برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

چگونه سائیدگی کف کفش در تشخیص بیماری به ما کمک می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۱۴۲
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
چگونه سائیدگی کف کفش در تشخیص بیماری به ما کمک می‌کند
آیا می‌دانستید کفش نامناسب می‌تواند باعث بیماری‌های بسیاری شود که نه تنها باعث رنج و عذاب در زمان راه رفتن می‌شوند، بلکه باعث بیماری درسر و قلب و ... نیز می‌شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، به منظور شناسایی مشکلات احتمالی بهداشتی، قبل از زمانی که آن‌ها جدی‌تر شوند، گاهی اوقات می‌توانید به کف کفش‌های خود نگاه کنید، سائیدگی هر قسمت کف کفش می‌توانند در مورد مشکلات احتمالی صاحب کفش به شما اطلاعات بدهند.
۱. سائیدگی در مرکز جلو کفش
اگر متوجه شوید که سینه تحت پد پا سائیده می‌شود، این نشان می‌دهد که تاندون آشیل بار بیش از حد را تحمل می‌کند. این سائیدگی می‌تواند به دلیل نقض تکنولوژی در کفش، عملکرد ورزشی کفش، و یا به دلیل کفش نادرست انتخاب شده باشد. اضافه بار مفاصل بعد‌ها ممکن است به تگزونید آشیل (التهاب و درد تاندون آشیل) منجر شود.
۲. سائیدگی در لبه داخلی کفش
ساییدگی بیش از حد روی لبه داخلی کفش می‌تواند بدین معنی باشد که شما در طول پیاده روی بیش از اندازه گام‌های کوتاه برمی دارید و پای خود را روی زمین می‌کشید، هرچند ممکن است حتی در هنگام حرکت متوجه آن نشوید. اما اگر با متخصص مشورت نکنید، ممکن است تشدید شود. همچنین احتمال brachybasia (گام‌های کوتاه و کشیدن پا‌ها روی زمین) وجود دارد. این ویژگی در بیماری پاراپلژی دیده می‌شود.
۳. سائیدگی تنها در لبه‌های داخلی و خارجی کف کفش
اگر لبه داخلی و لبه بیرونی پاشنه بیشتر سائیده شود، این نشان دهنده pronation بیش از حد پا است، زمانی که سطح بیرونی آن در داخل و خارج از کفش سائیده می‌شود نشان می‌دهد که هنگام پیاده روی بر لبه داخلی پا راه می‌روید و این بعدا می‌تواند منجر به استئوکندروزیس و سایر عوارض در بدن شود.
۴. سائیدگی فقط در لبه بیرونی کف کفش
هنگام شناسایی آثار سایش بیش از حد در لبه بیرونی آن باید با احتیاط باشید. این ممکن است نشانه‌ای از توسعه ناهنجاری‌های قوس پا و در نتیجه بیماری clubfoot باشد.
۵. سائیدگی فقط در محل مفصل اتصال انگشتان به پا
سائیدگی در این قسمت نشان می‌دهد که شما کفش با پاشنه بسیار بلند پوشیده اید. با توجه به مطالعات انجام شده، پوشیدن روزانه کفش‌های ناراحت کننده، اما شیک، عامل ایجاد وقوع استئوآرتریت است. با توجه به نظر ارتوپد ها، کفش مناسب و راحت‌ترین کفش با پاشنه از ۲.۵ تا ۴ سانتی متر و حداکثر مجاز بلندی پاشنه نباید بیش از ۷ سانتیمتر بیشتر باشد.
۶. سائیدگی در سمت مفصل انگشت شست پا
در صورتی که سائیدگی در سمت مفصل انگشت شست پا باشد، این نشانه واضح است که کفش‌های بیش از حد نوک تیز و باریک می‌پوشید. پس از همه، در کفش با نوک تیز و پنجه باریک باعث تمایل انگشتان به سمت یکدیگر می‌شود. این می‌تواند نه تنها به تغییر شکل تمام پا، بلکه حتی ستون فقرات تاثیر بگذارد. به نوبه خود، مهره‌های جابجا شده می‌تواند انتهای عصب را در سراسر بدن و در فرم درد در معده، درد در سر و قلب پاسخ دهد.
۷. سائیدگی بین انگشتان
اگر متوجه شدید سائیدگی روی مفصل بین انگشتان است، این ممکن است اولین علامت تغییر شکل انگشتان باشد. پوشیدن کفش‌های تنگ و یا باریک می‌تواند به این بیماری منجر شود؛ و این می‌تواند نه تنها کفش مد روز، بلکه کفش‌های کتانی یا چکمه‌ها را شامل شود، اگر اندازه آن‌ها کوچکتر از پای شما باشد.
۸. سائیدگی فقط در سمت چپ کفش
کفش نمی‌تواند برای همیشه سالم بماند و به هر حال سائیده می‌شود. اما مهم است که در کدام مکان این سائیدگی رخ دهد. روی انگشتان پا و پاشنه در کفش شخصی سالم بر برداشته می‌شود، اما ردیابی ساینده‌ها فقط در سمت چپ می‌تواند نشانه‌ای از صافی کف پا باشد.
در نوجوانی، با توجه به تخت بودن کف پا، وضعیت ضعیف می‌تواند رخ دهد و اسکولیوز شروع به رشد کند. این مشکل را می‌توان توسط یک متخصص ارتوپدی حل کرد که به شما توصیه می‌کند کفی مناسب برای درمان استفاده کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->