سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع بهمن در ۹ استان کشور (۱ اسفندماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۱۲۳۳
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع بهمن در ۹ استان کشور (۱ اسفندماه ۱۴۰۱)
سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع بهمن در ۹ استان و وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خبر داد.

این مخاطرات جوی در روز سه‌شنبه (۲ اسفند) در آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، یزد و روز چهارشنبه (۳ اسفند) در تهران، سمنان، جنوب خراسان رضوی مورد انتظار است.

براثر این وضعیت جوی احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد.

این سازمان احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کویرنوردی را لازم می‌داند.

همچنین در ادامه این هشدار نسبت به احتمال وقوع بهمن، احتمال انسداد گذرگاه‌های کوهستانی بهمن خیز و وزش باد شدید در روز سه‌شنبه (۲ اسفند) در دامنه و ارتفاعات در استان‌های البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی از این مخاطرات اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امداد رسان و راهداری‌ها را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید، افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی دور از سواحل تا ۲ متر خبر داد.

این وضعیت جوی از سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه (۲ و ۳ اسفند) در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و نواحی دور از ساحل استان گلستان مورد انتطار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین و تفریحی  وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی محدودیت در تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و به‌ویژه فراسواحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازخسارت احتمالی به تاسیسات دریایی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->