تاکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است

  • کد خبر: ۱۵۱۴۴۷
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر خارجه اشاره داشت که مسیر مذاکرات همچنان باز است و تبادل پیام از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور وزیر خارجه گفت: امروز کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه‌ای با حضور امیرعبداللهیان وزیر خارجه برگزار کرد و آخرین تحولات سیاست خارجی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: وزیر خارجه از سفر رییس جمهور و وزرای همراه به پکن گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن، با توجه به اینکه دولت چین روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران راهبردی می‌داند، رویکرد تقویت ارتباط تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده است؛ طبق گفتگو‌های انجام شده بین طرفین، ۱۹ سند به امضای طرفین رسیده که این سند‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله خودرو سازی، فناوری، زیست محیطی و همکاری‌ها در حوزه انرژی هسته‌ای در دستور کار بوده و اسناد آن امضا شده است.

عمویی یادآور شد: این اسناد ادامه دهنده چشم انداز همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین است که سال گذشته بین دولت ایران و چین به امضا رسیده است. جزییات بخشی از این اسناد تبدیل به قرارداد‌هایی خواهد شد که این قرارداد‌ها در همکاری ایران و چین به اطلاع عمومی می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت: بر اساس توضیحات ارائه شده، سطح استقبال از هیات ایرانی در پکن در بالاترین سطح خود بوده که این نشان دهنده اهتمام دولت چین به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

عمویی ادامه داد: موضوع دیگر مطرح شده در جلسات مربوط به مباحث مذاکرات هسته‌ای بود؛ آقای امیرعبداللهیان اشاره داشت که مسیر مذاکرات همچنان باز است و تبادل پیام از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد؛ درباره تبادل زندانیان این توضیح داده شد که ایران از موضع انسانی به این موضوع توجه کرده و واسطه‌هایی از کشور‌های منظقه فعال است و ما آمادگی داریم در صورت تامین خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران و زندانی‌های ایرانی هم آماده بازگشت به کشور شوند، موضوع را دنبال کنیم.

وی در پایان بیان کرد: در جلسه گفته شد که پیروی سفر آقای رئیس جمهور به مسقط از سلطان عمان برای سفر به تهران دعوت شده که در وقت مناسب انجام خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->