تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها
تعداد تلفات زلزله ترکیه در حال افزایش است

زلزله ۶.۸ ریشتری ترکیه، ۱۸ کشته و ۵۵۰ زخمی+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۷۴۳
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
زلزله ۶.۸ ریشتری ترکیه، ۱۸ کشته و ۵۵۰ زخمی+ فیلم
وزیر بهداشت ترکیه بامداد شنبه از افزایش تعداد تلفات زلزله شرق این کشور به ۱۸ کشته و ۵۵۰ زخمی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعه شب زلزله‌ای شدید و قوی به بزرگی ۶.۸ ریشتر شرق ترکیه را لرزاند که در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

دولت ترکیه در آمار اولیه این زلزله، آمار تلفات را چهار نفر اعلام کرده بود، اما این تعداد به تدریج افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به ۱۸ کشته افزایش یافته است.

حوالی ساعت ۲۳:۱۵ به وقت محلی (۲۳:۴۵) به وقت تهران، شهردار «الازیغ» اعلام کرد بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، دست‌کم ۶ نفر در زمین‌لرزه اخیر کشته و حدود ۲۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

بامداد شنبه، ساعاتی پس از انتشار این آمار‌های اولیه، وزیر بهداشت ترکیه تعداد تلفات را ۱۸ کشته و ۵۵۰ زخمی اعلام کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که شدت این زلزله به حدی بوده که در استان‌های مجاور استان آناتولی شرقی -که شهر الازیغ در آنجا واقع شده است- نیز لرزش زمین احساس شده است.

از سوی دیگر، وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که چندین ساختمان بر اثر این زلزله و پس‌لرزه‌های بعد از آن ریزش کرده و یا دچار خسارات جدی شده‌اند.

مرکز تحقیقات زلزله ترکیه ساعت وقوع این زلزله رخ داده در نزدیکی شهر «الازیغ» واقع در شرق این کشور را ۲۰:۵۵ به وقت محلی و عمق آن را ۱۰ کیلومتری سطح زمین اعلام کرد./تسنیم


زمین لرزه ترکیه در ۵ شهرستان مرزی آذربایجان غربی احساس شد

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ۶.۸ ریشتری ترکیه در پنج شهرستان مرزی استان احساس شد.

عباس جعفری با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۸ ریشتری شب گذشته در کشور ترکیه گفت: این زمین لرزه در پنج شهرستان مرزی ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، اشنویه و نقده به صورت حفیف نیز احساس شد.

وی با اشاره به اینکه عمق این زمین لرزه زیاد بود، عنوان کرد: زمین لرزه ترکیه هیچ خسارتی در شهرهای مرزی آذربایجان غربی در پی نداشته است.

جعفری گفت: نیروهای مدیریت بحران آذربایجان غربی به دلیل وقوع حوادث و بلایای طبیعی و نیز بارش برف و کولاک در استان در حال آماده باش هستند./مهر


آماده باش تیم‌های اورژانس ایران برای اعزام به ترکیه

 در پی وقوع زلزله شدید در شرق ترکیه، با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تیم‌های ویژه عملیاتی سازمان اورژانس کشور برای کمک به طرف ترکیه‌ای در آماده باش قرار گرفتند تا در صورت اعلام نیاز کشور ترکیه و حسب ضرورت به مناطق زلزله زده آن کشور اعزام شوند.

این موضوع از طریق اداره کل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت کشورمان به همتای خود در وزارت بهداشت ترکیه، اعلام شد.

وزارت بهداشت ترکیه ضمن تشکر از واکنش سریع ایران، در حال حاضر اوضاع را تحت کنترل اعلام کرده است./ایرنا




ویدیویی از تخریب وحشتناک ساختمان ها در اثر زمین‌لرزه‌ ۶.۹ ریشتری در ترکیه، خانه‌های متعددی در پی این زمین لرزه در استان الازیغ ترکیه ویران شده‌اند




لحظه وقوع زمین لرزه در برنامه زنده تلویزیونی در ترکیه



تسلط مجری و ایجاد آرامش بین مردم در کنسرت پس از وقوع زمین لرزه در ترکیه



فیلمی از خسارت زلزله در ترکیه

 

لحظه وقوع زلزله در ترکیه و تکان خوردن خانه



 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->