کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

هزینه‌های نظامی اوکراین افشا شد

  • کد خبر: ۱۵۶۷۰۱
  • ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
هزینه‌های نظامی اوکراین افشا شد
وزیر دارایی اوکراین فاش کرد که اوکراین ماهانه ۱۳۰ میلیارد گریونا (۳.۵ میلیارد دلار) برای ارتش خود هزینه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی مارچنکو روز چهارشنبه در جلسه‌ای با انجمن تجارت اروپایی این کشور (EBA) فاش کرد که بودجه اوکراین ماهانه ۸۰ میلیارد گریونا (تقریباً ۲.۲ میلیارد دلار) درآمد دریافت می‌کند.

به گفته سرویس مطبوعاتی انجمن تجارت اروپایی EBA، مارچنکو در حین اعلام این اعداد گفت: وظیفه کلیدی ایجاد شرایط برای تأمین بودجه ارتش است.

هفته گذشته میلادی، پارلمان اوکراین موسوم به "ورخوفنایا رادا" قانونی را برای افزایش بیش از ۱۴.۶ میلیارد دلاری بودجه دفاعی خود به تصویب رساند.

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، نیز پیش از این تصریح کرده بود که کابینه وزیران پیشنهاد اختصاص بودجه اضافی برای پرداخت به ارتش و همچنین خرید تجهیزات نظامی ویژه را داده است.

به گفته وی، این پول از طریق حمایت شرکای غربی تأمین خواهد شد. هنگام تصویب پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۳ در نوامبر گذشته، پارلمان اوکراین بیش از یک تریلیون گریونا (۳۱ میلیارد دلار) را برای نیرو‌های مسلح و امنیت ملی اختصاص داد که ۴۳ درصد از کل هزینه‌ها یا ۱۸.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می‌شود.

پیش بینی می‌شود کسری بودجه اوکراین در سال جاری میلادی به رکورد ۳۸ میلیارد دلار برسد. دولت این کشور قصد دارد کسری بودجه را با استفاده از کمک‌های خارجی پوشش دهد.

ماه گذشته، ایالات متحده اعلام کرد ۱۲ میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارسال کرده که شامل یک بسته تسلیحاتی دو میلیارد دلاری و ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای حمایت از هزینه‌های انرژی و بودجه دولت اوکراین بوده است.

به گفته جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، واشنگتن از سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار از این کشور حمایت کرده که بیشتر آن را به تسلیحات اختصاص داده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->