آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
سرخط خبرها

نگاهی به آخرین آمار کرونا در کشور (۱۰ فروردین ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۶۶۶۸
  • ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
نگاهی به آخرین آمار کرونا در کشور (۱۰ فروردین ۱۴۰۲)
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۳۱۹ نفر رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس جدیدترین گزارش روزانه وزارت بهداشت، از روز گذشته تا امروز پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۰۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۸۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

در این گزارش تاکید شده است: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۷۹ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۴۵ هزار و ۶۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

درادامه این گزارش آمده است: ۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و همچنین تا کنون ۵۵ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۷۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس گزارش روزانه وزارت بهداشت، تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۳۵۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۵۸۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۱۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۲۶۳ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک درفضا‌های عمومی و تزریق واکسن تاکید دارد.

همچنین پدرام پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به افزایش ۱۴درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور هشدار داد: زیرسویه‌های جدید کرونا که در کشور در حال گردش هستند، قدرت سرایت بالایی دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری کرونا در چهار هفته اخیر روند افزایشی داشته و موج هشتم ویروس کرونا موجب افزایش مراجعات به مراکز درمانی شده است.

پاک آیین همچنین امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در حال حاضر ویروس در گردش زیرسویه‌های اومیکرون به نام‌های XBB و BQ ۱ است که میزان سرایت پذیری آن‌ها بسیار بالا است.

وی ادامه داد: طرح‌های پیشگیری هوشمند در مبادی مرزی در حال اجرا است و بیش از ۸۰ هزار مسافر در پایانه‌ها مورد مراقبت بهداشتی قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مقایسه با بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا آمار ابتلا و تلفات کرونا در کشورمان مدت‌هاست که در پایین‌ترین حد قرار دارد، اما با توجه به افزایش نرخ شیوع ویروس کووید-۱۹ در برخی مناطق جهان، باید سطح مراقبت‌های بهداشتی را بالا نگاه داشت.

پاک آیین تصریح کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، دریافت واکسن توسط افرادی است که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته باشد و اثربخش‌ترین ابزاری که می‌تواند به کاهش کرونا کمک کند، ماسک است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->