رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور عراق: آماده میانجی‌گری در مذاکرات ایران و عربستان هستیم

  • کد خبر: ۱۵۲۴۲۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
رئیس‌جمهور عراق: آماده میانجی‌گری در مذاکرات ایران و عربستان هستیم
رئیس جمهور عراق بر تمایل کشورش برای ادامه میانجی‌گری و برگزاری مذاکرات ایران و عربستان سعودی تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز و در آستانه بیستمین سالگرد سقوط صدام به دست نیرو‌های ائتلاف آمریکایی، مصاحبه با عبدالطیف رشید رئیس جمهوری کنونی این کشور را منتشر کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن آنکه گفت بهبود روابط با همسایگان از جمله ایران، سوریه، کویت، عربستان سعودی، ترکیه و اردن یک منبع قدرت برای عراق به شمار می‌رود، تمایل کشورش برای ادامه میانجی گری در مذاکرات متوقف مانده میان ایران و عربستان سعودی را ابراز کرد.

به گزارش این رسانه آمریکایی، به اعتقاد رشید، اکثر عراقی‌ها معتقدند که حمله سال ۲۰۰۳ به عراق به دلیل وحشیگری صدام ضروری بود.

او گفت که «تمام اقشار جامعه، کردها، سنی‌ها، مسیحیان و شیعیان همگی علیه (صدام) بودند» و از آن که آمریکا و متحدانش برای «نجات» عراق آمدند، قدردانی می‌کنند.

رئیس جمهوری کرد تبار عراق گقت: بدیهی است برخی چیز‌ها آنطور که امید داشتیم پیش نرفت. هیچ کس انتظار (ظهور) داعش و خودرو‌های بمب گذاری شده را نداشت. باید از همان ابتدا داعش بررسی و (برای مقابله با آن) برنامه ریزی و کنترل می‌شد. بهشت شدن عراق پس از سرنگونی صدام افسانه بود.

رشید با اذعان به وجود برخی درگیری ها، از عراقی ها، به ویژه نسل جوان، خواست تا صبور بوده و به آینده ایمان داشته باشند.

وی گفت: چاره‌ای جز آنکه در کنار هم زندگی کنیم، نداریم. باید اجازه داد تا انتخابات دموکراتیک برآمده از ارزش‌های ما برگزار شود.

به گفته رشید، عراق از لحاظ اقتصادی بر بازسازی صنعت و کشاورزی آسیب دیده از سال‌ها درگیری و توسعه ذخایر گاز طبیعی متمرکز است تا به خرید گاز از کشور‌های همسایه وابسته نباشد.

وی افزود، با وجود کاهش ارزش پول و تورم ماه‌های اخیر، آینده عراق که به دلیل تولید فراوان نفت و قیمت‌های بالای جهانی آن خوب بوده و از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار داشته و احتمالاً یکی از کشور‌های جهان است که کسری بودجه ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->