جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

محل برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

  • کد خبر: ۱۵۵۲۵۱
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
محل برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب محل برگزاری سی‌ و‌ چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یاسراحمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محل برگزاری سی‌ و‌ چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری بعد از نمایشگاه سی و سوم در تیر‌ماه  با رئیس شورای اسلامی شهر تهران، درباره نیاز‌های و شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مکاتبه شد. چنانچه مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» امکانات لازم برای میزبانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دارد، اعلام شود. شهریور‌ماه، این نامه از سوی رئیس شورای شهر تهران پاسخ داده شد.

احمدوند ادامه داد: به ضمیمه این نامه توضیحات مدیر‌عامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ارسال شده بود. در این نامه به فراهم‌آوری امکانات لازم برای میزبانی این مکان اشاره شده بود؛ از‌جمله ایجاد فضای مسقف کافی، رفع مشکلات دسترسی و اصلاح معابری منتهی به مجموعه همچنین امکانات حمل و نقل عمومی.

رئیس سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: در پاییز نیز در چند نوبت از مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» بازدید به عمل آمد و همکاران معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌طور مرتب درباره این موضوع، گزارش ارائه می‌کردند. با توجه به فعالیتی که بعد از چند سال وقفه در این مجموعه برای تکمیل سازه‌ها و رفع نواقص، این امیدواری را ایجاد کرده بود که این مجموعه آماده میزبانی از سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد.

احمد‌وند با اشاره به ادامه مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولان مدیریت شهری در طول سال جاری، گفت: در نهایت با تصویب شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه و نظر دستگاه‌های همکار برای برگزاری نمایشگاه، تصمیم براین شد، سی‌وچهارمین دوره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در «شهر آفتاب» برپا شود. این تصمیم طی مکاتبه‌ای به شهرداری تهران اعلام شد. شهرداری تهران اعلام کرد، مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب، در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ اریبهشت‌‌‌ماه سال ۱۴۰۲ میزبان نمایشگاه صنعت نفت خواهد بود و امکان میزبانی از نمایشگاه کتاب تهران در این تاریخ وجود ندارد؛ بنابراین مدیریت شهری پیشنهاد کرد، تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب به بعد از این تاریخ باشد. قبل از این تاریخ نیز اعلام شده بود، مجموعه به‌دلیل انجام عملیات عمرانی آمادگی برای میزبانی را ندارد.  

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بررسی پیشنهاد مدیریت شهری ادامه داد: این پیشنهاد با حضور مدیران شهری، در جلسات متعدد بررسی شد. امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در خرداد‌ماه به‌دلیل تلاقی با ایام ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره)، آغاز فصل امتحانات مدارس، همچنین برگزاری ادوار مختلف این رویداد در اریبهشت‌ماه و تعیین این ماه، در تقویم فرهنگی کشور و نمایشگاه‌های بین‌المللی و حضور مهمانان خارجی وجود ندارد.

احمد‌وند گفت: درخواست داشتیم، نمایشگاه نفت در تاریخ دیگری برگزار شود که موافقت نشد؛ بنابراین با تصمیم شورای سیاست‌گذاری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی برگزار خواهد شد. امید‌‌واریم این رویداد با مشارکت حداکثری ناشران و حضور حداکثری مردم و علاقه‌مندان همچنین با تصمیمات و برنامه‌‌هایی پیش‌بینی شده، نمایشگاهی ممتاز و در ایجاد و تقویت نشاط فرهنگی و اجتماعی موثر باشد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->