اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد
سرخط خبرها

«هدیه ازدواج» تامین‌اجتماعی را چگونه دریافت کنیم؟

  • کد خبر: ۱۵۰۴۲۰
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
«هدیه ازدواج» تامین‌اجتماعی را چگونه دریافت کنیم؟
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: برای دریافت «هدیه ازدواج» نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین‌اجتماعی نیست و بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در صورتی‌که زن و شوهر، هر دو بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی و واجد شرایط باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱، تعداد ۹۲ هزار و ۹۸۹ هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت شده و مجموع مبالغ پرداختی بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است.

میانگین مبالغ پرداختی بابت هدیه ازدواج نیز در این دوره ۱۸ ماهه، یک روند افزایشی را نشان می‌دهد که بیشترین میانگین پرداختی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در شهریور ۱۴۰۱ بوده است.

بیشترین تعداد صدور سند پرداخت هدیه ازدواج هم مربوط به همین ماه بوده و ۱۲ هزار و ۸۷۲ مورد سند پرداخت هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان واجدشرایط صادر شده است.

همچنین مطابق این گزارش، تعداد هدیه ازدواج پرداختی در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به شهریور ۱۴۰۰ در همه استان‌ها به جز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و آذربایجان‌شرقی رشد مثبتی داشته و بیشترین رشد مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱۱۸.۹ درصد (رشد تعداد هدیه ازدواج پرداختی در این مدت) بوده است.

اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در این گزارش یادآور شده است، درصد اسناد صادره غیرحضوری نسبت به اسناد حضوری طی این دوره ۱۸ ماهه روند افزایشی داشته است؛ به نحوی که در ماه‌های پایانی این دوره، موارد صدور غیرحضوری اسناد به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

اکنون برای دریافت این خدمت، نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نیست و واجدین شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و ثبت درخواست و شماره حساب خود در این سامانه، می‌توانند از هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شوند.

بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir و مراجعه به منوی «بیمه‌شدگان/حمایت‌های کوتاه‌مدت/درخواست کمک هزینه ازدواج»، صرفاً با ورود اطلاعات تاریخ عقد و کد ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کنند؛ با توجه به اتصال برخط این سامانه به سامانه سازمان ثبت احوال، نیاز به ارائه هیچ سند یا مدرک دیگری برای دریافت این هدیه نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی پیش از این نیز گفتگو با ایرنا درباره شرایط دریافت این کمک هزینه گفته بود: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در صورت داشتن ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی (در هنگام ازدواج اول) هدیه ازدواج، را دریافت می‌کنند؛ این اعتبار معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه است.

مهدی شکوری اعلام کرده بود: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تأمین اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به زوجین (یعنی هر دو نفر) پرداخت می‌شود. به موجب قانون تأمین اجتماعی نیز این کمک هزینه به‌عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط (که برای اولین بار ازدواج می‌کنند) پرداخت می‌شود.

 شرط اساسی دریافت کمک هزینه ازدواج، وجود سابقه است؛ بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج باید حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشد و این حق بیمه (در این دوره زمانی) از سوی کارفرما پرداخت شده باشد. به منظور دریافت این کمک هزینه همچنین در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما نباید قطع شده باشد؛ ازدواج نیز باید دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->