شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری مردی که خود را بازرس اصناف مشهد معرفی می‌کرد

  • کد خبر: ۱۵۷۹۴۳
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
دستگیری مردی که خود را بازرس اصناف مشهد معرفی می‌کرد
مردی که با تهیه و جعل تعهدنامه‌های کتبی درباره تخلفات صنفی، خود را به عنوان بازرس اتحادیه اصناف معرفی می‌کرد و دست به اخاذی از کسبه می‌زد با هوشیاری یکی از اغذیه فروشان مشهدی توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از ظهر روز گذشته ماموران گشت کلانتری سپاد مشهد مشغول گشت زنی و انجام وظیفه در منطقه اسماعیل آباد بودند که ناگهان جوان ۲۴ ساله‌ای خود را به افسران گشت رساند و ماجرای رشوه گیری مردی را فاش کرد که خود را بازرس واحد‌های صنفی معرفی کرده بود.

او به نیرو‌های انتظامی گفت: مامور مذکور که حدود ۴۰ ساله است دقایقی قبل وارد اغذیه فروشی شد و از من تقاضای پروانه کسب کرد، وقتی مجوز قانونی را به او نشان دادم باز هم به دنبال بهانه‌های دیگری می‌گشت که چیزی پیدا نکرد، اما در ادامه با این بهانه که چرا در این ساعت از روز (به خاطر ماه مبارک رمضان) مغازه را باز کرده ام، تعهدنامه‌ای تایپ شده را مقابلم گذاشت و از من خواست آن را امضا کنم.

حتی زمانی که تعهدنامه را هم امضا کردم باز هم با بیان این که مجازات سختی در انتظارم است مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از من رشوه گرفت تا مغازه ام پلمب نشود! من هم که به رفتار‌های او مشکوک شده بودم از اغذیه فروشی بیرون آمدم تا ماجرا را به پلیس گزارش بدهم که با خودروی گشت انتظامی روبه رو شدم.

اخاذی از طریق جعل عنوان بازرس اصناف

به دنبال اظهارات این جوان اغذیه فروش، بی درنگ افسران گشت انتظامی با هماهنگی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) وارد عمل شدند و مرد ۳۸ ساله را در حالی دستگیر کردند که مشغول بازدید از یک فروشگاه دیگر بود. با انتقال این مرد و دفتر و دستک همراهش به کلانتری، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که او مرد بیکاری است که از طریق جعل عنوان بازرس اصناف، از کسبه محلی اخاذی می‌کند!

این مرد ۳۸ ساله در بازجویی‌های تخصصی گفت: قبول دارم به خاطر بیکاری و برای کسب درآمد این نقشه را طراحی کردم و با تایپ یک تعهدنامه به فروشگاه‌های حاشیه شهر مراجعه می‌کردم تا از آنان اخاذی کنم!

متهم این پرونده ادامه داد: تاکنون در مناطق بولوار توس، پیچ ساغروان، اسماعیل آباد و دیگر مناطق حاشیه‌ای شهر از مغازه داران مبالغی را گرفته ام تا برایشان مشکلی ایجاد نشود! اما برای آن که به من به عنوان بازرس مشکوک نشوند ابتدا بهانه‌هایی برای دریافت تعهد از آنان می‌تراشیدم و سپس از ضایعات فروشی ها، نانوایی‌ها و ... اخاذی می‌کردم.

تحقیقات بیشتر در این باره با صدور دستور‌های قضایی برای شناسایی شاکیان دیگر پرونده همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->