گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وضعیت علی دایی روی نیمکت تیم ملی هر روز پیچیده‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۳۳۵
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
  • ۲
وضعیت علی دایی روی نیمکت تیم ملی هر روز پیچیده‌تر می‌شود
فدراسیون رأی داد، وزارت مخالفت کرد!
برانکو تنهاگزینه خارجی تیم ملی بود که به تیم عمان پیوست و حالا راه فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید تغییر کند. در روز‌های حضور تاج در فدراسیون فوتبال، اعضای هیئت‌رئیسه دور هم تشکیل‌جلسه دادند و به این نتیجه رسیدند که اگر قرار به حضور مربی خارجی باشد، برانکو بهتر است؛ چراکه فوتبال ایران را خوب می‌شناسد، درحالی‌که یک مربی خارجی جدید باید زمان زیادی را صرف شناخت از فوتبال ایران کند و ممکن است به این خاطر در یکی از ۴ بازی آینده ببازد و ایران برای صعود به جام‌جهانی با چالش جدی‌تری مواجه شود. با رفتن مهدی تاج، این سیاست کمی تعدیل شد و بحث انتخاب مربی ایرانی به‌طور‌جدی مطرح شد.
جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی، علی دایی است. با او صحبت‌های لازم ازسوی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. برای این انتخاب، موافقت مدیران بالادستی هم نیاز است. اگر علی دایی فصل گذشته علیه مدیر تیم سایپا صحبت نمی‌کرد، شاید اکنون انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم ملی قطعی شده بود. بااین‌حال خیلی‌ها انتظار دارند وقتی پای منافع ملی به میان می‌آید، اختلافات فردی کنار گذاشته شود. امیر قلعه‌نویی هم یکی از گزینه‌های جدی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی است. با او از درون جلسه هیئت‌رئیسه صحبت شده است. دراین‌بین موضوع سپاهان می‌ماند. سپاهان با تفکرات امیر قلعه‌نویی بسته شده و اگر قرار به جدایی این مربی باشد، شرایط تیم برای قهرمانی در لیگ برتر سخت خواهد شد. می‌گویند امیر قلعه‌نویی بحث حضور هم‌زمان در تیم ملی و سپاهان را مطرح کرده است که طبیعتا اهالی فوتبال و رسانه‌ها حضور هم‌زمان در سپاهان و تیم ملی را قبول نخواهند کرد. جواد نکونام، دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی، که رفته‌رفته درحال تبدیل‌شدن به یکی از مربیان باتجربه است، یکی دیگر از گزینه‌هاست. شانس جواد نکونام به‌مراتب کمتر از علی دایی و امیر قلعه‌نویی است.
انتخاب علی دایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی برای فدراسیون فوتبال کم‌دردسر است، به‌این‌خاطر که او درحال‌حاضر هدایت تیمی را برعهده ندارد. هرچند صحبت‌هایی با علی دایی شده که در صورت انتخاب به‌عنوان سرمربی تیم ملی باید در چینش دستیارانش تجدیدنظر جدی داشته باشد که سرمربی سابق سایپا این را قبول کرده است. طبق وعده فدراسیون فوتبال باید در هفته جاری مربی تیم ملی انتخاب شود.
هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در آخرین جلسه خود مصوب کرد مربی بعدی تیم ملی ایرانی باشد. اصلا به‌همین‌دلیل بود که محمود اسلامیان، عضو هیئت‌رئیسه، بعد از خروج از فدراسیون رسما اعلام کرد گزینه خارجی حذف شده است و مربی بعدی، ایرانی خواهد بود. این موضوع را دیگراعضای هیئت‌رئیسه نیز تأیید کردند. نزدیک به یک هفته بعد، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، پرده از اتفاقی جدید برداشت و گفت: «نه، گزینه خارجی هم در فهرست ما هست».
اما پشت‌پرده این اتفاق، حکایت از نفوذ ساختمان بالای سئول روی ساختمان پایین سئول داشت؛ یعنی وزارت ورزش روی فدراسیون فوتبال. بعد از آنکه اعضای هیئت‌رئیسه اعلام کردند گزینه بعدی ایرانی خواهد بود، وزیر ورزش پیام داد این وزارتخانه باب مذاکره با برانکو را باز می‌کند تا دوباره سرمربی خارجی برای نیمکت ایران بیاورد (البته آن زمان هنوز برانکو سر از عمان درنیاورده بود)، موضوعی که البته اعضای هیئت‌رئیسه با آن زیاد موافق نیستند. دلیل هم مشخص است، ترس آن‌ها این است که مبادا یک مربی خارجی بیاورند و به سرنوست همکاری با مربیانی، چون استراماچونی، کالدرون و ویلموتس دچار شوند. این ۳ مربی به‌دلیل آنکه موفق نشدند دستمزد خود را سر موقع بگیرند، قراردادشان را یک‌طرفه فسخ کردند و حالا هر کدام در فیفا خواسته‌های متفاوتی از باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال دارند. نگرانی عضو هیئت‌رئیسه این است که مبادا برانکو هم بیاید و بعد از ۳ ماه بدون پول فسخ کند و برود و دوباره یک پرونده مالی علیه ایران شکل بگیرد و آن‌ها به دردسر بیفتند. همین حالا فدراسیون درگیر شکایت مارک ویلموتس بلژیکی است و امیدوار است از این ماجرا به سلامتی عبور کند. باوجود نگرانی‌های فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش روی نام برانکو تأکید دارد. دراین‌سو، هیئت‌رئیسه به جمع‌بندی نهایی درباره نیمکت رسیده و گزینه همه اعضا، ایرانی است. فدراسیون فوتبال در جمع‌بندی نهایی خود به ۲ گزینه رسید که یکی علی دایی بود و دیگری امیر قلعه‌نویی. در ادامه، اما تنها یک گزینه باقی ماند؛ علی دایی. او سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را دارد و البته نشد با او به جام‌جهانی۲۰۱۰ برسیم. دایی بعد از برکناری، بار‌ها و بار‌ها گفت: اگر می‌ماند می‌توانست در ۳ بازی پایانی که قطبی جای او را گرفت، موفق باشد و ایران را به جام‌جهانی ببرد. دایی وجهه بین‌المللی خوبی دارد و ازسویی ارتباط فوق‌العاده نزدیکش با بازیکنان تیم ملی می‌تواند شرایط را برای او روی نیمکت مهیاتر کند. همین حالا بیشتر بازیکنان نامی ایران ازجمله مسعود شجاعی، سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا بیرانوند و... شدیدا حامی حضور علی دایی در تیم ملی هستند. فدراسیون فوتبال هم با اشراف به این موضوع، او را گزینه نهایی خود برای نیمکت کرده است. دراین‌بین مذاکراتی هم با دایی صورت گرفته که او در آخرین مذاکرات گفته است: «برای حضور در تیم ملی مشکلی ندارم و اتفاقا بسیار باانگیزه هستم».
به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال تقریبا روی علی دایی به جمع‌بندی نهایی رسیده است، اما این وسط وزارتخانه به‌واسطه اتفاقات سال گذشته تیم سایپا و مصاحبه‌های علی دایی، نظری روی این مربی ندارد و مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان نفر اول ورزش ایران چندان موافق حضور شهریار بر روی نیمکت تیم ملی نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
2
4
برگشت ب عقب هست.. اگه دایی بیاد کلا پیشرفت ک هیچ کامل پسرعت میکنه تیم ملی.. مربی داخلی اندازه تیم ملی نداریم..خارجی بیارید بهتره..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
علی دایی آقای گل جهان را سر مربی تیم ملی کشورمان کنیدایشان بهترین گزینه است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->