اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

افزایش میزان بارش‌ها در نیمه جنوبی خراسان رضوی تا ۳۰ میلیمتر

  • کد خبر: ۱۵۶۷۹
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
افزایش میزان بارش‌ها در نیمه جنوبی خراسان رضوی تا ۳۰ میلیمتر
بارش برف و باران که از دیشب در خراسان رضوی آغاز شده است از عصر پنجشنبه تا صبح روز جمعه شدت می‌گیرد و میزان بارش‌ها در نیمه جنوبی و شرقی استان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این بارشها که از نواحی غرب استان آغاز شده است و تا روز شنبه ادامه دارد بیشتر مناطق خراسان رضوی را دربرمی‌گیرد، اما بیشترین حجم بارش‌ها به صورت برف و باران در نیمه جنوبی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

زهرا آهنگرزاده افزود:‌ این بارشها برای شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان شامل فریمان، تربت‌حیدریه (مناطق کدکن، بایگ، زاوه)، رشتخوار، تربت‌جام، کوهسرخ، کاشمر، خواف، باخرز، تایباد، گناباد، بردسکن، بجستان، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، جاده بردسکن به کاشمر و سبزوار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: بر اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید در برخی نقاط توام با کولاک برف، احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی به ویژه ناحیه بینالود و مناطق کوهستانی جنوب استان، یخبندان و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل وجود دارد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به افزایش چند درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای دیروز مشهد سه درجه سلسیوس بود که  امروز به هفت درجه می‌رسد و در روز جمعه نیز تغییرات محسوسی ندارد.
آهنگر زاده افزود: کمینه دمای هوا طی این مدت در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی زیر صفر باقی می‌ماند ولی از برودت هوای شبانه قدری کاسته می‌شود.
وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای هشت درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی  طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت در شهرستان بجستان با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی بر اثر بارش‌های برف و باران در این استان هشدار داد.
بر این اساس وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی و نواحی گرمسیر خراسان رضوی، بارش برف و باران در نیمه شمالی و جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید در سطح استان به ویژه نوار شرقی با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به آمادگی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و به ویژه عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->