ویدئو| افشاگری رئیس بورس درباره علت ناتوانی خودروسازان در رفع زیان انباشته بازدهی مثبت ۴ ابزار مالی در بازار سرمایه در هفته دوم خرداد ۱۴۰۴ +جزئیات ویدئو| صحبت‌های وزیر اقتصاد پیشنهادی درباره بی‌ثباتی اقتصادی در ایران مصرف گاز در نیروگاه‌های برق به ۲۸۱ میلیون مترمکعب در روز رسید رشد ۴۳۳ میلیارد تومان ارزش صندوق‌های طلای بورسی در یک هفته مرکز پژوهش‌های مجلس: ۷۰ درصد بازار ایران در انحصار ۳ کشور است قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) + جدول سقف افزایش اجاره‌بها در سال ۱۴۰۴ مشخص شد احتمال افزایش قیمت سیمان وجود دارد آیا روغن بار دیگر پرچم‌دار گرانی می‌شود؟ | وضعیت تولید و عرضه در بازار روغن چگونه است؟ موبایل آیفون ۱۶ در مشهد چند؟ (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) مرز ۳ میلیونی شاخص‌کل از دست رفت | ریزش ۴۶ هزار واحدی بورس (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت چند برابری نان سنگک و بربری در اسنپ‌فود و نانوایی‌ها + تصاویر قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد چند؟ افزایش قیمت نان در تهران تکذیب شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | بیت‌کوین گارد صعودی گرفت بررسی قیمت برنج ایرانی و پاکستانی در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) وقتی نرخ نان، نان مردم را آجر می‌کند نان در تهران رسماً گران شد | مردم: قیمت‌ها غیرواقعی است پایان مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم کالابرگ اعلام شد قیمت امروز طلا در مشهد در کانال ۶.۵ میلیون تومان آغاز شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) راه‌اندازی قطار‌های فوق‌العاده برای ایام اربعین ۱۴۰۴ بدون افزایش قیمت بلیت قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد بیمه کارگران ساختمانی سامان‌دهی می‌شود | حذف افراد غیرواقعی بررسی قیمت بلیت هواپیما و قطار مسیر تهران- مشهد در آستانه عید غدیرخم ۱۴۰۴ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | هندوانه ارزان شد شورای رقابت: شرکت‌های خودروساز حق اعلام قیمت خودرو را ندارند کاهش سطح زیر کشت جو در خراسان رضوی | ضرورت حمایت بیشتر از کشاورزان
سرخط خبرها

٢٠۶ دوباره در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار می‌گیرد (۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۱۰۱۲
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
٢٠۶ دوباره در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار می‌گیرد (۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱)
قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر اینکه توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ به معنای توقف کامل نیست عنوان کرد: این خانواده خودرویی پس از تطبیق کیفی با استاندارد‌های جدید سازمان استاندارد به سبد محصولات ایران‌خودرو باز خواهد گشت.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش پورمجیب در نشست خبری امروز گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با علل توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ و استفاده از برخی قطعات آن بر روی پلتفرم خودروی ٢٠٧ و عرضه در قالب پژو ٢٠٧ تیپ ۵ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: توقف تولید پژو به معنای توقف کامل و خداحافظی و حذف آن‌ها از سبد محصولات این شرکت نیست؛ ما مجبور بودیم که در جهت تطابق این خودروها با استانداردهای جدیدی که سازمان ملی استاندارد به خودروسازان برای اعمال ابلاغ کرده است، تا زمانی که امکان این تطبیق استانداری ممکن باشد، دست نگه داریم؛ چرا که به زمان نیاز داشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای فروردین ماه امکان تحقق پروژه‌های مرتبط با خودروی ٢٠۶ وجود نداشت؛ این توقف مقطعی تولید در نظر گرفته شد؛ بنابراین زمانی که تطابق استانداری محقق شود، محصولات ٢٠۶ به سبد محصولات ایران‌خودرو بازمی‌گردد.

این مقام مسئول در رابطه با نصب برخی قطعات ٢٠۶ بر روی نسخه پایه ٢٠٧ با حذف برخی قطعات و جایگزینی با قطعات ٢٠۶ و استفاده از فریم داخلی ٢٠۶ برای ٢٠٧ که می‌تواند قیمتی میان این دو (٢٠۶ و ٢٠٧ پایه) باشد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و ذائقه مشتریان در تنوع محصولات و همچنین بحث قیمت خودروها، سیاست واریانت در خودروسازی‌ها یک سیاست درونی است و ما نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که با سازمان فروش صورت گرفت و با توجه به ذائقه و تنوع مورد انتظار مشتریان، این امکان را فراهم کرده‌ایم که خودروها با واریانت‌های قیمت‌های فروش تبدیل به برنامه فروش شود.

پورمجیب تاکید کرد: این بدان معنا نیست که بخواهیم به واسطه حذف آپشنی از خودرو، محصولی جدید متولد کنیم؛ بلکه متناسب‌سازی صورت می‌گیرد تا برخی واریانت‌ها را متناسب با نیاز مشتریان خاص داشته باشیم، همچون اتفاقی که برای ٢٠۶ افتاده یا عرضه دناپلاسها که در بورس با تمرکز کاسه‌ای اتفاق افتاد. این موضوع در خودروسازان خصوصی نیز رخ می‌دهد و به معنای تقلیل ویژگی‌ها و آپشن‌ها برای کاهش قیمت نیست.

وی افزود: چنانچه به صورت کامل یک ویژگی یا آپشنی را حذف می‌کردیم که بواسطه کسری قطعه یا کاهش هزینه بود، میشد گفت که تقلیل صورت گرفته است؛ اما اکنون که همزمان با تیراژ بالا، واریانت‌ های مختلفی داریم که بتوان هم ترمز کاسه‌ای و هم ترمز دیسکی بنا به سلیقه مشتری استفاده کرد، حق انتخاب به مشتری بر اساس قیمت می‌دهد، بنابراین از روی ناچاری تقلیلی صورت نگرفته است که قیمت پایین بیاید. همزمان واریانت‌های مختلفی داریم، همراه با تیراژ بالا، تمام آپشن‌های مدنظر مشتریان در قالب واریانت‌های مختلف خودروها موجود هستند تا مشتری انتخاب کند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این رابطه اظهار کرد: در هر صورت تولید ایران‌خودرو بر اساس چهار مشخصه صورت می‌گیرد؛ تولید در تیراژ بالا، به صورت کامل و با ثبات و باکیفیت به مراتب بالا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ٧٠ درصد تولید، در شبکه تامین صورت می‌گیرد. گاهی اوقات الزامات و محدودیت‌هایی در شبکه تامین وجود دارد که سیاست تولیدی ما نیز منطبق بر محدودیت‌ها و الزامات صورت می‌گیرد. اینکه خودرویی را با حفظ کیفیت بتوانیم با قیمت پایین‌تر به دست مصرف‌کننده برسانیم، در اصل خوب است یا بد؟

خطیبی تصریح کرد: ضمن اینکه خودرویی که در بورس عرضه می‌شود، همچون عرضه‌ای که فردا (دوشنبه) صورت خواهد گرفت؛ تمام مشخصات و ویژگی‌های خودرو اعلام شده و می‌شود؛ بنابراین مشتریان از ویژگی‌ها اطلاع دارند و خرید خود را انجام می‌دهند؛ اگر ایران‌خودرو خلاف بخشنامه عمل می‌کرد، ایراد وارد بود. اما اقدامی صورت گرفته که با حفظ ایمنی و با قیمت پایین‌تر عرضه شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->