در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو روز داغ مشهد از دریچه بازار و اصناف + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد جدی بازرسان اصناف با گرانفروشی در نمایشگاه مبلمان مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های مشهد تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ عرصه میدان شهدای مشهد کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و زیارتی دهه پایانی ماه صفر پس از نیم قرن، ۱۹۰ هکتار از اراضی آرامستان بهشت‌رضا(ع) سنددار شد بازار‌های سیار مشهد در پی افزایش دما، فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) ساعت سرویس‌دهی مترو مشهد در پی گرما تغییر می‌کند روزگار تلخ یک سازه تاریخی در مشهد| آسیاب «کنه‌بیست» خراب است و میراث‌فرهنگی خواب اعمال‌قانون ۱۴۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ مرداد  ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان جهاد، بزرگراه شهید چراغچی و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ مرداد ۱۴۰۳) زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود بولوار تازه تاسیس قمربنی‌هاشم(ع) مشهد آماده بهره‌برداری | تقاطع مصلی به بولوار حر متصل می‌شود پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود مشکلات مُلک آباد روی میز شورای شهرستان | از کمبود اتوبوس تا کیفیت آب تغییر در ساعت فعالیت پاکبانان و باغبانان مشهدی از شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تولید ۸۸ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد | رکورد تولید آسفالت شکست مرگ دلخراش سرنشین سمند در کمربند سبز مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) دیدار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی
سرخط خبرها

در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر مخاطب معیار است

  • کد خبر: ۱۵۳۲۶۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر مخاطب معیار است
مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه گفت: شهر‌ها آینه تمام‌نمای انعکاس حکمرانی حاکمیت‌ها هستند و‌ به همین دلیل، دیپلماسی شهری مهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، دلخوش، مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه کشور، با حضور در همایش دیپلماسی نوآوری در برند‌سازی شهر‌های نوآور که امروز شنبه ۱۳ اسفندماه، در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: وقتی از دیپلماسی صحبت می‌شود، یعنی باید قادر به تعامل باشیم. اگر در تعامالات بین شهری این ظرفیت ایجاد شد که آنچه به‌عنوان مزیت نسبی مطرح است، به طرف مقابل ارائه داده شود و در مقابل، ظرفیت نسبی طرف مقابل را بپذیریم، می‌توانیم وارد دیپلماسی شویم.

به گفته مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه، اگر زمانی احساس شود طرف مقابل باید وار‌دات بازار نوآوری را روی شما باز کند، اما زمانی که نوآوری را بخواهد عرضه کند، شما بازارتان را روی آن ببندید، مفهوم دیپلماسی گم می‌شود. دیپلماسی همانند جاده دوطرفه است.

وی افزود: دیپلماسی شهری هم مورد توجه است. در این نوع دیپلماسی این سؤال مطرح است که مگر شهر‌ها نمایندگان حاکمیت هستند که‌ وارد مقوله دیپلماسی شوند؟ مسلما شهر‌ها نمایندگان حاکمیت نیستند، ولی آینه تمام‌نمای انعکاس حکمرانی حاکمیت‌ها هستند.
زمانی که در شهر زندگی روزمره شهروندان را مدیریت می‌کنید، این آینه تمام‌نمای حکمرانی در زندگی روزمره شهروندان به‌عنوان مخاطبان این حکمرانی است.

دلخوش تصریح کرد: زبان مشترک و شناسایی نیاز‌ها و در‌خواست‌های طرف مقابل ضروری است و باید به آن‌ توجه شود. پیش از اینکه یک کالا را برای ارائه به دیگران آماده کنید، ابتدا باید مخاطب‌شناسی کنید.

وی تأکید کرد: در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر تولید‌کننده معیار نیست. نوآوری از منظر مخاطب ‌نوآوری معیار است و برای آن باید مطلوبیت داشته باشد.

به گفته این مسئول، شهر‌ها اجتماع انسان‌ها هستند و زندگی روزمره در آن‌ها جریان دارد و‌ فارغ از ملاحظات سیاسی، زندگی در جریان دارد. مردم در اداره شهر‌ها نقش‌آفرین هستند. پس به همین خاطر جایگاه شهر‌ها در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی اهمیت دارد.

وی افزود: ارتباط با شهر‌ها انتفاع مستقیم دارد، لذا برای شهر نوآور، نوآوری یک کالایی است که می‌تواند انتفاع اقتصادی برای بومیان همان شهر داشته باشد و مهم‌تر اینکه به ثبات روابط اقتصادی و سیاسی در مفهوم‌ کلان بینجامد.

دلخوش تصریح کرد: در دیپلماسی با دیگران باید با قصد معرفی خود وارد میدان شد و‌ کالا‌ها بر این اساس انتخاب شوند. این در صورتی است که از توانایی‌های خود شناخت داشته باشیم. بنابراین، یکی ملزومات دیپلماسی شهری معرفی خود است.
وی درباره انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری گفت: اولین انگیزه، تبیین آن چیزی است که در زندگی روزمره شهری واقعیت دارد، همچنین آمادگی برای تعامل سازنده و ظرفیت پذیرش دیگران، اما در چارچوب اصول و ارزش‌های خود. ظرفیت اقدام از دیگر انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری است. تا زمانی که وارد معرکه عرضه نشوید، نمی‌توانید تولید داشته باشید؛ لذا یکی از انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری این است که داشته‌ها و‌ کالا‌هایمان را کامل بتوانیم معرفی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->