حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

چه تیمی جایگزین استقلال بعد از حذف از آسیا می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۵۶۹۱۸
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
  • ۱
چه تیمی جایگزین استقلال بعد از حذف از آسیا می‌شود؟
پرسپولیس و سپاهان اصلی‌ترین گزینه‌های جایزینی استقلال در آسیا هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده است و حالا همه منتظر اعلام این خبر از منابع رسمی هستند. استقلال درحالی از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد رفت که با قهرمانی لیگ بیست‌ویکم، سهمیه مستقیم حضور در فصل جدید این مسابقات را به‌دست آورده و درعین‌حال، به سید یک نیز راه یافته بود تا به‌عبارتی بهترین جایگاه ممکن را در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۳-۲۴ در اختیار داشته باشد.

حالا حذف آبی‌پوشان نیز موقعیتی استثنایی را نصیب تیم دیگری خواهد کرد که جایگزین این تیم خواهد شد. حال سؤال مهم این است که اگر تیمی قهرمان لیگ‌برتر یا جام‌حذفی شود، اما مجوز حرفه‌ای نگیرد، کدام تیم جایگزینش خواهد شد؟ این موضوع از دو جهت قابل بررسی است که شرایط متفاوتی را پیش‌روی فوتبال ایران قرار خواهد داد.

موقعیت نخست برای جایگزینی استقلال

در بیانیه فدراسیون فوتبال دراین‌باره آمده است: «در صورت عدم کسب مجوز باشگاهی از سوی یک یا چند باشگاه واجد شرایط، سهمیه (ها) بر اساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط بعدی در جدول مسابقات لیگ‌برتر فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعلق خواهد گرفت.» این درحالی است که ابتدا تصور می‌شد نایب‌قهرمان لیگ بیست‌ویکم (پرسپولیس) جایگزین استقلال خواهد شد، اما بر اساس این بند، سهمیه‌ها را لیگ بیست‌ودوم تعیین خواهد کرد. اما به‌هرحال تفاوتی هم ندارد و این پرسپولیس است که دست بالاتر را در اختیار خواهد داشت.

در این حالت نیز سه گزینه پیش خواهد آمد:قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ودوم: در این صورت و باتوجه‌به اینکه استقلال قهرمان هر دو فصل بوده است، تیم‌های دوم و سوم این فصل به‌جای قهرمانان لیگ‌برتر راهی آسیا خواهند شد که پرسپولیس و سپاهان هستند. قهرمانی سپاهان در لیگ بیست‌ودوم: در این حالت سپاهان یک سهمیه مستقیمش را کسب خواهد کرد و تیم نایب‌قهرمان به سهمیه بعدی می‌رسد. اگر استقلال نایب‌قهرمان شود، باتوجه‌به حذف این تیم، پرسپولیس جایگزین می‌شود.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم: در این حالت نیز پرسپولیس سهمیه مستقیمش را خواهد گرفت و به‌هرحال تیم بعدی سپاهان خواهد بود، زیرا استقلال مجوز حرفه‌ای کسب نکرده است. به‌عبارتی، در هر سه حالت، این پرسپولیس و سپاهان هستند که به‌عنوان دو سهمیه مستقیم لیگ‌برتر ایران معرفی خواهند شد و از همین حالا به آسیا پا خواهند گذاشت.

موقعیت دوم و شاید یک سورپرایز

نکته مهم این است که هنوز هیچ تیمی لایسنس ای‌اف‌سی را کسب نکرده و این مهم‌ترین پیش‌شرط برای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. به‌عبارتی، ممکن است حتی باشگاه پرسپولیس نیز با وجود قهرمانی نتواند راهی لیگ قهرمانان آسیا شود. نباید فراموش کرد که فصل گذشته فقط فولاد و سپاهان بودند که مجوز حرفه‌ای گرفتند و به آسیا رفتند و حتی اگر تیمی از لیگ دسته‌سوم ایران هم می‌توانست مجوز حرفه‌ای بگیرد، فرصت این را داشت که به‌جای استقلال یا پرسپولیس به آسیا برود.

درواقع کسب قهرمانی و حضور در بالای جدول مهم است، اما درنهایت تیمی که مجوز حرفه‌ای داشته باشد، شانس حضور در لیگ قهرمانان را برای خودش متصور خواهد بود. تاکنون به‌جز باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان، این باشگاه تراکتور است که درخواست مجوز حرفه‌ای‌اش را اعلام کرده و در بیانیه رسمی تأکید کرده که همه بدهی‌های داخلی و خارجی‌اش را پرداخت کرده است. حالا اگر پرسپولیس نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد، سایر باشگاه‌ها ازجمله گل‌گهر، تراکتور، مس رفسنجان و... در اولویت خواهند بود.

شاید همه‌چیز پیچیده شود

حال مشخص شد که با حذف استقلال، پرسپولیس و سپاهان گزینه‌های نخست حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا هستند. سهمیه دیگر نیز به نساجی خواهد رسید، اما درباره سهمیه چهارم ابهامات زیادی مطرح خواهد شد. اگر پرسپولیس قهرمان جام‌حذفی شود، در این صورت تیم چهارم لیگ بیست‌ودوم سهمیه کسب خواهد کرد که ممکن است از بین تیم‌های گل‌گهر، مس رفسنجان و تراکتور باشد. درواقع با حذف استقلال، رقابت برای کسب سهمیه با هیجان ادامه خواهد داشت و حالا جنگی بزرگ هم برای رتبه چهارم لیگ‌برتر وجود خواهد داشت و اهمیت کسب این رتبه هم بیشتر و بیشتر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
2
هيچ تيمي نميتونه جاي استقلال مظلوم را بگيره حتي
نساجي
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->