Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

آخرین مقایسه وضعیت اینترنت ایران و جهان (۲۷ بهمن ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۰۷۱۰
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
آخرین مقایسه وضعیت اینترنت ایران و جهان (۲۷ بهمن ۱۴۰۱)
میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳، ۳۵.۸۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۵ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۵۶ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرعت اینترنت یکی از فاکتور‌های کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی به شمار می‌رود. وب‌سایت Speedtest یکی از سایت‌هایی است که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشور‌ها بررسی می‌کند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در وب سایت اسپیدتست، تا ماه ژانویه ۲۰۲۳، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۷.۹۸ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۹.۷۵ مگابیت بر ثانیه و تاخیر ۲۸ میلی ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود ۷۶.۳۴ مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۳.۳۶ مگابیت برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی ثانیه است.

این درحالی است که در ماه دسامبر ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۶.۷۴ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۹.۶۶ مگابیت بر ثانیه و تاخیر ۲۸ میلی ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت هم میانه جهانی سرعت دانلود ۷۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۲.۵۲ مگابیت برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه ژانویه ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۶۱.۱۵)، قطر (۱۵۵.۵۱)، نروژ (۱۳۶.۰۸)، کره جنوبی (۱۲۴.۸۴) و دانمارک (۱۱۷.۸۳) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۳۴.۵۵) شیلی (۲۲۴.۸۴)، چین (۲۱۱.۳۴)، امارات متحده عربی (۲۰۷.۴۱)، هنگ کنگ (۲۰۶.۷۱) تعلق دارد.

بر اساس اطلاعات این وب سایت، در زمان بررسی شده میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۸۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۵ مگابیت بر ثانیه و تاخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۵۶ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

این درحالی است که در ماه دسامبر ۲۰۲۲ میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۹.۴۲ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۱.۰۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۵۵ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.

بر اساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از برزیل و آفریقای جنوبی سریع‌تر و از اسپانیا و تایلند کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۱.۴۴ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۱.۸۴ مگابیت و تاخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۷۹ کشور می‌رساند. براساس این آمار، اینترنت ثابت ایران درحال حاضر از سورینام و الجزایر سریع‌تر و از نیجریه و گینه کندتر است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->