قیمت و سود سهام عدالت | افت ارزش ۲ میلیون تومانی سهام عدالت در ۲ روز (۱۲ دی ۱۴۰۳) حذف یارانه دهک‌های ۸ تا ۱۰ چه چالش‌ها و پیامد‌هایی دارد؟ صرفه جویی ۳.۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز در روز در خراسان رضوی نرخ امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۲ دی ۱۴۰۳) | خیار و گوجه فرنگی چند؟ سال زراعی سخت و شوک بزرگ به کشاورزان | کاهش تولید گندم و تهدید امنیت غذایی پیش بینی قیمت ارز و دلار (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳) پیش‌بینی بورس (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳)| روند بازار خنثی می‌ماند؟ زلزله ۴.۵ ریشتری در سیرچ کرمان (۱۱ دی ۱۴۰۳) خدمت به زائران امام رضا (ع) باعث افتخار است ویدئو | یارانه نقدی دهک‌های ۸ تا ۱۰ قطع می‌شود | همه پرسی برای قطع ۱۵۰ میلیارد دلار یارانه پنهان وزیر صمت برای جبران خسارت قطع برق و گاز صنایع بسته ویژه‌ای ارائه کرد چرا ترکمنستان گاز صادراتی خود را به روی ایران بست؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۱ دی ۱۴۰۳) | ریزش ۷۸ میلیونی آریزو ۸ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ دی ۱۴۰۳) | ری‌را ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شد مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث، فردا (۱۲ دی ۱۴۰۳) تمام می‌شود بازگشت بورس به مدار مثبت | وضعیت امروز بازار سهام (۱۱ دی ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: رهبر انقلاب با بررسی مجدد FATF در مجمع موافقت کردند طلا و سکه در مشهد باز هم گران‌تر شد (۱۱ دی ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز موبایل‌های شیائومی (۱۱ دی ۱۴۰۳) | ردمی نوت ۱۳ پرو حدود ۱۶ میلیون تومان نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۱ دی ۱۴۰۳) سود خریدوفروش تسهیلات تکلیفی ازدواج به جیب دلالان می رود | بازار سیاه وام ازدواج درآمد مالیاتی دولت به بیش از ۸۱۲ همت رسید کوچ سرمایه‌گذاران خودرو به بازار طلا و ارز افزایش نرخ دلار چه تأثیری بر بازار لوازم خانگی مشهد گذاشت؟ | رکود شدید در بازار سهم پرداخت مالیات کارمندان و کارگران ۶۶ درصد بیشتر از همه اصناف خریدوفروش پاسپورت برای رجیستری‌کردن گوشی آیفون ویدئو | معاون اول رئیس‌جمهور: ارز باید تک‌نرخی شود بازار خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ به کدام سو می‌رود؟ | مهار دلار، مهار خودرو
سرخط خبرها

جزئیات تحویل کارت‌های سوخت | امکان افزایش تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها وجود دارد

  • کد خبر: ۱۵۹۴۳۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
جزئیات تحویل کارت‌های سوخت  | امکان افزایش تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها وجود دارد
مدیر سامانه هوشمند سوخت با اشاره به فرآیند تحویل کارت‌های سوخت همزمان با اجرای طرح ساماندهی این کارت‌ها گفت: هدف ما کاهش عرضه سوخت نیست؛ بلکه می‌خواهیم کارت‌ها را ساماندهی کنیم.

به‌گزارش شهرآرانیوز، محمد صادقی در گفت‌وگویی تلویزیونی با درخواست از مردم برای استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به جای کارت‌های اضطراری جایگاه داران، اظهار کرد: هدف ما کاهش عرضه سوخت نیست؛ بلکه می‌خواهیم کارت‌ها را ساماندهی کنیم. کارت سوخت تمام افرادی که در سال ۱۴۰۱ با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ تقاضای صدور کارت سوخت ثبت کرده اند، تولید شده است.

وی تاکید کرد: اگر افرادی تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند، توصیه می‌کنیم که با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ نسبت به دریافت کارت سوخت شخصی اقدام کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت در پاسخ به این شایعه که پس از افزایش هزینه ثبت نام کارت سوخت شخصی از ۱۰ به ۱۰۰ هزار تومان در ماه‌های اخیر، دولت می‌خواهد بخشی از کسری بودجه خود را با سرمایه‌های مردم و با الزامی شدن دریافت کارت سوخت شخصی جبران کند، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فقط هزینه تمام شده تولید کارت سوخت را از مردم دریافت می‌کند و صدور کارت سوخت، هیچگونه درآمدی برای این شرکت و دولت ندارد.

صادقی تاکید کرد: دولت هزینه‌ای را هم علاوه بر هزینه دریافتی از مردم، متقبل می‌شود تا بتواند هزینه‌های مربوط به نفرات درگیر در این کار مثلا بابت تامین تراشه کارت‌های سوخت را تامین کند؛ پس دولت درآمدی از محل فروش کارت‌های سوخت ندارد.

 وی با اشاره بر هزینه‌های صرف شده برای راه اندازی این سامانه و تاکید مجدد بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی، گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر نیز در فروردین ماه امسال برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کرده اند. زمان انتظار از ثبت درخواست تا صدور کارت‌های سوخت، حداکثر یک ماه است.

دپو شدن ۴۰۰ هزار کارت سوخت در دفاتر پستی

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: افرادی که چند ماه از ثبت درخواست آن‌ها می‌گذرد، اما هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند، قطعاً جزو افرادی هستند که کارت سوختشان صادر شده، اما به هر دلیلی پست موفق به تحویل مرسوله به آن‌ها نشده است.

 صادقی با تاکید بر این که دفاتر پستی در انتظار هستند تا مالکان خودرو برای دریافت کارت سوخت خود به این دفاتر مراجعه کنند، تشریح کرد: نزدیک به ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پستی باقی مانده و مردم باید برای دریافت آن‌ها از پست، پیگیری کنند.

 به گفته وی یک روش پیگیری کارت‌های باقی مانده در باجه‌های پستی، دریافت بارکد پستی با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ و سپس درج آن بارکد در سامانه پیگیری مرسوله‌های پستی به نشانی tracking.post.ir معرفی کرد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت همچنین گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز سامانه‌ای را طراحی کرده که مالکان این ۴۰۰ هزار کارت سوخت باقی مانده در باجه‌های پستی، می‌توانند با مراجعه به آن، متوجه شوند که کارتشان در کدام شعبه شرکت ملی پست نگهداری می‌شود. باید اطلاعات مربوط به خودرو را با مراجعه به نشانی اینترنتی scs.niopdc.ir وارد کنند تا نشانی محل نگهداری کارت سوخت خود را به دست آورند.

 صادقی تاکید کرد: این همان سامانه‌ای است که اگر افراد کارتشان را در جایگاه‌های سوخت جاگذاشته باشند، می‌توانند با درج اطلاعات خودرو، متوجه شوند که آن کارت در کدام جایگاه سوخت نگهداری می‌شود.

 امکان افزایش تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که اگر افراد فاقد کارت سوخت از جایگاه داران درخواست کارت اضطراری داشته باشند، اما جایگاه داران همکاری نکنند یا شارژ کارت سوخت جایگاه داران تمام شود، باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: مردم می‌توانند این موارد را با شماره ۰۹۶۲۷ در میان بگذارند، ضمن این که جایگاه داران نیز در شرایط اضطرای می‌توانند از شرکت پخش منطقه خود، درخواست کارت سوخت یدکی داشته باشند.

 مدیر سامانه هوشمند سوخت با اشاره به این که طرح آزمایشی ساماندهی کارت‌های سوخت در برخی جایگاه‌ها موفق بوده، گفت: تقسیم بندی استانی در این طرح نداریم و ملاک ما، پرفروش یا کم فروش بودن جایگاه ها است؛ یعنی جایگاهی که مراجعه کننده بیشتری دارد، کارت اضطراری بیشتری در اختیار خواهد داشت و اگر تقاضای مردم بیشتر باشد، امکان افزایش تعداد کارت‌های اضطراری به ازای هر سکو نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->