ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد
سرخط خبرها

جمعه‌بازار خودرو مشهد در محل جدید ۳ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۱۵۸۸۹۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
جمعه‌بازار خودرو مشهد در محل جدید ۳ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با اشاره به انتقال بازار بزرگ خودروی مشهد به ابتدای بلوار شهدای طرق گفت: با توجه به اینکه ابتدای سال است و بودجه‌های شهرداری هنوز باز نشده و از طرفی این اقدام، نیازمند عملیات عمرانی است، تلاش می‌کنیم ظرف سه ماه آینده بازار خودرو با همان ظرفیت و کیفیت سابق به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد مشیری با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالکان پلاک ۱۷۶ طبق دستور قضایی صادر شده، زمین بازار خودرو که در بلوار مجیدیه مشهد واقع بود، به مالکان این پلاک واگذار شد.

وی با اشاره به موضوع واگذاری زمین بازار خودرو که در روز‌های جمعه و روزبازار‌های موقت که در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه در این مکان دایر بود، به مالکان پلاک ۱۷۶ افزود: این پرونده مربوط به یک اختلاف چند ساله است که بیش از ۳۰۰ مالک چند سال گذشته در میدان نمایشگاه به نشانه اعتراض برای تحویل زمین‌هایشان چادر زده بودند و پس از طی کردن مراحل قانونی تصمیم بر این شد که زمین بازار خودرو در مجیدیه را به آن‌ها تحویل دهند.

مشیری با اعلام تعطیلی موقت بازار خودرور و ایجاد مشکلات برای شهروندان بیان کرد: با توجه به اینکه زمین در تملک شهرداری نبوده، پس به ناچار و علی‌رغم میل باطنی مجبور به تحویل زمین و تخلیه کامل آن شدیم. باوجود اینکه جمعه بازار خودرو برای فعالیت یک به زمین ۱۰ هکتاری نیاز دارد و فضایی با این مساحت در مشهد نداریم، چند هفته به طور موقت تعطیل شده است.

وی در ادامه گفت: خرید و فروش خودرو در این مدت کنار خیابان به صورت غیررسمی انجام می‌شود و گره‌های ترافیکی را به بار آورده است. با پیگیری‌های صورت گرفته زمینی با همین ابعاد در محدوده کارخانه قند شیرین قدیم، ابتدای بلوار شهدای طرق برای بازار خودرو در نظر گرفته شده است.

مشیری در خصوص انتقال موقت روزبازار‌های مجیدیه به الهیه ۲۵ عنوان کرد: روزبازار مجیدیه که از بزرگترین بازار‌های موقت مشهد پس از بازار شوشتری است، یکی از نیاز‌های منطقه به‌شمار می‌رود و همچنین افراد زیادی از این طریق امرار معاش می‌کنند. به ناچار این بازار همان روز‌های یکشنبه و چهارشنبه به مکان فعلی که زمینی خاکی با وسعت محدودی است منتقل شده تا از ضرر و زیان کاسب‌های این روزبازار تا حدی جلوگیری شود.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در ادامه توضیح داد: در حال پیگیری هستیم و یک زمین برای این منظور جانمایی شده است؛ اگر چنانچه با مالک به توافق برسیم مشاغل روزبازار مجیدیه به مکان ثابت منتقل می‌شوند و بار دیگر با همان ظرفیت و کیفیت کار خود را انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر اهمیت دایر بودن روزبازار‌ها در فضا‌های شهری خاطرنشان کرد: این بازار‌ها با سرمایه پایین امکان ایجاد اشتغال برای افراد را فراهم می‌کند تا در کنار ایجاد شغل و کسب درآمد، نیاز‌های روزمره شهروندان در مناطق محلی را برآورده کنند. از این رو با توجه به حمایت شهرداری به ویژه در دوره جدید از چنین مشاغلی به زودی مکانی در شان و منزلت غرفه‌داران روزبازار مجیدیه تامین خواهد شد.

مشیری در ادامه از وجود دومین بازار موقت دنیا در مشهد خبر داد و گفت: پس از بازار موقت تایلند که اولین روزبازار دنیا مطرح شده، بازار شوشتری با ۳۸۰۰ غرفه و روزبازار مجیدیه به عنوان دومین بازار‌های موقت دنیا اعلام شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->