تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

رسیدگی تعزیرات حکومتی به بیش از ٢٠ هزار پرونده خودرویی در ٢ سال

  • کد خبر: ۱۵۸۱۴
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
رسیدگی تعزیرات حکومتی به بیش از ٢٠ هزار پرونده خودرویی در ٢ سال
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرتکرارترین تخلفات گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم صدور فاکتور و تقلب بوده است.

  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند و مأموران اجرای احکام موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از آن‌ها و بازگشت مبالغ به صندوق دولت شده‌اند.

سید یاسر رایگانی روز شنبه در نشست خبری درباره عملکرد سازمان تعزیرات از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه افزود: از ابتدای سال تا پایان دی ماه، ۴۹۴ هزار و ۷۶ فقره پرونده به این سازمان وارد شده که ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات، ۷۱ هزار و دو پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان بوده است.


وی ادامه داد: ۳۵۱ هزار و ۳۲ فقره پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده و در مجموع ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌شده و ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌شده است.


رایگانی اظهار داشت: بیشترین احکام صادره در یک ماهه اخیر مربوط به یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد است که به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.


وی اضافه کرد: همچنین دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در قانون برای کالا‌های مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.


رایگانی درباره بیشترین احکام اجراشده در یک ماه گذشته گفت: مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن ایمین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال بود همچنین جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید دریافت شد.

 

آخرین وضعیت پرونده‌های احتکار کاغذ


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های احتکار کاغذ افزود: از ابتدای سال، ۲۱ پرونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل و ۱۹ پرونده مختومه شده است.


وی ادامه داد: برای هفت پرونده حکم قطعی صادر و متخلفان پنج میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شده اند، همچنین سه پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت، دو پرونده عدم صلاحیت و برای هفت پرونده نیز قرار صادر شده است.

 

برگزاری حدود ١٣٠ هزار گشت تعزیرات


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره فعالیت گشت‌های تعزیرات گفت: ۲۶ هزار و ۸۲۷ تیم گشت مشترک اقدام به برگزاری ۱۲۹ هزار و ۶۳۰ بازرسی کردند.


وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد دارای تخلف، ۵۰ هزار و ۸۴۸ واحد بدون تخلف و ۳۳ هزار و ۱۸ واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند.


رایگانی اظهار داشت: همچنین ۴۶ هزار و ۲۶۹ پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۹۲۸ هزار میلیارد ریال جرای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

 

پرتکرار‌ترین تخلفات


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرتکرارترین تخلفات گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم صدور فاکتور و تقلب بوده است.

 

تهران بیشترین و کردستان کمترین تخلف


وی افزود: بیشترین پرونده‌ها در گشت‌های مشترک مربوط به استان تهران با تعداد هشت هزار و ۳۹۰ پرونده و استان کردستان با ٧۵٢ پرونده کمترین میزان تشکیل پرونده تخلف را داشته است.


گلایه تعزیرات از شرکت‌های هواپیمایی


سخنگوی سازمان تعزیرات در ادامه با گلایه از شرکت‌های هواپیمایی گفت: مردم درخصوص فروش بلیت هواپیما از ما توقع نظارت دارند.


وی ادامه داد: اخیرا در یک اقدام شخصا ملاحظه کردم که بلیت تهران اهواز قیمت ٣٢٠ هزار تومان برای یک نفر خریداری شد و به فاصله یک دقیقه بعد همین بلیت ۴۶٠ هزار تومان شد.


رایگانی با تاکید بر لزوم نظارت در فروش بلیت هواپیما افزود: آگهی‌های فروش در سایت‌های رسمی یک قیمت دارد و در پرداخت و خرید نهایی این قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

 

ضرورت مدیریت توزیع شیر‌های سنتی


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال ایرنا درباره نحوه نظارت تعزیرات بر لبنیات و شیر گفت: بالاترین مرجع در این زمینه وزارت بهداشت است و وزیر بهداشت اعلام کرده که میزان آفلاتوکسین موجود در شیر‌های کارخانه‌ای از استاندارد‌های جهانی پایین‌تر است.


وی ادامه داد: دغدغه ما مربوط به لبنیات سنتی است، زیرا مبدا شیر‌های سنتی، فاصله آن‌ها تا بازار مصرف، نحوه نگهداری باید مدیریت شود و سازمان تعزیرات در این خصوص با نهاد‌های متولی همراهی می‌کند.
رایگانی افزود: واحد‌های صنفی عرضه لبنیات سنتی باید اتحادیه داشته باشند و اگر ندارند، اتاق اصناف باید ورود کند تا فعالیت‌های قانونمندی داشته باشند.

 

رسیدگی به بیش از ٢٠ هزار پرونده خودرویی در ٢ سال


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد نوسانات بازار خودرو و رسیدگی‌های تعزیرات گفت: بیش از ۲۰ هزار پرونده را طی دو سال رسیدگی کرده ایم و ۸۰ درصد با رضایت شاکی و تبدیل خودرو و پرداخت وجه انجام شده است.


وی ادامه داد:، اما شاهد گرانی بی دلیل و بی ضابطه هستیم که این قیمت در بازار می‌ماند، اما اگر نظارت و مدیریت شود اینگونه نخواهد بود.


رایگانی اظهار داشت: دو شرکت بزرگ خودروساز قرار بود تا پایان سال معوقات را به صفر برسانند و امیدواریم تا پایان سال، بازار خودرو به ثبات برسد.


وی اضافه کرد: در مورد خدمات پس از فروش خودرو شکایات زیادی داریم و مشتری‌ها راضی نیستند و قطعات کیفیت لازم را ندارند.


رایگانی در مورد کم فروشی در پمب بنزین‌ها گفت: در این باره آمادگی داریم با شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی برویم و جلوی کم فروشی احتمالی را بگیریم.

 

تعزیرات در زمینه رمزارز‌ها بلاتکلیف است


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد رمز ارز‌ها نیز گفت: ما در این خصوص، بلا تکلیف هستیم.
وی ادامه داد: از مسئولان خواسته ایم نسبت به قانونی شدن رمز ارز‌ها اقدام شود و به ما اعلام کنند، زیرا شفاف به ما اعلام نشده است، اما ما ناچار هستیم در حوزه رمز ارز‌ها رسیدگی‌ها را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->