«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

آماده باش ۱۴۰ درمانگاه و ۳۰ بیمارستان در ایام نوروز در مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۴۸۴۰
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
آماده باش ۱۴۰ درمانگاه و ۳۰ بیمارستان در ایام نوروز در مشهد + فیلم
دبیر قرارگاه خدمات سفر شهرستان و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: برای ایام نوروز جهت تامین بهداشت و اقدامات امدادی مربوط زائران و مجاوران یکسری ایستگاه سلامت راه‌اندازی شده و تیم‌های بهداشت محیط نیز در مشهد مستقر می‌شوند. برای این منظور ۱۴۰ درمانگاه که ۲۰ مورد آن در اطراف حرم مطهر است و ۳۰ بیمارستان در آماده‌باش قرار دارند. ۹۳ داروخانه شبانه‌روزی نیز فعال خواهد بود که هشت مورد از آن در اطراف حرم مطهر مستقر است.

به گزارش شهرآرانیوز حسین امیرکلالی امشب، ۲۲ اسفند، در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری مشهد با اشاره به اقدامات این ستاد در آستانه فرا رسیدن عید نوروز در سطح شهر مشهد با بیان اینکه پیش از این فعالیت مدیران اجرایی شهرستان مشهد در سایه ادارت کل آنان بود، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری فرمانداری مشهد شاهد شکل‌گیری یک ساختار جدید برای خدمات‌رسانی به زئران بوده‌ایم. این ساختار با کمک کمیته‌های تخصصی با همکاری دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است. در نتیجه اصلاح فرایند‌ها چهار کارگروه تخصصی به ریاست معاونان فرماندار مشهد تشکیل و ذیل آن نیز ۱۲ کمیته تخصصی از میان دستگاه‌های مرتبط با امر زائر و زیارت راه‌اندازی شد. با برگزاری جلسات مختلف در این کمیته‌ها امسال بیش از ۴۵۰ مصوبه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این ستاد فعالیت‌های مربوط به استقبال از بهار و میزبانی از زائران مشهد در ۶ بخش تقسیم‌بندی می‌شود که یکی از این بخش‌ها مربوط به اقامت و اسکان است. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان مسئول اقامت در استان، سه اقدام جدید را برای ساماندهی موضوع اقامت و اسکان زائران انجام داده است. نخستین آن ظرفیت‌سازی اسکان و تعیین ظرفیت ۶۰۰ هزار نفری اسکان به صورت دائم، موقت و اضطراری بوده است. همچنین برخلاف ابتدای سال ۱۴۰۱ که انسجام اطلاعاتی خوبی در اختیار نداشتیم، با راه‌اندازی یک سامانه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که امکان رصد همه مسائل مرتبط با اسکان و اقامت زائران فراهم شده است. همچنین هر کاربر این سامانه می‌تواند ما را در هدایت زائر کمک کند.

پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون نفر به مشهد سفر کنند

دبیر قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد با اشاره به رشد ۲۶ درصدی اقدامات مربوط به پذیرایی از زائران در مشهد عنوان کرد: به عنوان نمونه امسال ۳۷۰۰ نقطه اقامتی در نرم‌افزار نشان بارگزاری شده و در تامین و توزیع کالا‌های مورد نیاز زائران با همکاری اداره جهاد کشاورزی و اتاق اصناف مشهد و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و نیز سایر دستگاه‌های مرتبط، اقدامات خوبی انجام شده است. به طور دقیق‌تر عرضه ۲۰ قلم کالای اساسی در ۱۸ مرکز با قیمت مصوب در دستور کار قرار گرفته و بنر‌های مربوط به عرضه برخی کالا‌های مورد نیاز با قیمت مصوب در ۶۰۰ مرکز عرضه نیز نصب شده است.

امیرکلالی با بیان اینکه ۲۲ نانوایی یارانه‌ای نیز در ایام پیش رو در اطراف حرم مطهر راه‌اندازی شده، عنوان کرد: نیمی از این نانوایی‌ها ثابت و نیم دیگر آن سیار است. همچنین ۱۰ هزار تن آرد برای نانوایی‌های مشهد تامین شده است. پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون زائر طی ایام پیش رو به مشهد سفر کنند.

وی درباره برنامه‌ریزی‌های قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد برای بازرسی و نظارت بر وضعیت بازار عنوان کرد: در حال حاضر چهار پایگاه در چهار محور منتهی به حرم مطهر راه‌اندزای و ۶ پایگاه دیگر نیز به منظور نظارت و بازرسی بر بازار‌های اطراف حرم تشکیل شده است. همچنین پنج پایگاه استقبال از زائر دایر کرده‌ایم. در کنار این‌ها آماده‌سازی و زیباسازی شهر، تعبیه ۴۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۵۳۰۰ مکان برای پارک خودرو و همچنین افزایش ساعت وسائل حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه‌های قرارگاه خدمات سفر شهرستان برای ایام نوروز بوده است. علاوه بر این ۱۸ پایگاه و ۳۸ اکیپ برای راهنمایی زائران به ایشان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد از استقرار ۵۷۸۰ دستگاه انواع وسائل نقلیه عمومی برای جابه‌جایی زائران در مشهد خبر داد و گفت: طی این روز‌ها ۱۱۰۰ ایرانی و بیش از ۲۰ هزار مسافر خارجی به مشهد آمده‌اند که عمدتا عراقی بوده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۱۸۰ بازدید از مراکز مختلف صورت گرفته که در نتیجه این نظارت‌ها ۴۰۰ میلیون تومان وجه نقد به زائران بازگشته است.

درخواست مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی برای رسیدگی به مراکز درمانی رسیدگی‌کننده به جانبازان اعصاب و روان

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اظهار کرد: امروز روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید است. عزت و شرف و استقلال ما در پرتو ایثارگری شهداست. در این میان سند افتخار خراسان رضوی و مشهد نیز تقدیم ۱۸ هزار شهید است. در حال حاضر جامعه هدف بنیاد شهید خراسان رضوی ۳۸۰ هزار نفر است. از این جهت خراسان رضوی بین استان‌های کشور رتبه نخست را دارد.

وی با بیان اینکه در گرانی‌های اخیر مردم پوزه دشمن را به خاک مالیدند، عنوان کرد: با این حال متاسفانه یکی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران دریافت وام از بانک‌هاست. امسال حتی یک ریال هم وام اشتغال‌زایی به این خانواده‌ها اعطا نشده است.

حسن‌زاده با اشاره به برخی مشکلات مربوط به رسیدگی جانبازان اعصاب و روان در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و ابن‌سینا مشهد خاطرنشان کرد: ۲ سال پیش بنیاد شهید با دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ۲ برابر شدن تعرفه رسیدگی به جانبازان اعصاب و روان منعقد کرد. این تفاهم بر این مبنا بود که در کنار افزایش هزینه‌ها، به این دسته از بیماران خدمات ویژه‌ای ارائه شود. درخواست من عزل رئیس بیمارستان ابن‌سیناست.

۵۰۰ ملیون تومان پروژه برای منطقه ۲ شهرداری مشهد تعریف شده است

در ادامه علی حسین‌پور، شهردار منطقه ۲ مشهد نیز به ارائه گزارشی از اقدامات این شهرداری پرداخت و اظهار کرد: منطقه ۲ مشهد ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و وسیع‌ترین منطقه شهرداری به حساب می‌آید. سال گذشته ما نزدیک به سه میلیارد تومان در بخش فرهنگی این منطقه هزینه کردیم. حجم پروژه‌های امسال در حوزه فرهنگی به ۱۳ میلیارد تومان رسید. پیشنهادمان برای سال آینده نیز این است که ۹۱ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی تعریف پروژه داشته باشیم. یکی از اقداماتی که برای بخش فرهنگی شهرداری منطقه ۲ در نظر گرفته‌ایم، راه‌اندازی چندین مجموعه ورزشی است که این مجموعه‌ها در مناطقی نظیر بلوار توس، خیابان شهید مطهری، منطقه اسماعیل‌آباد و... پیاده‌سازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری نیز سال پیش پنج و امسال ۱۵ میلیارد تومان هزینه کردیم. منطقه ۲، ۲۵ محله دارد که ۹ محله از این تعداد محلات هدف ماست. به طور کلی برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف برای منطقه ۲ تعریف شده است. امسال منطقه ۲ شهرداری مشهد ۴۵۰ درصد افزایش بودجه داشت. سال آینده نیز ۵۰ درصد رشد اعتبار را مجددا تجربه خواهیم کرد که تلاش می‌کنیم این رشد تا ۱۰۰ درصد ادامه یابد.

شهردار منطقه ۲ شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال حجم اعتبارات مربوط به فضای سبز شهرداری منطقه ۲، ۴۰ درصد رشد داشته، خاطرنشان کرد: سال پیش بودجه این بخش ۴۲ میلیارد تومان بود. سال گذشته میزان استقرار فضای سبز یک الی ۱.۵ متر به ازای هر شهروند بود و امسال نیز یک متر به این سرانه اضافه شد. برای سال آینده نیز تلاش می‌کنیم یک متر دیگر به سرانه فضای سبز شهروندان منطقه ۲ اضافه کنیم.

حسین‌پور تاکید کرد: باید توجه داشت منطقه ۲ در خیلی از سرانه‌ها دچار کمبود است. طی سال آینده اصلی‌ترین بخش‌هایی که برای آن پروژه تعریف شده، بخش‌های عمرانی، فرهنگی و فضای سبز است.

شهردار منطقه ۲ شهرداری مشهد به پروژه‌های زودبازده این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: برای سال آینده ۳۷ پروژه زودبازده تعریف شده بود که در حال حاضر ۹۵ درصد آن به اتمام رسیده است. این پروژه‌ها با درخواست مردم انجام شده و اعتبار آن ۹۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین با ابلاغ طرح تفصیلی مشهد، حجم صدور پروانه‌های ساخت و ساز در منطقه افزایش یافته است. البته تخلفات ساختمانی نیز مساله‌ای است که با آن همچنان دست به گریبانیم. منطقه ۲ شهرداری مشهد رتبه نخست مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در اختیار دارد. باید توجه داشت ساخت و ساز‌های اینچنینی مشکلاتی را برای مردم به همراه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->