استقلال هم به زودی واگذار می‌شود+ عکس تعریف و تمجید ادگارد داویدز از ایرانی‌ها حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان
سرخط خبرها

بدترین رکورد گل زنی به لیگ بیست‌ودوم می‌رسد؟

  • کد خبر: ۱۵۶۴۳۸
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
بدترین رکورد گل زنی به لیگ بیست‌ودوم می‌رسد؟
شمار گل‌های زده پایین بهترین گلزنان لیگ بیست‌ودوم نشان می‌دهد که احتمال ثبت یک آمار تاریخی در پایان فصل وجود دارد. آمار گل‌های زده شده در لیگ ۱۶ تیمی امسال از زمانی که لیگ ۱۴ تیم داشته هم کمتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بعد از عبور از تعطیلات فیفادی ماه مارچ مجدداً از سر گرفته خواهد شد و پنجشنبه دهم فروردین‌ماه، مسابقات هفته بیست‌وچهارم پیگیری می‌شود. در شرایطی تنها ۷ هفته به پایان فصل زمان باقی‌مانده که به جز رقابت حساس تیم‌ها در کورس قهرمانی و البته تلاش تیم‌های پایین‌جدولی برای بقا در لیگ، در جدول گلزنان هم بازیکنان برای رسیدن به کفش طلای لیگ بیست‌ودوم رقابت تنگاتنگی دارند.

شهریار مغانلو، رضا اسدی و محمد عباس‌زاده با ۸ گل زده در کورس آقای گلی هستند و مشترکاً صدر جدول گلزنان را در اختیار دارند و عارف رستمی با ۷ گل زده در تعقیب این ۳ ستاره است. البته که حضور ۷ بازیکن با ۶ گل زده باعث شده تا رقابت در هفته‌های پایانی لیگ برتر در جدول گلزنان در اوج حساسیت و هیجان دنبال شود و احتمال تغییر صدرنشین طی روز‌های آینده وجود دارد، اما مهم‌ترین نکته درباره تعداد گل‌های زده بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم است.

تکرار خاطره «بزیک»؟

ادموند بزیک مهاجم سابق سپاهان و پرسپولیس در دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران که با حضور ۱۴ تیم برگزار می‌شد، توانست با ثبت ۱۳ گل زده عنوان آقای گلی را در لباس سپاهان از آن خود کند. بزیک در شرایطی به کفش طلای لیگ دوم رسید که محرم نویدکیا و رضا عنایتی در رتبه‌های بعدی برترین گلزنان فصل قرار داشتند، اما در نهایت، این مهاجم باتجربه توانست کفش طلا را به‌دست آورد.

لیگ بیست‌ودوم با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود و این مسئله مهم‌ترین وجه تمایز با لیگ دوم است. با وجود افزایش تعداد تیم‌ها، اما در جدول گلزنان فعلاً شمار گل‌های برترین گلزنان فصل از عدد ۸ عبور نکرده که این مسئله باعث شده تا اسدی، مغانلو و عباس‌زاده در آستانه رسیدن به عنوان ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر باشند!

هر سال دریغ از پارسال!

گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای تیم مس رفسنجان فصل گذشته توانست با ۱۴ گل زده عنوان آقای گلی را به‌دست آورد. منشا در حالی به این عنوان دست یافت که تاکنون در ادوار لیگ برتر (که با حضور ۱۶ تیم برگزار شده بود) فقط یک‌بار کریم انصاری‌فرد در لیگ سیزدهم توانسته بود در پیراهن تراکتور با ۱۴ گل زده به کفش طلا برسد تا ستاره نیجریه‌ای با خوش‌شانسی و البته به لطف تبحر ویژه در گلزنی از روی نقطه پنالتی موفق شد نام خود را به جمع بهترین گلزنان در تاریخ لیگ برتر اضافه کند.

شیخ دیاباته در لیگ بیستم در پیراهن استقلال با ۱۵ گل زده به عنوان آقای گلی رسید تا ستاره آبی‌ها با میانگین ۰.۵ گل زده در هر بازی در طول فصل بتواند به کفش طلا برسد. البته که عدم برگزاری مراسم ترین‌ها در سالیان گذشته باعث شده تا منشا و دیاباته از نزدیک کفش طلای لیگ برتر را لمس نکنند و تنها در تاریخچه لیگ برتر نام‌شان به فهرست برترین گلزنان در تاریخ لیگ برتر اضافه شود.

مدعیان آقای گلی لیگ بیست‌ودوم برای فرار از عنوان ضعیف‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر، در ۷ مسابقه باقی‌مانده از فصل حداقل باید ۶ گل به‌ثمر برسانند که با توجه به نرخ گلزنی پایین آن‌ها در لیگ بیست‌ودوم، باید دید آیا این موضوع محقق خواهد شد یا در پایان فصل، یک اتفاق تاریخی و بی‌سابقه در آمار برترین گلزنان لیگ برتر رخ می‌دهد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->