عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت
سرخط خبرها

امکان احداث مسکن در زمین‌های دارای ممنوعیت ساخت فراهم شد

  • کد خبر: ۱۵۸۱۹۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
امکان احداث مسکن در زمین‌های دارای ممنوعیت ساخت فراهم شد
وزارت راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن در محدوده شهری، زمین‌های در اختیار بخش خصوصی را که با ممنوعیت ساخت مواجهند به محدوده‌ها الحاق می‌کند تا قابلیت ساخت وساز پیدا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت در راستای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی ظرف چهار سال در نظر دارد تا علاوه بر امکانات دولتی، ظرفیت‌های بخش خصوصی را نیز به کار بگیرد. ارایه تمامی تسهیلات و امکانات ذیل طرح نهضت ملی مسکن به سازندگانی که به این پروژه ملحق می‌شوند از جمله مشوق‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی برای بخش خصوصی در نظر گرفته است.

مالکان زمین‌های واقع در حریم شهر‌ها می‌توانند از امتیازات ویژه برای رفع ممنوعیت ساخت و ساز استفاده کنند. بدین صورت که صاحبان اراضی که در کنار محدوده شهر‌ها و حریم شهر‌ها دارای مالکیت هستند، اگر بخواهند در اراضی خود ساخت و ساز و فعالیت عمرانی انجام دهند، با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ساخت و ساز مواجه می‌شوند، اما قانونگذار به سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده که با توافق با بخش خصوصی و مردم بتواند این اراضی را در اختیاز طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد.

ارسلان مالکی ـ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفته است: بخشی از اراضی را بعد از اینکه به محدوه شهر‌ها الحاق شد و یا قابلیت ساخت و ساز و کاربری پیدا کرد، در اختیار مالک قرار می‌دهیم و بخشی از زمین را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن می‌گذاریم.

بنابراین گزارش، مالکان و سازندگان دارای زمین، واحد‌های مسکونی نیمه تمام و تکمیل شده می‌توانند در صورت تمایل به طرح نهضت ملی مسکن ملحق شوند.

این دسته از سرمایه گذاران می‌توانند از مشوق‌های تعیین شده در این خصوص از جمله اعطای تسهیلات ساخت بدون سپرده یا تسهیلات خرید مسکن، معرفی متقاضی خریدِ واحد مسکونی و تأمین هزینه ساخت در طول اجرا توسط متقاضیان، امکان پیش­ فروش، بعضاً و در صورت امکان تغییر کاربری اراضی و... استفاده کنند.

اراضی و پروژه‌های بخش خصوصی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن معرفی و در صورت وجود متقاضی در فرآیند استفاده از کلیه تسهیلات تعریف شده در طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->