شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

خدمت رسانی ویژه ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های چراغ‌برات در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۱۶۸۸
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
خدمت رسانی ویژه ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های چراغ‌برات در مشهد
با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف شهرداری و نمایندگان نیروی انتظامی، جلسه هماهنگی ایام نیمه شعبان در بهشت رضا (ع) مشهد برگزار شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها با آغاز ماه شعبان، شهر مشهد مهیای برگزاری جشن‌‎های شعبانیه شده است. درکنار این اعیاد، مراسم «چراغ‌برات»، دیگر آیین ماه شعبان است که برای گرامیداشت یاد و خاطره ازدست‌رفتگان برگزار می‌شود. باتوجه‌به حضور گسترده مشهدی‌ها در مدفن عزیزانشان، مقصد بسیاری از سفر‌ها در این ایام بهشت رضا (ع) است، از همین‌رو جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ایام نیمه شعبان و چراغ‌برات با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف شهرداری و نمایندگان نیروی انتظامی، اورژانس و هلال‌احمر برگزار شد تا دستگاه‌های متولی آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی در این مراسم را داشته باشند.

برنامه ۶ روزه برای چراغ‌برات

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در این جلسه با بیان اینکه امسال شاهد چراغ‌برات متفاوتی در شهر مشهد خواهیم بود، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه چراغ‌برات امسال از یکشنبه ۱۴ اسفند آغاز می‌شود و پس از آن روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را در پیش داریم، برای ایام چراغ‌برات امسال به‌جای سه روز باید برای شش روز برنامه‌ریزی کنیم. به‌گفته مهدی علی‌آبادی، در ایام چراغ‌برات یک ایستگاه فرهنگی در بهشت رضا (ع) با ایجاد غرفه‌هایی، راه‌اندازی می‌شود که بخش فرهنگی شهرداری می‌تواند از این بستر برای رساندن خدمات فرهنگی خود و فرادادن آموزش‌های شهروندی استفاده کند.
وی همچنین درباره پیشنهاد نماینده سازمان فرهنگی‌واجتماعی شهرداری برای جمع‌آوری بخشی از نذور مردم در این ایام و توزیع آن در حاشیه شهر، نظری مثبت داشت و اعلام کرد که این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

سامان‌دهی دست‌فروشان؛ در دستورکار

علی‌آبادی با تأکید بر سامان‌دهی دست‌فروشان در مسیر‌های خروجی بهشت رضا (ع)، تصریح کرد: شاهد حضور دست‌فروشان این مبادی هستیم؛ موضوعی که سبب ایجاد ترافیک در این محدوده می‌شود، از همین‌رو پیگیر مجوز از مقام قضایی برای سامان‌دهی دست‌فروشان در ایام چراغ‌برات هستیم.
نماینده نیروی انتظامی نیز با بیان نظر مساعد برای همکاری در این زمینه، آمادگی خود را برای سامان‌دهی دست‌فروشان مقابل بهشت‌رضا (ع) در ایام چراغ‌برات اعلام کرد. در این نشست، نماینده پلیس‌راه نیز تدابیر پلیس را برای آسان‌سازی رفت‌وآمد شهروندان شرح داد.

افزایش ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نسبت‌به سال گذشته

همچنین علی شهسوار، معاون سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد که به نمایندگی از مدیرعامل این سازمان در جلسه حضور داشت، اعلام کرد: این سازمان برای ایام چراغ‌برات چهارصد دستگاه اتوبوس را برای خدمت‌رسانی به شهروندان و انتقال آن‌ها به آرامستان‌های شهر درنظر گرفته است که خدمت‌رسانی برای بهشت‌رضا (ع) با ۲۵۰ اتوبوس و درصورت نیاز با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود. به‌گفته شهسوار، تعداد اتوبوس‌های درنظرگرفته‌شده برای ایام چراغ‌برات امسال نسبت‌به سال گذشته ۱۰۰ دستگاه افزایش خواهد داشت.

در ادامه این نشست، نمایندگان سازمان‌های مختلف مانند آتش‌نشانی، اورژانس، تاکسی‌رانی، خدمات‌شهری شهرداری مشهد و شهرداری منطقه ۷ با اعلام آمادگی سازمان‌های زیرمجموعه‌شان برای خدمات‌دهی در ایام چراغ‌برات به شهروندان مشهدی، بخشی از این آمادگی‌ها را شرح دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->