دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

رئیس سازمان زندان‌ها در مشهد: رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آن‌ها از وظایف قانونی ماست

  • کد خبر: ۱۵۰۷۶۸
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
رئیس سازمان زندان‌ها در مشهد: رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آن‌ها از وظایف قانونی ماست
رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه بازرسی گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌مان گذاشته‌ایم همچنان که رفتار با زندانیان و خانواده آنان همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی محمدی در حاشیه سفر به مشهد مقدس، در اختتامیه «گردهمایی آموزشی سه روزه مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های کشور» با اشاره به فرازی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر که امیرالمومنین (ع)، مالک را توصیه به نظارت بر اعمال و رفتار کارگزاران می‌کند، گفت: در مدل مدیریتی علمی، نظارت و کنترل مستمر همه امور و ارکان سازمانی به عنوان یک اصل راهبردی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی افزود: نظارت و بازرسی باید جامع، کامل و مشخص‌کننده زمینه نقاط آسیب‌زا باشد و به موازات با بررسی کارشناسی، پیشنهادات و راهکار‌های علمی قابل اجرا و اثربخش نیز ارائه دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها بازرسی و حوزه نظارتی را به چشم سازمان تعبیر کرد و گفت: نظارت و بازرسی نباید صرفاً بازدارندگی داشته باشد بلکه درکنار تبیین موانع و مواضع قانونی، باید نقش راهبردی و راهگشا در امور داشته باشد.

محمدی در ادامه با اشاره به شرح وظایف مصرح بازرسی در آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها گفت: در قانون ماموریت و رسالت این حوزه کاملاً تبیین‌شده و برهمین اساس باید خروجی بازرسی‌ها، آسیب‌شناسی و در مسیر واکاوی مستمر اجرای صحیح فرآیند‌های سازمانی قرار گیرد. باید با بازرسی‌های هوشمند، هدفمند و مستمر مشکلات احتمالی قبل از وقوع، شناسایی و مورد تحلیل کارشناس قرار گیرد؛ در این صورت چنانچه تخصص و تجربه کافی در بدنه کارشناسی مجموعه بازرسی وجود داشته باشد، مشکلات با تدبیر صحیح و به‌موقع قابل مدیریت و کنترل است.

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن اشاره به اهمیت جایگاه بازرسی تأکید کرد: گزارشات بازرسی باید متقن و براساس مستندات قانونی باشد و در این فرآیند از اعمال سلیقه اجتناب و مستندات قابل دفاع ارائه شود. ما همواره در فرایند تحقیق، عدالت را ملاک قرار می‌دهیم بنابراین مبنای تصمیم‌گیری نیز صحیح و عادلانه ارائه می‌شود.

محمدی ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه بازرسی گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌مان گذاشته‌ایم همچنانکه رفتار با زندانیان و خانواده آنان همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به لزوم صیانت از کارکنان در برابر آسیب‌ها گفت: توجه به پرسنل یک راهبرد مدیریتی برای مجموعه سازمان زندان‌ها است و همه مدیران باید از کلیه ظرفیت‌ها در جهت ارتقاء رفاه و رضایتمندی پرسنل استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دوره آموزشی مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ادارات‌کل زندان‌های کشور که از ۲۵ بهمن‌ماه به میزبانی مشهدمقدس آغاز شده بود، پس از سه روز آموزش سرفصل‌های علمی و تخصصی به پایان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->