ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چه کسانی می‌توانند از مرکز مبادله، ارز دریافت کنند؟

  • کد خبر: ۱۵۱۶۲۴
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
چه کسانی می‌توانند از مرکز مبادله، ارز دریافت کنند؟
مرکز مبادله ارز و طلای کشور دوم اسفندماه براساس مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که مدیر ارز خدماتی این مرکز جزئیات نحوه تخصیص ارز و فرایند ثبت نام و خرید را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله، جزئیات بیشتری درباره فرآیند ثبت نام و خرید ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، چگونگی اختصاص ارز به دانشجویان و موارد دیگر تشریح کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

فرآیند ثبت نام در مرکز مبادله‌ی ارز و طلای ایران چگونه است؟

توکلی: فرآیند دریافت ارز در مرکز مبادله به این صورت است که متقاضی در سرفصل‌های خدماتی مصوب باید به یکی از کارگزاران مرکز مبادله مراجعه کند و پس از اینکه مدارک را تحویل داد کارگزار مدارک را ابتدا چک می‌کند.

چنانچه مدارک ارائه شده منطبق با شرایط اعلامی بود، مستندات به مرکز مبادله ارسال و تحویل نماینده مقیم دستگاه مربوطه در مرکز مبادله می‌شود و نماینده مقیم دستگاه مربوطه به صورت ماهوی مدارک را بررسی می‌کند.

در صورت تایید مدارک کد برای متقاضی ارسال می‌شود و فرد باید با همراه داشتن کد به کارگزاری مراجعه و ارز خود را دریافت می‌کند.

در ابتدای شروع کار تنها شعبات منتخب بانک ملی به عنوان کارگزاران، خدمت‌رسانی می‌کنند.

به چه افرادی ارز تخصیص داده می‌شود؟

توکلی: تمام ذی‌نفعان سرفصل خدماتی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند تقاضای خود را به کارگزار ارائه کنند و هیچ تفاوتی بین ذی‌نفع و متقاضی وجود ندارد.

تمام متقاضیان دریافت ارز اگر مدارک مثبته را ارائه کنند و این مستندات منطبق بر تامین نظر سرفصل باشد، دستگاه مربوطه تایید و راستی آزمایی می‌کند که از مجرای درست تهیه شده باشد.

پس از تایید مدارک بلافاصله دستگاه تاییدیه را در سامانه بارگذاری می‌کند و کد رهگیری ارسال می‌شود و فرد با در اختیار داشتن کد رهگیری می‌تواند ارز خود را دریافت کند.

دریافت ارز دانشجویی چگونه است؟

توکلی: فرآیند دریافت ارز دانشجویی به صورت مبسوط در سامانه‌های سجاد برای دانشجویان وزارت علوم و سامانه موحد برای دانشجویان وزارت بهداشت تشریح شده است.

دانشجویان متقاضی دریافت ارز حتماً به سامانه‌های مربوطه مراجعه و حسب ارتباطی که بین مرکز مبادله و وزارت بهداشت برقرار شده این کار انجام خواهد شد و هیچ دانشجویی نیاز ندارد به صورت حضوری و غیرحضوری به مرکز مبادله مراجعه کند و تمام فرآیند‌ها توسط وزارتخانه‌ها انجام می‌شود.

مرکز مبادله چه نیاز‌های ارزی را پوشش می‌دهد؟

توکلی: سیاست ابلاغی در خصوص تدوین سرفصل‌های ارز خدماتی این بود که پوشش حداکثری نیاز‌های مردم را لحاظ کرده باشد و در این خصوص بیش از ۶۰ سرفصل در قالب نیاز‌های ارزی احصا و تدوین شده است.

هر فرد بر اساس این سرفصل‌ها می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند و مدارک ارسالی راستی آزمایی می‌شود.

چقدر زمان می‌برد تا در مرکز مبادله ارز تخصیص داده شود؟

توکلی: پیش‌بینی انجام شده این است که بتوانیم در طول حداکثر سه تا چهار روز تقاضای ثبت شده را تامین کنیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->