خوی انسانی مردم این منطقه از کشور را به مخاطب معرفی کند و اتفاقا این کار را در قالب یک ورزش خشن مانند بوکس، به خوبی انجام داده بود.
مخاطب دیگری اعتقاد دارد که فیلم بیش از هر چیز، یک فیلم اخلاقی بود. توانسته بود احساسات انسانی را به خوبی ترسیم کند و این که قهرمان فیلم در نهایت در جدال بین قهرمانی و انسانیت، انسانیت را انتخاب کرده بود، از نقاط جدی قوت فیلم است.

ساخت فیلم‌های بومی موجب افزایش همبستگی اجتماعی می‌شود

مخاطب دیگری با تاکید بر ضرورت تولید فیلم‌های بومی می‌گوید: ساخت اینگونه فیلم‌ها و توجه هوشمندانه به شبکه مسائل قومیت‌های مختلف، موجب همبستگی اجتماعی می‌شود. فیلمساز با این کار ضمن معرفی جغرافیای کشور در قالب درام می‌تواند کمک کند مردم مناطق مختلف کشور، حس همبستگی بیشتری داشته باشند و همین مجموعه قومیت‌ها است که ایران را تشکیل می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->