احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۲۵۴۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی+ فیلم
 در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، اهداف ارتفاع متوسط مهاجم با شلیک سامانه‌های بومی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش و سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه سرنگون شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سامانه‌های بومی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش و سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه که به دست متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان تولید شده‌اند، در شرایط رزم واقعی در نخستین ساعات بامداد امروز بر علیه اهداف متخاصم اقدام تاکتیکی انجام داده و با موفقیت اهداف واگذاری توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را سرنگون کردند.

امیر سرتیپ دوم فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با بیان اینکه در این رزمایش دفاع از مراکز حساس و حیاتی کشور به صورت یک رزم واقعی و دفاع ۳۶۰ درجه تمرین می‌شود، گفت: نیرو‌های شرکت‌کننده در این رزمایش، همگی کارکنانی هستند که در صحنه واقعی رزم نیز باید طرح دفاع هوایی از مراکز حساس را اجرا کنند که این موضوع کمک شایانی به ارتقای تجربه عملیاتی آن‌ها خواهد کرد.

از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی+ فیلم

وی با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، اظهار داشت: انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه توسط هواپیما‌های شکاری رهگیر نهاجا تحت کنترل و هدایت عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور از جمله طرح‌هایی است که در این رزمایش تمرین شده است.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، آزمایش و ارزیابی نسل جدید تجهیزات بومی ارتش و سپاه به دست توانمند دانشمندان و متخصصان کشور تولید شده است را بخش دیگری از اهداف این رزمایش برشمرد و عنوان کرد: ما به طور دائم در حال بروز‌رسانی و ارتقاء تجهیزات و توانمندی‌هایمان هستیم، لذا برگزاری رزمایش بهترین فرصت برای ارزیابی دقیق این تجهیزات است تا در نبرد احتمالی بتوانیم قابلیت‌های غافلگیرکننده‌ای را به دشمنان نشان دهیم.

تصاویری از انهدام اهداف توسط سامانه پدافندی ۱۵ خرداد

به گزارش شهرآرانیوز، سامانه‌های بومی سوم ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش که به دست متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان تولید شده است، در شرایط رزم واقعی بر علیه اهداف متخاصم اقدام تاکتیکی انجام داد و با موفقیت اهداف واگذاری توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را سرنگون کرد.

از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی+ فیلم

سامانه موشکی ۱۵ خرداد یک سامانه پدافند هوایی میان برد است که توانایی درگیری مؤثر با طیف متعدد اهداف با قابلیت‌های آفندی بالا مانند هواپیما‌های شناسایی، بمب افکن‌ها و جنگنده‌های تاکتیکی را داراست که قادر است تعداد ۶ هدف را به طور همزمان کشف و رهگیری کرده و با طیف متنوع موشک‌های بومی نسبت به انهدام آن‌ها اقدام کند.

از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی+ فیلم

سامانه سوم خرداد نیز مجهز به رادار آرایه فازی فعال و قابلیت درگیری همزمان با ۴ هدف و شلیک ۸ موشک به اهداف (دو موشک برای هر هدف) است. به کارگیری این سامانه بر روی شناور دریایی متحرک از جمله اتفاقات مهمی بود که برای سوم خرداد رقم خورده است.

تصاویری از خروج سامانه‌های دفاعی از تونل‌های زیرزمینی

درخشش این سامانه با انهدام پهپاد جاسوسی از خانواده گلوبال هاوک در خرداد ۱۳۹۸ رخ داد که موشک سوم خرداد شلیک شده از سامانه سوم خرداد موفق شد در ارتفاع بیش از ۱۵ کیلومتری پهپاد پیشرفته و گرانقیمت مجهز به انواع سامانه‌های هشدار دهنده و جنگ الکترونیک را تسلیم اراده جوانان متخصص و انقلابی ایران کند.

از انهدام اهداف به‌وسیله سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی

براساس این گزارش، همچنین در جریان رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ تصویری از خروج سامانه پدافند هوایی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد. به این ترتیب برای نخستین مرتبه تونل‌ها و آشیانه‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هوایی کشور رونمایی شد.

از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی

امیر سرتیپ رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) پیش از این گفته بود: «در این رزمایش گوشه‌ای از لایه پنهان پدافند هوایی که برای عدم‌کشف در تونل‌های زیرزمینی قرار گرفته‌اند و در زمان نیاز از زیر زمین خارج می‌شوند و بعد از عملیات به زیر زمین می‌روند؛ به نمایش گذاشته خواهد شد.»

از انهدام اهداف توسط سامانه‌های «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد» تا رونمایی از تونل‌های زیرزمینی در رزمایش پدافند هوایی+ فیلم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->