سند آمایش سرزمینی نیاز به بازنگری دارد پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) | صعود ادامه دارد؟ سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی
سرخط خبرها

جزئیات اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۵۴۷۲
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
جزئیات اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱)
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سالاری با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: امسال در تولید کارت سوخت رکورد زدیم؛ به طوری که نزدیک به ۳ و ۹ دهم میلیون کارت سوخت را صادر کردیم و صدور کارت تقریباً ماهانه شده؛ در حالی که ابتدای دولت با حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت مواجه شدیم و موجودی کارت پایین بود و تنها ۹ هزار کارت خام داشتیم.

وی افزود: توصیه ما به مردم این است که در زمان مراجعه به جایگاه سوخت، از کارت شخصی خود استفاده کنند، اما برای افرادی که کارت ندارند یا کارت خود را جا گذاشته‌اند نیز، ظرفیت این وجود دارد که بتوانند از کارت جایگاه دار استفاده کنند. در تعداد کارت‌های آزاد محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌ایم، اما اگر فردی کارت شخصی به همراه نداشته باشد، می‌تواند از کارت جایگاه استفاده کند.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه سامانه‌ای راه اندازی شده تا افراد پس از جا گذاشتن کارت سوخت خود در جایگاه، بتوانند آن را پس بگیرند، گفت: در خصوص استفاده از سیستم کارت بانکی برای تخصیص سهمیه سوخت، مباحث امنیتی و قضائی وجود دارد. اتفاقاتی در سیستم شاپرک رخ داد. اکنون در بستر اینترنتی (برای تاکسی‌های اینترنتی)، اعتبار رانندگان شارژ می‌شود و بر اساس آن سوخت گیری می‌کنند که سامانه‌اش در اختیار ما نیست.

وی درباره فرآیند دریافت اینترنتی سهمیه سوخت روی کارت‌های بانکی افزود: ضمن اینکه قانون تکلیفی را درباره متمرکز کردن حساب‌ها در خزانه بر عهده ما گذاشته بود که اکنون حساب‌های فرعی را بسته‌ایم. در حوزه هدفمندسازی تنها یک یا دو حساب باقی مانده که مشکلش مربوط به بانک مرکزی می‌شود.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای در وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد که کارت‌های سوخت حذف شوند گفت: برنامه استفاده از همین شرایط و سیاست سامانه هوشمند سوخت با هماهنگی افتا و مجموعه پدافند غیر عامل است. هر اقدامی که در خصوص سامانه بخواهیم انجام بدهیم، باید مجوز‌های امنیتی را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت وجه فعلی در پمپ بنزین‌ها امنیت ندارد، گفت: سیستم آنلاین پرداخت، از سامانه هوشمند سوخت که آفلاین است، به طور جداگانه فعالیت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح آزمایشی تخصیص بنزین به کد ملی افراد به جای پلاک خودرو‌ها در جزیره کیش گفت: اجرای این طرح چالش‌هایی داشت که بخشی از آن به psp‌ها مربوط می‌شد؛ بخشی مربوط به حوزه خانوار‌ها بود که آمار آن‌ها در واقع باید بررسی شود. اگر قرار است از بستر کارت هوشمند به بستر کارت بانکی حرکت کنیم، باید این مشکلات رفع شود.

وی درباره جزئیات این مشکلات در اجرای طرح آزمایشی گفت:در مرحله آزمایشی، تنها دو psp استقبال کردند و در سه جایگاه سوخت انجام شد. آمار خانوار‌ها نیز مشکلاتی داشت؛ مثلاً فردی را با ۹۶ خودرو داشتیم که باید آمار‌ها بروزرسانی شود.

سالاری در پاسخ به تذکر مجری برنامه میز اقتصاد درباره اینکه پیرامون تغییر روش سهمیه بندی بحثی نداریم و موضوع بحث، مربوط به جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت برای دریافت سهمیه با شرایط فعلی است، گفت: اکنون یک سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و یک اعتبار ۳ هزار تومانی داریم یعنی فرآیند اعتبار و تخصیص، رقم دوگانه دارد و اشخاص زمانی که به کارت شخصی دسترسی ندارند می‌توانند از کارت جایگاه استفاده کنند. ابتدا باید در بخش سیاست‌های قیمتی، بخش تک‌نرخی و زیرساخت‌های ما این قضیه بررسی شود و بعد از آن، بتوانیم این را همزمان روی کارت بانکی اتفاق بیفتد.

وی افزود: زیرساخت این موضوع در سامانه نیز باید فراهم شود تا همزمان با اینکه افراد کارت بانکی خود را برای پرداخت بهای سوخت می‌کشند، بتوانند میزان اعتبار خود را هم مشاهده کنند. همکاران در حال بررسی و همکاری با پدافند غیرعامل هستند تا مباحث امنیتی پیش بینی شود. احتمالاً در سال آینده به صورت آزمایشی انجام می‌شود، اما برای تعیین زمان آن، در حال برنامه ریزی هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره شرایط فعلی با توجه به نزدیکی به ایام نوروز گفت: مردم همچنان سهمیه ۶۰ لیتری ۱۵۰۰ تومانی را دارند که ۹ ماه قابلیت ذخیره دارد و ۱۵۰ لیتر هم اعتبار با نرخ دوم ۳ هزار تومانی و تغییری ایجاد نشده است. اگر هم کارت شخصی همراهشان نبود، می‌توانند از کارت آزاد جایگاه‌ها استفاده کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->