«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

آغاز به کار نخستین رویداد «پیوند معلم و رسانه» در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۵۲۹۴
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
آغاز به کار نخستین رویداد «پیوند معلم و رسانه» در مشهد
نخستین رویداد شتاب دهی معلمان رسانه‌ای به عنوان «پیوند معلم و رسانه» صبح امروز، ۲۵ اسفند، با همت موسسه فرهنگی شهرآرا در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین رویداد شتاب دهی معلمان رسانه‌ای به عنوان «پیوند معلم و رسانه» صبح امروز، ۲۵ اسفند، با همت موسسه فرهنگی شهرآرا و با حضور جمعی از معلمان رسانه‌ای مشهد در دبستان دخترانه مصلی نژاد حضرت زینب (س) مشهد آغاز شد.  

به گفته «وحید اکبرپور» مجری و برگزارکننده این رویداد، در دوره شیوع کرونا، فرصتی به وجود آمد که معلمان ارتباط بیشتری با رسانه برقرار کردند و به اجبار و برای تداوم آموزش، از برخی از فضا‌های مجازی موبایلی بهره گرفتند. در این دوره قرار است معلمان ضمن کسب اطلاعات بیشتر در حوزه‌های نظری و کاربردی مورد نیاز، تلاش کنند تا فضای آموزش و پرورش را در رسانه‌ها پررنگ‌تر کنند و نگاه رسانه‌ها به جامعه معلمان را که متاسفانه با سرفصل‌هایی نظیر حقوق و مطالبات و طرح رتبه بندی و ... شکل گرفته است، تغییر دهند و مسائل مربوط به هویت دانش آموزان و معلمان را در رسانه‌ها زنده کنند.  

رویدادی برای شبکه سازی و توانمندسازی معلمان 

«حمیدرضا قلیلی فریمانی» مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در امور جوانان نیز درباره برگزاری این رویداد آموزشی می‌گوید: این رویداد به منظور شبکه سازی و توانمندسازی معلمانی تعریف شده است که علاقمند به حضور و فعالیت در فضای رسانه‌ای هستند. در ادامه نیز فعالیت‌های این افراد در زمینه‌های تولید محتوا و جریان سازی‌های خبری ادامه پیدا می‌کند.  

وی تاکید می‌کند: معلم به عنوان مهمترین راهبر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس، با یک بدنه قابل توجه از دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارتباط دارد و اگر بتواند تولید محتوای دقیق و مورد نیاز دانش آموزان را فرا بگیرد، در میزان تاثیرگذاری او موثر خواهد بود. ضمن این که نباید از یاد ببریم که در دوره کرونا، معلمان توانمندی‌هایی را به دست آوردند که نیاز است این فعالیت‌ها به صورت هدفمند و نیز با کمک سایر معلمانی که در این حوزه فعال هستند، دنبال شود.  

قلیلی خاطرنشان می‌کند: در آموزش و پرورش خراسان رضوی، حوزه کارشناسی امور جوانان شکل گرفته است که قرار است در سطح ۴۸ منطقه آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی، حلقه‌های میانی را شکل دهد. در این حوزه، کارگروه‌هایی نظیر کارگروه جهادی در حوزه برقراری عدالت آموزشی، کارگروه فرهنگی در حوزه راهیان پیشرفت و جهاد تبیین، کارگروه آموزش در حوزه توانمندسازی‌های آموزشی معلمان، کارگروه پژوهش در حوزه‌های تخصصی پژوهشی و کارگروه رسانه شکل گرفته و فعالیت می‌کند.  

معلمان نیازمند کسب مهارت‌های رسانه‌ای هستند 

یکی از معلمان شرکت کننده در این دوره آموزشی اعتقاد دارد که معلمان نیازمند کسب مهارت‌های رسانه‌ای برای برقراری ارتباط بهتر با دانش آموزان هستند و می‌گوید: در دوره کرونا، مجبور بودیم که بخشی از محتوای آموزشی مورد نیاز را با استفاده از صوت و تصویر در اختیار مخاطب قرار دهیم. اما خودمان هم پس از این که محتوای خود را بازبینی کردیم، دیدیم که لااقل بخشی از این محتوا چندان جذابیتی برای دانش آموز ندارد. فراگیری مهارت‌های رسانه‌ای کمک می‌کند برای دانش آموزانی که درعصر رسانه‌ها زندگی می‌کنند، محتوای جذاب‌تر و با کیفیت بالاتری ارائه کنیم و این کار در میزان فراگیری آموزش‌ها نیز تاثیر فراوان خواهد داشت.  

معلمان نباید در یادگیری مهارت‌های رسانه‌ای از دانش آموزان عقب بمانند 

معلم دیگری از شرکت کنندگان در این رویداد تاکید می‌کند: امروزه دانش آموزان ما در به کارگیری از ابزار‌های مختلف و نرم افزار‌های مالتی مدیا، از معلمان خود بسیار جلوتر هستند. همین موضوع حتی گاهی موجب چالش جدی برای معلمان می‌شود. از این رو معلم باید خود را ملزم بداند که آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کند و بتواند همپای دانش آموز حرکت کند تا همچنان بتواند کارآیی خود را برای دانش آموز حفظ کند. در حقیقت فراگیری اینگونه مهارت‌ها باعث می‌شود آموزش‌های معلمان برای دانش آموزان هم جذاب‌تر باشد.  

حضور بیش از ۱۰۰ معلم در رویداد «پیوند معلم و رسانه» 

گفتنی است در این دوره آموزشی که همزمان به صورت حضوری و مجازی و از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی در دسترس معلمان علاقمند قرار گرفته است، بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان مقاطع مختلف تحصیلی از نقاط مختلف استان خراسان رضوی حضور دارند و «مریم تکافی» و «حسین بیات» کارشناسان حوزه رسانه، «سید میثم موسوی مهر» مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا و «حمیدرضا قلیلی فریمانی» مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سرفصل‌هایی از جمله رسانه‌های اجتماعی، کاربرد موبایل، سوژه یابی و روایتگری در رسانه و نظام مسائل آموزش و پرورش، مطالبی را برای مخاطبان ارائه می‌کنند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->