سرخط خبرها

۸۰ یادمان شهدای گمنام در شهر‌های خراسان رضوی تکمیل شده است

  • کد خبر: ۱۵۰۱۶۶
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
۸۰ یادمان شهدای گمنام در شهر‌های خراسان رضوی تکمیل شده است
مسئول ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۹ یادمان شهدای گمنام در خراسان رضوی حدود ۸۰ یادمان کف انتظارات را تأمین کرده و تکمیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان و جوانان آتش به اختیار و داوطلبان دایر است، تصریح کرد: فهرست بلندی از مطالبات و انتظارات در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد.

وی اظهار کرد: این وظایف و مسئولیت‌ها وظیفه تمام کسانی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده‌دار سمتی هستند.

مسئول ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه‌های ادبیات، فرهنگ و گرامیداشت یاد و نام شهدا برگزاری یادواره‌ها و ساخت یادمان‌های شهدا و انسجام‌بخشی به پیشکسوتان و ... فعالیت‌های خوبی توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه همه مدیون شهدا، این راه، آرمان و تفکر هستند، تصریح کرد: ثمرات این دفاع جانانه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، باید حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس را عزیز دانست و تکریم کرد.

یوسفعلی‌زاده گفت: ضمن اینکه باید نسل جدید و جوان را در مسیر راه شهدا تربیت کرد، باید در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی نمود.

وی افزود: طی چند ماه اخیر دشمن طمع کرده و فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام است، اما همین مردم و جوانان بودند که در مقابل جنگ ترکیبی و توطئه دشمن ایستادند.

مسئول ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌های خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: ساخت المان‌های شهدا یک جریان مستمر است، حتی آماده‌ترین یادمان‌ها را باز هم ناکافی می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: حرم شهدای گمنام امامزاده‌های عشق هستند، جا دارد که مرقد نورانی شهدای گمنام همانند امامزادگان همین اندازه با خدمات و ظرفیت آماده‌سازی شوند تا مؤمنین با حضور در جوارشان عبادت و تأسی کنند.

یوسفعلی‌زاده گفت: اگر نگاهمان به مرقد شهدای گمنام این‌گونه باشد هیچ کدام از یادمان‌های شهدای گمنام کامل نیستند، ولی در مجموع از ۱۲۹ یادمان شهدای گمنام در خراسان رضوی حدود ۸۰ یادمان کف انتظارات را تأمین کرده و تکمیل شده و باقی در حال ساخت بوده و یا هنوز عملیات ساخت آن‌ها آغاز نشده است.

مسئول ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی ۳ میلیارد تومان برای تکمیل یادمان‌های ناتمام شهدا مصوب شد.

وی یادآور شد: تاکنون پیکر مطهر ۳۴۲ شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۲۹ نقطه سراسر استان تدفین و ۲۴۰ مزار، دارای یادمان ساخته شده است.

یوسفعلی‌زاده در ادامه با اشاره به اهمیت لزوم جمع‌آوری تاریخ شفاهی مادران شهدا گفت: هرچند این موضوع بسیار مهم و مورد تأکید ما هم است، اما عمل‌کنندگان به این موضوع بین بخشی بوده و بنیاد شهید مسئول اصلی است.

مسئول ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: باید تاریخ شفاهی و خاطرات پدر مادر‌ها و رزمندگان، جمع‌آوری و تبدیل به کتاب، فیلم و سریال شود.

وی جمع‌آوری خاطرات مادران شهدا و رزمندگان را مطالبه به حقی دانست و افزود: انتظار داریم همه از جمله خانواده‌ها و رزمندگان و پیشکسوتان در این حوزه بیشتر کار کنند.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه خاطرات والدین شهدا میراث جامعه است و جامعه به این مسائل نیاز دارد، گفت: جوانانی که با تحریک دشمن به کف خیابان می‌آیند و اعتراضات خشن می‌کنند اگر بدانند شهدا و رزمندگان چه جان‌فشانی‌ها و زحماتی برای این انقلاب و کشور متحمل شده‌اند به تحریک دشمنان قسم‌خورده خارجی خود را به آتش نخواهند زد.

منبع: ایسنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->