تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

اعطای ۱۳ هزار میلیارد ریال وام بلاعوض به اهالی روستا‌های توابع مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۵۶۶
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
  • ۲
اعطای ۱۳ هزار میلیارد ریال وام بلاعوض به اهالی روستا‌های توابع مشهد
مهدی ترکمنی گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) تخصیص پیدا کرده تا به‌صورت بلاعوض به خانواده‌های روستایی، وام‌هایی برای تکمیل واحد‌های مسکونی اعطا شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ترکمنی رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس که عصر امروز با دستور کار «ارائه گزارش عملکرد و میزان پیشرفت پروژه‌های بنیاد مسکن شهرستان مشهد» و «ارائه گزارش عملکرد، میزان خدمات انجام‌شده و پیشرفت پروژه‌های شهرداری منطقه ۷ مشهد» برگزار شد، اظهار کرد: عمده فعالیت‌هایی که در این باره صورت می‌گیرد، مبتنی بر سه سرفصل «حوزه عمران روستایی»، «معاونت بازسازی و مسکن روستایی» و «مسکن شهری» هستند که به تفکیک در هرکدام مأموریت‌هایی همچون تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت املاک روستایی، صدور اسناد مالکیت اماکن شهری، طرح بهسازی بافت باارزش روستایی، طرح سازمان‌دهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی و تملک و واگذاری زمین‌های موردنیاز مردم تعریف شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن، سازمان‌دهی انجمن خیرین مدرسه‌ساز و هم‌چنین پروژه‌های مسکن شهری، سه راهبرد ویژه‌ای است که در سه بخش، ۱۱ دهستان و برای ۳۶۰ هزار نفر جمعیت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. به دنبال این هستیم تا با بازنگری طرح‌های هادی روستایی، یکی از مطالبه‌های جدی مردم موردرسیدگی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از هزار و ۱۱۳ روستای استان، ۱۱۲ روستا در شهرستان مشهد قرار گرفته که رسیدگی به چالش‌های آنان در حوزه زمین و مسکن در چهار فاز طبقه‎بندی شده است. تاکنون سه فاز از این میان موردرسیدگی قرار گرفته و در فاز پایانی بیش از ۵۹ میلیارد تومان اعتبار به ۴۱ روستا تخصیص یافته است.

۱۹ هزار متر زیرسازی، دو میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی

ترکمنی با بیان اینکه شاخص‌های اجرای طرح‌های هادی به برکت همت دهیاران به ۷۴ درصد رسیده است، گفت: ۱۹ هزار متر زیرسازی با اعتبار ۱۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و بیش از دو میلیون مترمربع آسفالت در معابر روستایی یکی از دستاورد‌های بزرگ بنیاد مسکن در سال جاری بوده است. در این باره، جای خوشحالی است که در روستا‌های باقی‌مانده، تعداد معدودی از معابر همچنان خاکی هستند و در حوزه زمین و سند هم از ابتدای اجرای برنامه تحول و توسعه، بیش از ۳۲ هزار جلد سند به مردم واگذار شده که از این میان به بیش از دو هزار جلد در سال جاری بوده است.

وی ابراز کرد: درگاه ملی زمین و مسکن که اخیراً ایجاد شده، یک اتاق شیشه‌ای را ایجاد کرده تا در قالب یک سامانه راهبر، همه کسانی که خواهان استعلام زمین و مسکن باشند، بتوانند با اخذ کد رهگیری از سامانه، درخواست خود را به شیوه‌ای ارائه کنند که قابل‌ارائه باشد. علاوه بر این، ۷۶ ناظر هم در حوزه نظام فنی روستایی فعال هستند تا مقاوم‌سازی مسکن روستایی تحت نظارت بنیاد مسکن صورت بگیرد. با این حال، دو مشکل جدی در تعامل با بانک‌ها مشتمل بر عدم همکاری بانک‌ها برای انعقاد قرارداد به‌صورت ضمانت زنجیره‌ای و هم‌چنین نوبت‌دهی برای پرداخت تسهیلات بعد از عید نوروز وجود دارد که امیدواریم تا با وساطت فرمانداری و نهاد‌های حاکمیتی، این اختلاف‌نظر‌ها برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد در تشریح وام‌های بلاعوض روستایی برای تکمیل واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام نیز یادآور شد: حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) تخصیص پیدا کرده تا به‌صورت بلاعوض به خانواده‌های روستایی، وام‌هایی برای تکمیل واحد‌های مسکونی اعطا شود. خدا را شاکریم که تفاهم‌نامه ۴۰ هزار واحدی با کمیته امداد و تفاهم‌نامه مشترک ۲۰ هزار واحدی با بنیاد مستضعفان، باعث شده تا بنیاد مسکن هم در کنار سازمان بازآفرینی‌های شهری، پروژه‌های بزرگی را به نفع مردم به بهره‌برداری برساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین‌
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
یادمه آقای نیکزادگفتندتا۲۲بهمن‌جشن‌اتمام‌ساخت‌مسکن‌روستایی میگیریم‌اماهنوزحتی‌منتظروام‌هستیم‌اخه‌چی‌بگم‌‌چهل روزپروندم‌دربانک
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
بانک هادارن‌مردم‌الاف‌میکنندازادازادند‌راحت‌بدون‌مزاحمت‌این‌بی‌مسئولیتی کی‌میخادتمام بشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->