سرخط خبرها

بیش از ۹۰۰ پرونده وقفی در محاکم قضایی استان

  • کد خبر: ۱۵۱۹۵
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
بیش از ۹۰۰ پرونده وقفی در محاکم قضایی استان
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۹۳۶ پرونده حقوقی در راستای صیانت از موقوفات، رفع تصرف از املاک و اراضی وقفی و وصول حقوق موقوفات در محاکم قضایی استان در حال رسیدگی است.

به گزارش شهرآرا نیوز، حجت الاسلام محمد ذاکری با بیان اینکه در ابتدا تلاش‌های اولیه برای حل و فصل مشکلات و ایجاد صلح و سازش پرونده‌های مذکور از طریق تعامل با طرفین دعوی صورت گرفته، گفت: در صورت عدم حصول نتیجه از پیگیری‌های صورت گرفته، ناچاراً پرونده‌ها در راستای استیفای حقوق موقوفات در محاکن قضایی استان مطرح می‌شود.

وی افزود: بر اساس بررسی صورت گرفته حدود 50 درصد از پرونده های مذکور دعاوی بین اشخاص نسبت به واحدهای مسکونی، تجاری و … واقع در اراضی موقوفه هست که اوقاف به نمایندگی از موقوفات طرف دعوی قرار می‌گیرد و همچنین دعاوی مطرح شده از ناحیه افراد علیه اوقاف به نمایندگی از موقوفات برای تولیت موقوفات است که دفاع لازم برای استیفای حقوق موقوفات از ناحیه ادارات اوقاف دعوت به عمل می‌آید.

بر اساس گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، معاون حقوقی این سازمان تصریح کرد: کلیه دعاوی مهم و پرونده‌هایی که در مراحل بدوی یا تجدید نظر رأی علیه موقوفه صادر شود به صورت هفتگی در کارگروه حقوقی استان بررسی و با بررسی ابعاد مختلف پرونده‌ها اقدام لازم برای استیفای حقوق وقف در پرونده قضایی مربوطه به عمل می‌آید.

حجت الاسلام ذاکری تصریح کرد: استفاده از وکلای توانمند، پیگیری از محاکم دادگستری و تکمیل و ارائه مستندات به محاکم برای اثبات حقوق وقف و ... از اقداماتی است که در مسیر پرونده‌های حقوقی برای دفاع از حقوق موقوفات انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->