سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

واکسن در پیشگیری از مرگ‌های کرونایی در اروپا چقدر تاثیر داشته است؟

  • کد خبر: ۱۵۹۳۷۳
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
واکسن در پیشگیری از مرگ‌های کرونایی در اروپا چقدر تاثیر داشته است؟
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، واکسن کووید۱۹ جان بیش از یک میلیون نفر را در سراسر اروپا از مرگ نجات داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس تحقیقات جدیدی که در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال (ECCMID) در "کپنهاگ"، پایتخت دانمارک (۱۵ تا ۱۸ آوریل) ارائه شد، واکسیناسیون کووید۱۹ به طور مستقیم جان دست‌کم یک میلیون و چهار هزار و ۹۲۷ نفر را در سراسر اروپا بین دسامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۳ نجات داده است.

برآورد‌های جدید تأثیر چشمگیر برنامه‌های واکسن کووید۱۹ را برجسته می‌کند و همچنین بر نیاز فوری کشور‌هایی با پوشش واکسیناسیون پایین برای واکسیناسیون کامل افراد مسن تأکید می‌کند.

بر اساس آمار‌های جدید، از آغاز شیوع همه گیری کرونا، بیش از دو میلیون مرگ تایید شده آزمایشگاهی کووید۱۹ به طور رسمی توسط دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در حوزه اروپا ثبت شده است.

برآورد‌های جدید حاکی از آن است که اکثریت (۹۶ درصد) افراد نجات‌یافته مربوط به ۶۰ ساله‌ها و بالاتر بوده است.

در این گروه سنی مسن تر، اولین دز یادآور واکسن کرونا دو سوم یا ۶۴ درصد زندگی افراد را نجات داده بود.

به طور کلی، در تمام گروه‌های سنی و کشورها، تخمین زده می‌شود که واکسن‌ها جان بیشترین افراد را در موج شیوع سویه امیکرون نجات داده اند. برآورد‌ها حاکی از آن است که واکسن‌ها از دست کم ۵۶۸ هزار و ۶۴ مورد مرگ و میر جلوگیری کرده اند که این آمار بیش از نیمی (۵۷ درصد) از زندگی‌های نجات یافته را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->