دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هلاکت ۱۵ عامل انتحاری داعش در مسیر کاظمین (۲۷ بهمن ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۰۶۹۹
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
هلاکت ۱۵ عامل انتحاری داعش در مسیر کاظمین (۲۷ بهمن ۱۴۰۱)
در روز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام نیرو‌های امنیتی عراقی توانستند در چند عملیات ۱۵ تروریست داعشی مسلح به کمربند‌های انتحاری را به هلاکت برسانند و تاکنون ۴ نیروی امنیتی این کشور به شهادت رسیده و ۶ تن مجروح شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مجموع تاکنون ۱۵ تروریست داعشی که قصد داشتند به زوار امام موسی کاظم (ع) در پیاده روی میلیونی به سمت کاظمین حمله کنند به دست نیرو‌های امنیتی به هلاکت رسیدند و ۴ نیروی امنیتی عراقی نیز به شهادت رسیدند.

نقطه داغ این درگیری ها، «الطارمیه» در شمال بغداد است؛ جایی که همچنان یک تهدید جدی برای امنیت عراق و پایتخت آن به علت پناه گرفتن داعشی‌ها در میان باغستان‌ها به شمار می‌رود و هر از گاهی محل درگیری‌های خونبار بین تروریست‌ها و نیرو‌های امنیتی عراقی می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که روز چهارشنبه ۱۲ تروریست داعشی را در حمله‌ای پیش دستانه قبل از حمله به مواکب و زائران امام موسی کاظم (ع) به هلاکت رسانده است.

الحشد الشعبی نیز اعلام کرد یک پهپاد را در شهر کاظمین در کنترل گرفته و بر زمین نشانده است. امروز پنجشنبه، «احمد سلیم» فرمانده عملیات بغداد نیز از خنثی سازی طرح تروریستی داعش برای هدف قرار دادن زائران امام موسی کاظم (ع) و هلاکت ۳ تن از تروریست‌ها در الطارمیه واقع در شمال بغداد خبر داد. یکی از تروریست‌ها کمربندی انتحاری بسته بود.

تاکنون در این درگیری‌ها ۴ تن از نیرو‌های امنیتی عراق از جمله دو افسر (ستوان و سروان) ارتش به شهادت رسیده اند و ۶ نفر از نیرو‌های نظامی عراق نیز مجروح شدند. یکی از این سربازان با شلیک تک تیرانداز داعشی در محدوده «الطابی» الطارمیه هدف قرار گرفته است. عملیات جستجو برای یافتن تروریست‌های مخفی شده در میان باغستان‌های انبوه الطارمیه همچنان ادامه دارد.

دولت عراق، امروز پنجشنبه همه دوایر دولتی به جز مراکز خدماتی و امنیتی استان بغداد را برای تامین و تسهیل مراسم و پیادروی سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) موسوم به «زیارت رجبیه» تعطیل کرد. همچنین یک مسیر اصلی بغداد از میان منطقه سبز بغداد به سوی کاظمین مقدس (بین منطقه العلاوی و جسر المعلق) که پیشتر مسدود شده بود از ساعت ۶ صبح امروز در پوشش کامل نیرو‌های امنیتی عراق باز شد تا رفت و آمد با مانع کمتری روبرو شود.

هم اکنون خیل عظیم زائران امام موسی کاظم (ع) از ملیت‌های مختلف عراقی، ایرانی، پاکستانی، کویتی، لبنانی، بحرینی، عربستانی، عمانی و... به کاظمین مقدس و جوار حرم مطهر امامان موسی کاظم و محمد الجواد (علیهما السلام) مشرف شده اند.

پیش بینی می‌شود در این زیارت بیش از ۱۰ میلیون زائر حضور یافته باشند و هنوز آماری از سوی مراجع رسمی در این باره منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->