ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

نظارت‌ها در حوزه خدمات از اسفند تا پایان ماه رمضان تشدید می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۱۰۱۸
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
نظارت‌ها در حوزه خدمات از اسفند تا پایان ماه رمضان تشدید می‌شود
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها، تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در حوزه خدمات در سراسر کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر تقوی شوازی با ابلاغ طرح تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات گفت: این طرح با هدف رصد، پایش و نظارت ویژه بر رعایت قیمت و کیفیت ارائه خدمات از سوی واحد‌های صنفی و اقتصادی مربوطه از اسفندماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را رسیدگی فوری، دقیق به شکایات و گزارش‌های مردمی در حوزه خدمات و برخورد با تخلفات عنوان و اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای برخی از خدمات مورد نیاز این ایام طرح تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات برگزار می‌شود. در همین راستا با ابلاغ بخشنامه‌ای به همه ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تکلیف شده تا با بسیج همه امکانات استان و دستگاه‌های هم خانواده و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت موجود طرح نظارت ویژه بر خدمات دنبال شود.

تقوی شوازی با اشاره به لزوم بهره‌گیری حداکثری از توان نیرو‌ها در انجام بازرسی‌ها، افزود: از مواردی که در این بخشنامه به آن اشاره شده است توجه به ممنوعیت اخذ هرگونه مبلغی تحت عنوان حق سرویس توسط رستوران‌ها و رستوران هتل‌ها به غیر از نرخ اغذیه و نوشیدنی‌های مندرج در تابلوی نرخ یا درج شده بر روی کالا (سالاد، نوشابه، ماست و ...)، ممنوعیت دریافت هرگونه مبلغی تحت عنوان ارزش افزوده در صورت‌حساب صادر شده برای برخی از اقلام مورد عرضه به مشتریان از سوی تالار‌های پذیرایی، سفره خانه‌های سنتی و رستوران‌های واحد‌های اقامتی و گردشگری مانند نوشیدنی‌ها، ماست، زیتون و ... که داری قیمت مصرف کننده هستند و نظارت ویژه بر رعایت نرخ و کیفیت ارئه خدمات توسط واحد‌های صنفی قالیشوئی، خشکشویی، قنادی، تعمیرکاران خودرو، تعویض روغنی، آژانس‌های اتومبیل کرایه و جایگاه‌های سوخت به صورت محسوس و نامحسوس و تأکید بر صدور صورت‌حساب است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت ادامه داد: همچنین دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها بر هزینه‌های حمل و نقل داخلی شهری و برون شهری و نحوه ارائه خدمات در اتوبوس‌های ویژه بر اساس ضوابط و مقررات و نحوه ارائه خدمات توسط شرکت‌ها و موسسات اتوبوسرانی و تاکسیرانی و پایانه‌های مسافربری و پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها و همچنین اماکن اقامتی، سیاحتی و هت‌لها نظارت ویژه خواهند داشت.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت افزود: نظارت ویژه بر رعایت نرخ، کیفیت ارائه خدمات و صدور صورتحساب توسط واحد‌های صنفی نظیر قالیشویی، قنادی، تعمیرکاران خودرو، تعویض روغنی، آژانس‌های اتومبیل کرایه و جایگاه‌های سوخت از طریق انجام بازرسی‌های محسوس و نامحسوس از دیگر مواردی است که انجام خواهد شد.

تقوی شوازی با اشاره به لزوم ثبت قرارداد با سربرگ دفاتر آژانس‌های هواپیمایی در کلیه تور‌های مسافرتی، برای جلوگیری از ثبت قرارداد‌های صوری و خلاف واقع اشاره و خاطر نشان کرد: رصد و پایش نرخ و چگونگی نرخ بلیت پرواز‌های داخلی و فروش تور‌های مسافرتی و چگونگی ارائه خدمات به مسافرین و تطبیق خدمات ارائه شده در تور‌های مسافرتی و موارد ذکر شده در قرارداد‌های منعقد شده با مسافرین از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

وی همچنین تاکید کرد: گزارش‌های یادشده در اسرع وقت توسط بازرسان بررسی و درصورت احراز تخلف پرونده مربوطه تشکیل و جهت صدور رأی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. ضمناً نتایج بررسی به شاکیان اعلام می‌شود. از مردم نیز درخواست داریم در صورت مشاهده و یا مواجه شدن با هرگونه تخلف به ویژه گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در فروش، موارد را به سامانه ۱۲۴ برای رسیدگی اعلام کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->