نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

سهم پراید و پژو از تصادفات مرگبار نوروز ۱۴۰۲ چقدر بود؟

  • کد خبر: ۱۵۷۲۸۹
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
سهم پراید و پژو از تصادفات مرگبار نوروز ۱۴۰۲ چقدر بود؟
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که ۵۱ درصد خودرو‌ها در تصادفات فوتی نوروز ۱۴۰۲ از نوع پراید و پژو بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید تیمور حسینی ، با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه آغاز شد و تا پایان روز ۱۴ فروردین و اجرای طرح نوروزی بیش از ۵۱۳ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسید، گفت:‌متاسفانه در این مدت ۸۷۱ تن نیز جان خود را از دست دادند که ۲۸ درصد از این افراد زیر ۱۸ سال، سه درصد عابرین پیاده، ۱۰ درصد موتورسواران و ۳۳ درصد رانندگان وسایل نقلیه بوده‌اند.

وی تعداد کل تصادفات اعم از جرحی، فوتی و خسارتی را ۸۵ هزار و ۴۶۹ فقره اعلام کرده و افزود: مقایسه آمار تصادفات با میزان تردد‌های انجام شده حاکی از آن است که تنها دو صدم درصد از کل تردد‌های کشور منجر به تصادف شده که این موضوع کاهش چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است، لازم به ذکر است عمده این تصادفات نیز خسارتی بوده است.

سهم ۵۱ درصدی پراید و پژو در تصادفات مرگبار نوروز ۱۴۰۲

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره سهم خودرو‌های داخلی و خارجی از کل تصادفات فوتی نیز گفت: ۲۷ درصد خودرو‌ها درتصادفات فوتی خودروی پژو، ۲۴ درصد خودروی پراید، پنج درصد خودرو‌های خارجی و کمتر از یک درصد هم اتوبوس بودند، مابقی نیز مربوط به انواع دیگر خودرو و موتورسیکلت است.

وی متوسط سرعت تردد در جاده‌های کشور در طول اجرای طرح نوروزی را ۷۹ کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها اعلام کرد و افزود: بالاترین میانگین سرعت در خراسان جنوبی با ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت بود و کمترین میانگین سرعت نیز ۶۱ کیلومتر بر ساعت در استان گیلان بود. بارندگی‌ها و ترافیک معابر در کاهش میانگین سرعت اثرگذار بود.
به گفته حسینی در طول اجرای طرح نوروزی ۳۵ هزار و ۱۹۵ نمره منفی برای شش هزار و ۲۰۵ راننده ثبت شده است. ۴۰ هزار و ۴۳۸ مورد توقیف ساعتی و ۳۶ هزار مورد توقیف روزانه به دلیل تخلفات حادثه ساز نیز در سراسر کشور انجام شده است. در ابتدای طرح نوروزی نیز یک و نیم میلیون پیامک هشدار برای رانندگان پرخطر ارسال شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از ارائه شش میلیون و ۲۱۲ هزارو ۶۴۰ نفر- ساعت - خدمت در سطح معابر و محور‌های مواصلاتی نیز خبر داد و گفت: خودرو‌های گشت پلیس راه و راهور در طول طرح ۹ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۲۸ کیلومتر پیمایش داشتند.

وی به آمار انسداد مسیر‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بود که در طول اجرای طرح هیچ محوری مسدود نشود، مگر آنکه ایمنی مردم به خطر بیفتد، در همین راستا نیز ۹ مورد انسداد راه به دلیل ریزش کوه یا سیلاب داشتم. در مجموع در طول ۱۳ روز از اجرای طرح نوروزی امسال پلیس راه درگیر شرایط جوی ناپایدار (برف و باران) بوده است.


ثبت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار جریمه در طرح نوروزی

سردار حسینی در ادامه به آمار جریمه خودرو‌های متخلف اشاره کرده و به ایسنا گفت: در طول اجرای طرح سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۲۵ مورد تخلف اعمال قانون شد که این تعداد معادل ۱.۳ دهم کل تردد‌های ما بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که حدود ۹۹ درصد رانندگان در هنگام نوروز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کردند. بیشترین جریمه نیز در تهران بزرگ و خراسان رضوی صادر شده است. کمترین جریمه هم مربوط به استان خراسان شمالی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->