شهردار مشهد مقدس: پیام حضور مردم در مراسم تشییع شهدا، پیام همدلی و همراهی و انسجام مردم است  مراسم تشییع پیکر ۱۵ شهید حملات رژیم صهیونیستی فردا (جمعه ۶ تیر ۱۴۰۴) در مشهد برگزار می‌شود + اسامی شهدا طالبان: روزانه بیش از ۱۰ هزار مهاجر از مرز اسلام‌قلعه وارد افغانستان می‌شوند دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها با خانواده شهیدان نظری در مشهد + عکس خدمت‌رسانی بیش از ۲۰۰ پاکبان حین برگزاری مراسم تشییع پیکر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی، در مشهد ویژه‌برنامه‌های شهرداری مشهد در دهه اول محرم ۱۴۰۴ خدمات‌رسانی رایگان خطوط مترو و اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، فردا (۶ تیر ۱۴۰۴) استفاده از ظرفیت تلویزیون‌های شهری برای اطلاع‌رسانی مراسم تشییع پیکر شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در مشهد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی: فعالیت‌های استان، در زمان بحران هیچ‌گاه متوقف نشد وزیر امور خارجه آلمان: اکنون می‌توانیم به مسیر دیپلماسی بازگردیم دعوت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (پنجشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۴) بسیج تمام امکانات شهرداری مشهد برای مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی + فیلم کیفیت هوای مشهد امروز «بسیار ناسالم» است | منطقه هرات، منشأ گردوغبار امروز (۵ تیر ۱۴۰۴) فرماندار مشهد مقدس: مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی برای ایام محرم در مشهد وجود ندارد بازرسی‌های فعلی کافی نیست | پایان رهاشدگی بازار کالا‌های اساسی فاز یک پارک جهان‌شهر مشهد با پیشرفت ۶۵ درصدی تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد طرح‌های فرهنگی مشهد برای جوانان | از کلاس‌های مهارت زندگی تا گسترش مسجدمحوری تشییع باشکوه پیکر شهدای حملات صهیونیستی در مشهد | جمعه؛ وداع با سرلشکر کاظمی و یارانش (۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر مخاطب معیار است

  • کد خبر: ۱۵۳۲۶۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر مخاطب معیار است
مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه گفت: شهر‌ها آینه تمام‌نمای انعکاس حکمرانی حاکمیت‌ها هستند و‌ به همین دلیل، دیپلماسی شهری مهم است.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، دلخوش، مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه کشور، با حضور در همایش دیپلماسی نوآوری در برند‌سازی شهر‌های نوآور که امروز شنبه ۱۳ اسفندماه، در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: وقتی از دیپلماسی صحبت می‌شود، یعنی باید قادر به تعامل باشیم. اگر در تعامالات بین شهری این ظرفیت ایجاد شد که آنچه به‌عنوان مزیت نسبی مطرح است، به طرف مقابل ارائه داده شود و در مقابل، ظرفیت نسبی طرف مقابل را بپذیریم، می‌توانیم وارد دیپلماسی شویم.

به گفته مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه، اگر زمانی احساس شود طرف مقابل باید وار‌دات بازار نوآوری را روی شما باز کند، اما زمانی که نوآوری را بخواهد عرضه کند، شما بازارتان را روی آن ببندید، مفهوم دیپلماسی گم می‌شود. دیپلماسی همانند جاده دوطرفه است.

وی افزود: دیپلماسی شهری هم مورد توجه است. در این نوع دیپلماسی این سؤال مطرح است که مگر شهر‌ها نمایندگان حاکمیت هستند که‌ وارد مقوله دیپلماسی شوند؟ مسلما شهر‌ها نمایندگان حاکمیت نیستند، ولی آینه تمام‌نمای انعکاس حکمرانی حاکمیت‌ها هستند.
زمانی که در شهر زندگی روزمره شهروندان را مدیریت می‌کنید، این آینه تمام‌نمای حکمرانی در زندگی روزمره شهروندان به‌عنوان مخاطبان این حکمرانی است.

دلخوش تصریح کرد: زبان مشترک و شناسایی نیاز‌ها و در‌خواست‌های طرف مقابل ضروری است و باید به آن‌ توجه شود. پیش از اینکه یک کالا را برای ارائه به دیگران آماده کنید، ابتدا باید مخاطب‌شناسی کنید.

وی تأکید کرد: در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر تولید‌کننده معیار نیست. نوآوری از منظر مخاطب ‌نوآوری معیار است و برای آن باید مطلوبیت داشته باشد.

به گفته این مسئول، شهر‌ها اجتماع انسان‌ها هستند و زندگی روزمره در آن‌ها جریان دارد و‌ فارغ از ملاحظات سیاسی، زندگی در جریان دارد. مردم در اداره شهر‌ها نقش‌آفرین هستند. پس به همین خاطر جایگاه شهر‌ها در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی اهمیت دارد.

وی افزود: ارتباط با شهر‌ها انتفاع مستقیم دارد، لذا برای شهر نوآور، نوآوری یک کالایی است که می‌تواند انتفاع اقتصادی برای بومیان همان شهر داشته باشد و مهم‌تر اینکه به ثبات روابط اقتصادی و سیاسی در مفهوم‌ کلان بینجامد.

دلخوش تصریح کرد: در دیپلماسی با دیگران باید با قصد معرفی خود وارد میدان شد و‌ کالا‌ها بر این اساس انتخاب شوند. این در صورتی است که از توانایی‌های خود شناخت داشته باشیم. بنابراین، یکی ملزومات دیپلماسی شهری معرفی خود است.
وی درباره انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری گفت: اولین انگیزه، تبیین آن چیزی است که در زندگی روزمره شهری واقعیت دارد، همچنین آمادگی برای تعامل سازنده و ظرفیت پذیرش دیگران، اما در چارچوب اصول و ارزش‌های خود. ظرفیت اقدام از دیگر انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری است. تا زمانی که وارد معرکه عرضه نشوید، نمی‌توانید تولید داشته باشید؛ لذا یکی از انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری این است که داشته‌ها و‌ کالا‌هایمان را کامل بتوانیم معرفی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->