اوسمار ویرا سرمربی بوریرام تایلند شد هادی رضایی: کاروان ورزشکاران پارالمپیک پاریس به مشهد می‌آیند + ویدئو بازداشت نفر هشتم در پرونده فساد فوتبال! بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد| ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟
سرخط خبرها

پنالتی‌زن اروپایی، نقطه قوت سرخابی‌ها

  • کد خبر: ۱۵۹۱۲۳
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
پنالتی‌زن اروپایی، نقطه قوت سرخابی‌ها
یامگا و گولسیانی، امید گل‌زنی استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد تهران هستند.

مدافع میانی پرسپولیس و مدافع‌راست استقلال، با رکوردی فوق‌العاده کارشان را در لیگ ایران دنبال می‌کنند. استقلال و پرسپولیس در سالیان گذشته از پنالتی‌های گل‌نشده لطمه‌های بزرگی خورده‌اند. ناکامی فرشید اسماعیلی و علی کریمی در گل‌زنی در شهرآورد از روی نقطه پنالتی شاید شاخص‌ترین خاطره آبی‌ها در فصول اخیر باشد و در تیم پرسپولیس هم می‌توان به ناکامی این تیم در جام‌حذفی مقابل قشقایی شیراز اشاره کرد که آن‌ها در ضربات پنالتی اسیر حریف شگفتی‌ساز خود شدند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

سرخابی‌های پایتخت برخلاف فصول گذشته که از داشتن پنالتی‌زن مطمئن در تیمشان بی‌بهره بودند، در این فصل اوضاعی متفاوت دارند. البته استقلالی‌ها در فصل گذشته هم از مهارت کوین یامگا بهره بردند و ستاره فرانسوی همچنان با ضریب دقت زیاد، بهترین پنالتی‌زن لیگ ایران در دو فصل گذشته است. گیورگی گولسیانی هم امید اول گل‌زنی پرسپولیس در این فصل بوده و توانسته است پنالتی‌های تیمش را به گل تبدیل کند.

آمار حیرت‌انگیز یامگا در ضربات پنالتی

کوین یامگا، ستاره فرانسوی استقلال که به‌دلیل چهاراخطاره‌بودن در بازی دیشب مقابل هوادار محروم بود، از بهترین بازیکنان تیمش هم در فصل گذشته و هم در این فصل به‌شمار می‌رود و می‌توان از او به‌عنوان یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ استقلال یاد کرد. او که فصل گذشته ۱۰ بار برای آبی‌ها موفق به گل‌زنی شد، در فصل جاری هم ۹ بار توانسته است در قامت گل‌زن بدرخشد تا شم خوب گل‌زنی‌اش را نشان بدهد.

یامگا که توانایی بازی در چند پست مختلف ازجمله دفاع‌راست و وینگر راست را دارد، بعد از امضای قراردادش با استقلال به پنالتی‌زن اول آبی‌ها تبدیل شده و در دوره حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت چهارده‌بار برای تیمش پشت ضربه پنالتی رفته که یازده‌بار در جریان رقابت‌های لیگ‌برتر بوده است. سه پنالتی دیگر یامگا در جام‌حذفی بوده که دو پنالتی‌اش را در این فصل مقابل تراکتور زده و پنالتی دیگر او هم در مصاف فصل گذشته استقلال و نساجی بعد از پایان ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی نواخته شده است.

ستاره فرانسوی استقلال از چهارده پنالتی‌ای که زده، سیزده‌بار مستقیم به گل رسیده و تنها پنالتی مهارشده او توسط محسن فروزان هم در ریباند با سماجت خودش به گل تبدیل شده است تا نرخ تبدیل پنالتی به گل ۹۳ درصدی در کارنامه او به‌ثبت برسد. یامگا هم در فصل گذشته و هم در فصل جاری به‌واسطه درخشش در ضربات پنالتی توانسته است به کمک تیمش در لیگ‌برتر و البته جام‌حذفی بیاید و همواره از او در کورس مدعیان آقای گلی یاد شده است.

ستارگان پرسپولیس علیه آمار گولسیانی

گیورگی گولسیانی هم مانند یامگا یکی از بهترین پنالتی‌زنان تاریخ لیگ‌برتر ایران است. گولسیانی در این فصل هفت‌بار فرصت ایستادن پشت ضربه پنالتی را به‌دست آورده که هر هفت ضربه ستاره گرجستانی به گل تبدیل شده است تا از او به‌عنوان بهترین گل‌زن فصل سرخ‌پوشان پایتخت یاد شود. گولسیانی در پیراهن پرسپولیس سابقه ۹ بار گل‌زنی دارد که به‌جز دبل او مقابل استقلال، هفت گل دیگر این مدافع بلندقامت از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسیده است.

مدافع پرسپولیس این فرصت را داشته است تا شمار پنالتی‌هایش را در این فصل دورقمی کند، اما حضور لوکادیا در هفته‌های ابتدایی فصل باعث شد این ستاره هلندی در در دو دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان پشت ضربه پنالتی تیمش بایستد. سرخ‌پوشان پایتخت همچنین در بازی رفت مقابل تراکتور تبریز هم صاحب ضربه پنالتی شدند که مهدی ترابی این ضربه پنالتی را از دست داد. گولسیانی سه گل از هفت گلش را از روی نقطه پنالتی در جام‌حذفی و در تقابل با ون‌پارس اصفهان و سپاهان اصفهان به‌ثمر رسانده است.

مدافع گرجستانی پرسپولیس درصورتی‌که با بدشانسی روبه‌رو نمی‌شد و از ابتدای فصل به‌عنوان پنالتی‌زن اول کارش را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت آغاز می‌کرد، این شانس را داشت تا بتواند شمار پنالتی‌هایش با پیراهن پرسپولیس را به دوازده برساند و شمار گل‌هایش در پیراهن این تیم را هم دورقمی کند، اما این اتفاق برای گولسیانی رخ نداده است و باید دید او چه زمانی می‌تواند دهمین گلش با پیراهن پرسپولیس را به‌ثمر برساند. هفته آینده دربی پایتخت برگزار می‌شود که در بازی رفت، گولسیانی در نقش ستاره پرسپولیس درخشید و موفق به دبل گل‌زنی شد و حالا همگان منتظر برگزاری دوئل ستارگان خارجی سرخابی‌ها هستند و باید دید که در مصاف یامگا و گولسیانی، این‌بار کدام ستاره موفق‌تر عمل می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->