پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵۲ درصد واحد‌های مسکن روستایی در کشور نوسازی شده است

  • کد خبر: ۱۵۲۸۳۳
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
۵۲ درصد واحد‌های مسکن روستایی در کشور نوسازی شده است
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۵۲ درصد واحد‌های مسکن روستایی در سراسر کشور نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین روحانی نژاد امروز ۱۰ اسفند ماه در مراسم کلنگ زنی ۲۳۳ واحد مسکونی خیرساز در سه روستای حاشیه شهر مشهد از جمله اسماعیل‌آباد، آب اشکان، چاهشک و فیانی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد. بنیاد مسکن یک نهاد مقدس است که توفیق خدمت به مردم شریف و خوب کشور را پیدا کرده است. بخشی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب انجمن خیرین مسکن ساز زیر نظر هیات امنای حساب ۱۰۰ امام در حال انجام است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از طریق خیرین در کشور توانسته ۲۱ هزار واحد مسکونی ساخته و به هموطنان تقدیم کند.
وی افزود: امروز ساخت یک واحد مسکونی مشکلات زیادی دارد، اما به برکت مال خیرین این واحد‌ها ساخته شده است. اگرچه که این ساخت و ساز پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز در روستای اسماعیل آباد آب اشکان ۱۵۷ هزارو ۶۰۰مین واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی نوسازی شده در کشور افتتاح می‌شود، بیان کرد: حدود ۵۲ درصد واحد‌های مسکن روستایی از محل تسهیلات دولت و از محل حساب ۱۰۰ امام در سراسر کشور نوسازی و مقاوم سازی شده است. ۵۲ درصد حدودا دو میلیون و ۸۰۰ واحد در کشور است. نبود تلفات جانی در زلزله‌های چند سال اخیر در کشور به خاطر این نوسازی‌ها و مقاوم سازی‌ها بوده است.

روحانی نژاد افزود: بنیادمسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ با توجه به سیل و زلزه‌هایی که در کشور اتفاق افتاده در حال بازسازی ۶۰ هزار واحد در ۲۲ نقطه کشور است. ۶۰ هزار واحد امسال آسیب دید که بنیاد مسکن بخشی از این واحد‌ها را تحویل داده شده است و بخشی دیگر تحویل داده خواهد شد. خانه‌ای که خیرین می‌سازد ویژگی خاص خود را دارد. کسی که فاقد سرپناه است نمی‌تواند راحت زندگی کند و خیرین به این طیف از هموطنان کمک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز ۲۳۳ واحد در روستا‌های اطراف مشهد توسط خیرین ساخته می‌شود. ما نیازمند مساعدت مردم هستیم و کار‌های خوبی و همراهی خوبی صورت توسط خیرین با بنیاد مسکن صور گرفته و این جنس کار‌ها در خراسان رضوی بسیار دیده می‌شود. امید است دیگر بخش‌ها نیز همراهی کنند. با ساخت این واحد‌های مسکونی آرامش به هموطنان نیازمند ما باز می‌گردد.
روحانی نژاد با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن افزود: در این زمینه بنیاد مسکن در کنار دولت است. روزانه ۱۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اما مادامی که مردم در این ساخت و ساز‌ها مشارکت نکنند، تحقق برنامه‌های کلان با رقم‌های درشت با مشکل مواجه است، بنابراین باید به مردم در بخش‌هایی که مشکل ساخت مسکن وجود دارد، اعتماد شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مردم پای کار بیایند سالانه ۲ میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود.، افزود: اینکه انجمن خیرین در خراسان رضوی شکل گرفته است نشان می‌دهد در مقابل مشکلات اجتماعی در استان بی تفاوتی وجود ندارد. بنیاد مسکن با همه توان در کنار خیرین است و تلاش می‌کند از این جنس کار‌ها بیشتر انجام شود.
وی در خصوص تعاملات بنیاد مسکن با سایر ارگان‌ها از جمله بهزیستی بیان کرد: این نهاد‌ها همیشه در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودند. در کشور در یک مرحله ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول ساخته شده و بهزیستی با تمام توان پای کار آمد و اجرای این کار بسیار سخت بود.

به گفته وی، کار‌های خوبی در کشور برای ساخت مسکن برای نیازمندان صورت گرفته، ولی نیاز کشور بیش از این‌ها است بنابراین دست نیازمان را به سوی خیرین دراز می‌کنیم. خیرین باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند و مدیران موظف هستند همکاری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->