دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمیته دستمزد کارگران امروز (۲۴ اسفند) برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۵۰۹۳
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کمیته دستمزد کارگران امروز (۲۴ اسفند) برگزار می‌شود
امروز جلسه کمیته دستمزد مجدد با اعضای این کمیته برگزار می‌شود تا ارقام و روش‌های محاسباتی در هزینه سبد معیشت بررسی بیشتر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز مجدد جلسه کمیته مزد به منظور بررسی بیشتر ابعاد و محاسبات سبد معیشت برگزار خواهد شد.

«محسن باقری»، رئیس کارگروه مزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور می‌گوید: در جلسه دو روز گذشته شورای عالی کار، در مورد نرخ سبد معیشت و به تبع آن میزان افزایش دستمزد کارگران به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: بر اساس آمار و مبانی که توافق شد، قرار بر این شد که پس‌فردا (۲۴ اسفند ماه) جلسه کارگروه مزد تجدید شود تا در آن به نتیجه مثبت برسیم.

رقم محاسبات معیشتی کارگران حدود ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان بوده است، اما اعضای کمیته دستمزد رقم هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده اند که این رقم محاسبات دولت و کارفرمایان است. یعنی آنچه در محاسبات کارشناسی کارگران دیده می‌شود اختلاف قیمت حدود ۵ میلیونی با کارفرمایان و دولت است.

علی خدایی؛ عضو کارگری شورای عالی کار در گفت‌وگویی اعلام کرده است:۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان سبد نهایی معیشت نیست، هنوز سر ارقام به توافق نرسیده‌ایم.

عضو کارگری شورایعالی کار در ارتباط با تغییراتی که در اقلام اساسی و مصرف آن داده‌اند تا نرخ سبد پایین بیاید؛ می‌گوید: به عنوان مثال اگر در سبد سال‌های گذشته، سرانه مصرف گوشت در سبد غذایی ۳۸ گرم بود، حالا آن را ۲۰ گرم در نظر گرفته‌اند. نان را از ۳۱۰ گرم به ۱۰۰ گرم کاهش داده‌اند. در ردیف حبوبات، اقلامی را به حبوبات منتخب اضافه کرده‌اند که قیمت را پایین‌تر می‌آورد. در میوه‌جات و سبزیجات هم همین اتفاق افتاده است. در ضمن تاکید دارند که مراجع رسمی این اعداد را اعلام کرده‌اند. در نتیجه با آن محاسباتی که ما اصلاً نمی‌پذیریم، نرخ سبد معیشت را همان ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان محاسبه و اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد:در کمیته دستمزد، گروه کارفرمایی و دولت، عدد ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان را امضا کرده‌اند؛ یکی از اعضای گروه‌های کارگری کمیته دستمزد نیز مشروط این عدد را امضا کرده، ولی اعضای اصلی کارگری شورایعالی کار و نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی کار که در کمیته دستمزد حضور داشته، به هیچ عنوان این عدد را نپذیرفته‌اند.

خدایی بیان کرد: با توجه به اینکه عدد پیشنهادی دولت و کارفرمایان مورد قبول گروه کارگری قرار نگرفته، مقرر شده قبل از نشست بعدی شورایعالی کار که احتمالاً روز جمعه برگزار خواهد شد، یک جلسه دیگر کمیته دستمزد در مورد اعداد سبد معیشت داشته باشیم. امیدواریم در آن جلسه، نرخ سبد معیشت نهایی شود و بعد به مساله دستمزد ورود کنیم.

به گزارش تسنیم، قبل از برگزاری جلسه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱, کارشناسان اقتصادی تعیین عدد و رقم دستمزد را سخت و دشوار اعلام کرده بودند. شایان ذکر است که وزارت کار در دی ماه طی گزارشی از "پایش فقر در سال ۱۴۰۰" اعلام کرد که که آخرین اعداد خط و نرخ فقر بر اساس آخرین داده‌های موجود، برای سال ۱۴۰۰ بوده و خط فقر برای سال ۱۴۰۱ بر اساس برآورد‌ها به طور متوسط در کل کشور به طور سرانه ۲.۸۵ میلیون تومان برای خانوار چهارنفره در حدود ۷.۷ میلیون تومان است. این عدد برای خانوار چهارنفره و سه نفره در شهر تهران برای سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۴.۷ و ۱۱.۹ میلیون تومان برآورد میشود.

کارگران منتظر برگزاری جلسه امروز هستند تا عدد و رقم دقیق سبد معیشت را تعیین و ملاکی برای ورود به مذاکرات مزدی قرار دهند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->