ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌فود از دسترس خارج شد (۲۶ آذر ۱۴۰۳) [به‌روزرسانی: اختلال برطرف شد] شیائومی ۱۵ اولترا احتمالا قوی‌ترین باتری تاریخ این برند را داشته باشد آیا بورس فردا، دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳، تعطیل است؟
سرخط خبرها

مدیرعامل یک شرکت‌ رسانه‌ای: هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین خبرنگاران شود

  • کد خبر: ۱۵۲۸۱۸
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل یک شرکت‌ رسانه‌ای: هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین خبرنگاران شود
مدیرعامل گروه رسانه‌ای بزرگ اکسل اشپرینگر در آلمان اخیراً در یادداشتی اعلام کرده است که خبرنگاران در معرض ریسک جایگزین‌شدن با سیستم‌های هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT قرار گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز - ماتیاس دوپفنر، مدیرعامل اکسل اشپرینگر، در نامه‌ای داخلی به کارمندان خود گفته است: «هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که خبرنگاری مستقل را از همیشه بهتر کند یا به‌سادگی جایگزین آن شود.» این اظهارنظر در شرایطی اعلام شده است که این شرکت به‌دنبال افزایش درآمد در دو روزنامه «بیلد» و «دی ولت» و حرکت به‌سمت تبدیل این روزنامه‌ها به‌شکل تماماً دیجیتالی است. گفته می‌شود که این فرایند همچنین شامل تعدیل نیرو خواهد بود، چون خودکارشدن برخی امور و استفاده از هوش مصنوعی نیاز به بسیاری از جایگاه‌های شغلی را از بین می‌برد.

هوش مصنوعی در گردآوری اطلاعات بهتر از انسان‌ها عمل خواهد کرد

دوپفنر می‌گوید ابزارهای هوشمند مصنوعی ازجمله ChatGPT وعده ایجاد انقلاب در اطلاعات را می‌دهند و خیلی زود در زمینه گردآوری اطلاعات از انسان‌ها پیشی می‌گیرند. او ادامه می‌دهد: «درک این تغییر برای حفظ قابلیت زیست‌پذیری ناشران در آینده ضروری است. فقط شرکت‌هایی باقی خواهند ماند که بهترین محتواهای اختصاصی را تولید کنند.»

اکسل اشپرینگر هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد از نیروی انسانی این شرکت تعدیل خواهند شد، اما وعده داده است که از تعداد گزارشگران، نویسندگان و دبیران تخصصی آن‌ها کاسته نشود. دوپفنر می‌گوید رسانه‌ها باید تمرکز خود را روی خبرنگاری تحقیقی و تفسیرهای اختصاصی بگذارند و درعین‌حال کشف حقایق رخدادهای مختلف را به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه خود فراموش نکنند.

اکسل اشپرینگر اولین شرکت رسانه‌ای نیست که به‌سمت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی حرکت می‌کند. در ماه ژانویه، Buzzfeed هم اعلام کرد که می‌خواهد برای بهبود محتواها و کوئیز‌های آنلاین خود از هوش مصنوعی کمک بگیرد. رسانه‌هایی مثل دیلی میرور و دیلی اکسپرس بریتانیا هم به‌دنبال روش‌هایی برای استفاده از این فناوری در سازوکارهای خود هستند. بااین‌حال، استفاده از هوش مصنوعی در امر خبرنگاری همچنان یک مبحث بحث‌برانگیز است و موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد.

منبع: دیجیاتو به نقل از گاردین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->