جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

پربیننده‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۲ کدام است؟

  • کد خبر: ۱۵۷۰۰۶
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
پربیننده‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۲ کدام است؟
سریال «نون‌خ» و برنامه «زندگی پس از زندگی» به عنوان پربیننده‌های رسانه ملّی در ایام نوروز و ماه رمضان معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «نون‌خ» هم زمان با ایام نوروز ۱۴۰۲ به روی آنتن شبکه یک سیما رفت. فصل اول این مجموعه همزمان با ایام نوروز سال ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شده بود و پس از استقبال مخاطبان، فصول دیگر آن نیز به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک ساخته شدند.

برای مدت‌ها و از ابتدای دهه نود سریال «پایتخت» (سیروس مقدم) به عنوان گزینه بی‌رقیب در باکس‌های طلایی، چون نوروز و یک بار هم ماه رمضان پخش می‌شد. مجموعه‌ای که مخاطبان بسیاری داشت و طی این مدت زمزمه‌هایی مبنی بر اتمام همیشگی با شش فصل به گوش می‌رسد. اما در این‌سال‌ها، ویژگی‌های جذاب «نون خ» باعث شده مدیران تلویزیون مشتاق تولید فصول تازه این سریال باشند.

سعید آقاخانی در بیش از یک دهه اخیر مجموعه‌های مختلفی را برای تلویزیون روی آنتن برد و سال گذشته نیز با ساخت سریال «راز بقا» برای اولین بار حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. وجود چنین سابقه‌ای باعث شده است او به خوبی با رگ خواب مخاطبان آشنایی پیدا کرده و در در اوج پختگی به سراغ کارگردانی فصل چهارم این مجموعه پر مخاطب برود.

«نون‌خ» در این فصل تغییرات زیادی داشت؛ از قصه گرفته تا بازگرداندنِ هومن حاجی‌عبداللهی که در فصل اول حضور داشت و دوباره به فصل چهارم آمده و حمیدرضا آذرنگ که در فصل قبلی غیبت داشت. بیژن بنفشه‌خواه هم برای اولین بار پا به قصه نورالدین خانزاده گذاشته است.

قصه‌ای که در یک روستای فرضی در اقلیم کردستان می‌گذرد. اقلیمی که وجود جنبه‌های چشم نواز و همچنین لهجه شیرین مردمانش یکی از نقاط قوت این اثر در فصول مختلف آن به شمار می‌رفته است. آقاخانی برای نقش‌های پرتعداد این مجموعه به افراد بومی این استان اعتماد کرده و البته نتیجه بسیار مثبت آن را نیز دریافت کرده است. بازیگرانی که البته پیش از این در تئاتر و مجموعه‌های استانی سابقه فعالیت داشته‌اند.

بسیاری از منتقدین در صفحات خودشان این فصل سریال «نون‌خ» را نسبت به فصول قبلی چند پله جلوتر دانستند؛ در حالی‌که همواره سریال‌های چند فصله تلویزیون دچار بحرانِ دور شدن از هویت اصلی خودشان می‌شدند. آقاخانی و همکاران‌شان با همان هویت و پیرنگ‌های جدید داستانی، فصل چهارم را راهی آنتن ۱۴۰۲ تلویزیون کردند. در واقع آقاخانی خودش را گرفتارِ سریال‌های چند فصله شکست‌خورده نکرد و سریال را با داستان‌های جدید و اتکا به همان هویت همدلی و اتحاد پیش می‌برد.

بدون شک «نون خ» یک الگو برای تولید فیلم‌ها و سریال‌ها در آینده نیز خواهد بود تا با رفتن دوربین فیلمسازان به مناطق مختلف کشور، جلوه‌های مختلفی از ایران پیش چشم مخاطب آید. نکته‌ای که می‌تواند با همذات پنداری مخاطبان استان‌ها و دیگر شهر‌ها به نقطه قوتی برای جذب مخاطب نیز تبدیل شود.

بعد از مدتی غیبت، حالا دوباره با آمار بالای بازدیدکنندگان و صدرنشینی این سریال نام نورالدین خانزاده دوباره سرزبان‌ها افتاده است. نقشی که خود سعید آقاخانی آن را ایفا می‌کند. علاوه بر او، سایر بازیگران، حتی افرادی که نقش‌های کوتاه این سریال را ایفا می‌کنند حضوری درخشان مقابل دوربین این سریال را به ثبت رسانده‌اند. ادامه دار شدن «نون‌خ» در طی سالیان باعث شده آقاخانی به تدریج به توانایی بازیگرانش پی برده و برای برخی فضای بیشتری را در نظر بگیرد.

مردم او و بازیگران بومیِ این سریال را خیلی دوست دارند. همچنان که چندی پیش آمار بازدید دو میلیونی این سریال در فضای تلوبیون مطرح می‌شد و مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرد. حالا در حالی‌که هنوز مرکز تحقیقات صداوسیما آمارِ بازدید مخاطبان تلویزیون از برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی و رمضانی را اعلام نکرده است. با نگاهی به صفحات سریال‌ها و برنامه‌ها در تلوبیون می‌توان به حقیقتِ پربیننده شدنِ «نون‌خ ۴» و در برنامه‌ها «زندگی پس از زندگی» دست پیدا کرد.

آن‌طور که صفحه تلوبیون نشان می‌دهد فصل چهارم این سریال از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار بار در تلوبیون دیده شده است. در رتبه بعدی و یک فاصله بیشتری «آتش و باد» قرار دارد که بیش از یک میلیون بار در تلوبیون دیده شده و همچنین بیش از ۸۱ هزار بار هم سریال بازپخش شبکه پنج سیما (مجموعه نمایشی ماهچراغ) آمار بازدیدکننده داشته است.

در میان ویژه برنامه‌های افطار تلویزیون هم برنامه «زندگی پس از زندگی» بیش از یک میلیون و ۶۳۵ هزار بار دیده شده و فاصله بسیاری با دیگر برنامه‌ها دارد.

اگر بخواهیم از زاویه‌ای دیگر به سریال «نون‌خ» و بازدیدکنندگانش نگاه کنیم؛ این آمار تلوبیون، به غیر از مخاطبانی است که هرشب از شبکه یک سیما و شبکه تماشا فصل چهارم «نون خ» را دنبال می‌کنند. آمار مشخصی از تماشاگران تلویزیون نمی‌توان استخراج کرد، اما کنداکتور پر از آگهی قبل از پخش و در میانه پخش این سریال نشان می‌دهد مخاطبان به قدری بالا بوده که صاحبان آگهی این چنین سفارش تبلیغات داده‌اند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->